• 1
  • 2
2003-08-09, 13:46
Medlem
Hercule Poirots avatar
Det har alltid varit en drm att ka dit. Vet i faan om mna vgar springa men att ha varit dr iaf... Ngon som har erfarenheter av Pamplonafestivalen s fr ni grna skriva de hr...

Peace!
Citera
2004-07-12, 19:13
Medlem
Mockens avatar
Jag drar upp en gammal trd, men kolla in bilderna frn rets San Fermin. http://www.aftonbladet.se/vss/specia...2,1691,00.html
Har alltid drmt om att ka dit, men vete fan om jag skulle vga springa framfr tjurarna.
Citera
2004-07-15, 05:45
Medlem
Imperialistics avatar
Kom just hem drifrn. Helt fantastiskt, om ni fr chansen s mste ni ka dit. Det r fest 24 timmar om dygnet i 8 dagar. Det enda som r lite jobbigt r att det inte gr att sova ngot under perioden. Allt boende r fr dyrt och nd fullbokat s det blir till att sova i parker om dagarna, men d kommer folk som vill festa och inte gillar att folk sover under San Fermin.

Tjurarna r roliga att springa med, det r dock inget krav att man gr det. Det r rtt tidigt 7:30 mste man vara p plats fr att springa 8:00. Man springer inte srskillt lngt, mest fr att det r fullt med mnniskor ivgen. Kaos p sina stllen, men r man inte fr full s klarar man sig oftast bra. En sak att komma ihg, om du ramlar Ligg Kvar P Marken. En person glmde det, och lyckades bli stngad av tre, 3, tjurar.

Om ni ker dit, glm inte att g p en Tjurfktning ocks. Det r en enastende upplevelse, srskillt om man p morgonen har sprungit med just de tjurarna som ddas.
Citera
2004-07-15, 19:14
Medlem
prizzes avatar
Jag har ocks tnkt p detta. Det skulle vara coolt att ha varit med. Ngot att skryta med!
Citera
2005-07-16, 10:37
Medlem
Hercule Poirots avatar
Nu drar jag upp min gamla trd hr...

Skulle vara kul med lite mer detaljerad information. Priser, resvg osv osv.

Ngon?
Citera
2005-07-16, 22:06
Moderator
Tystnads avatar
Detta har ju varit uppe i nn annan trd tror jag,minns dock ej vilken ,dock sparade jag lnken till San Fermins hemsida ,hur mycket info som helst ,och bilder!

Har sjlv varit dr,fast mnga r sedan ,en av mitt livs roligaste resor ,sprang dock aldrig framfr tjurarna,polarna och jag fegade ur pga av att ngot dygn innan hade 2 st blivit mycket allvarligt skadade ,och det jvliga var att dem visade det p TV p barerna om och om igen.
Som det sas innan ,G p tjurfkningen ocks en otrolig upplevelse.

Lnken:http://www.sanfermin.com/2005/portada.php?lang=eng
Citera
2005-07-17, 00:13
Medlem
ksvs avatar
Fast det kan g ohyggligt fel ocks...

VARNING FR OTCKA BILDER
http://users.pandora.be/juulkabas/bullgirl.mpeg
Citera
2005-07-17, 00:16
Medlem
Fr vl skylla sig sjlv. Och det gller vl alla dumma jvlar som tycker detta r roligt
Citera
2005-07-17, 11:24
Medlem
Hercule Poirots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Detta har ju varit uppe i nn annan trd tror jag,minns dock ej vilken ,dock sparade jag lnken till San Fermins hemsida ,hur mycket info som helst ,och bilder!

Har sjlv varit dr,fast mnga r sedan ,en av mitt livs roligaste resor ,sprang dock aldrig framfr tjurarna,polarna och jag fegade ur pga av att ngot dygn innan hade 2 st blivit mycket allvarligt skadade ,och det jvliga var att dem visade det p TV p barerna om och om igen.
Som det sas innan ,G p tjurfkningen ocks en otrolig upplevelse.

Lnken:http://www.sanfermin.com/2005/portada.php?lang=eng

Vldigt bra information p den sidan. Tack!

Hur tog ni er dit? Jag funderar p om man skulle kunna kombinera festivalen med en tgluff. Har ju iofs ett r p mig att fundera...
Citera
2005-07-17, 13:25
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hercule Poirot
Vldigt bra information p den sidan. Tack!

Hur tog ni er dit? Jag funderar p om man skulle kunna kombinera festivalen med en tgluff. Har ju iofs ett r p mig att fundera...

Tjena! Vi tgluffade dit,ett ventyr bara det .Var som sagt ganska mnga r sedan,och saker och ting ndras ju hela tiden ,nr vi var dr var San Fermin Festivalen stort ,men inte riktigt s stort som det har blivit idag ,tack vare bla Internet ,och forum som detta (internet var bara barnet d),vi kte som sagt tg dit ,via Madrid ,skulle vara ett "snabbtg" men det stannade var eviga minut ,nr vi vl kom dit s hade vi en viss svrighet att hitta logi ,dock lste det sig s att vi hyrde ett vindsrum av en lokal gubbe ,gick hur bra som helst att slagga i sovsck bland kakerlakorna ,dusch och Wc fick vi lna av gubben i hans lgh,och jag kan ge mig sjutton p att gubben hyrde ut alla rum,skrubbar,frrd som han gde/hyrde sjlv ,fr han bodde i kket.
Men detta var som sagt lnge sedan ,och ssom lnken jag hnvisade till,s r det nog mycket svrt att f logi idag om man bara kommer dit p vinst och frlust ,s bokning i frvg r nog inte fel om man kan.
Som sagt en upplevelse var det,s jag kan verkligen rekommedera dig att ka dit,men strunta i att spring med tjurarna ,att ta risken att bli stngad och f resten av livet sabbat r inte vrt det,bttre att d sakta via alkohol och brudar vid festandet
Citera
2005-07-17, 13:53
Medlem
Hercule Poirots avatar
Nsta sommar kan bli en riktig hjdare.

Frst tv veckor i Tyskland och fotbolls-VM. Har biljetter till 4 matcher, om nu Sverige klarar kvalet. Sedan vidare genom Europa till Pamplona... Lter bra...
Citera
2006-07-07, 11:16
Medlem
Hercule Poirots avatar
Det blev inget i r... VM kostade ju en del... Fr satsa p nsta r och hitta ngon kompis som vill flja med...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in