Citat:
Ursprungligen postat av
f1refly
Du säger absolut ingenting med det inlägget.
Ingenting märkligt eller misstänksamt har skett på något sett.
Robins pappa (Weine) får höra Robin prata om hur han hade sett Kevin bli mördad genom att någon högg honom i magen med en kniv. Detta är ett av tusen olika scenarion som Robin har sagt ja till. Detta säger Robin ut i luften samtidigt som Weine kör in Christian till polisen, då Christian ska ha sett Kevin med ett par äldre barn och eventuellt kan vara ett vittne.
Pojkarnas alibi framkommer men Sandberg förkastar det utan motivation. Föräldrarna hänger inte riktigt med i svängarna, har personliga problem och är rädda för att förlora vårdnaden. De väljer att gå på polisens linje även om det inte är helt övertygade.
Trist som det verkar ett helt linjärt, förklarligt och mänskligt agerande.
När du inte längre kunde anklaga pojkarna för att vara mördare utan att framstå som en total idiot och rättshaverist började du gå över på mer och mer patetiska sätt att svartmåla familjen. Du griper efter det minsta halmstrå du kan hitta.
Absolut inte det är din tolkning!
Polisens agerande är inte korrekt där är samtliga eniga! Det jag vänder mig mot och som jag menar är att om det nu va så att familjen va och fiskade eller att barnen lekte på gården under tiden för mordet så fattar jag inte vad dom hade in till polisen att göra i första skedet!!
Är du med på resonemanget?
Därav underminerad trovärdighet, vilket hjälper till att sätta barnen i dessa mängder av förhör! Detta talar man givetvis inte om i dokumentären, jag ställer upp en annan synvinkel utifrån konkreta fakta ur dokumentären... Eller har jag fel? Tycker du det är rimligt att jag och min son är och fiskar i Skövde en måndag för att sedan åka in till polisen i ....Falun (i brist på bättre exempel) på tisdagen och berätta att min son bevittnat mordet som hände här i Falun i måndags?