Citat:
Gällande Wersäll (som inte tagit del av förundersökningen) är det inte polisen som bestämmer om det blir bevistalan (väldigt ovanligt) utan det är det chefsåklagaren som gör så den kritiken kan inte ges till Sandberg.
Kritisera gärna förhören och säg att de var dåliga, bristfälliga eller värdelösa men det som jag tycker är intressant är resonemanget att bara för att SVT har gjort en dokumentär om en bristfällig förundersökningen så är bröderna oskyldiga?
Om du skulle mörda någon och den förundersökning som görs inte kan koppla dig till mordet, så betyder det att du inte begått mordet?
Kritisera gärna förhören och säg att de var dåliga, bristfälliga eller värdelösa men det som jag tycker är intressant är resonemanget att bara för att SVT har gjort en dokumentär om en bristfällig förundersökningen så är bröderna oskyldiga?
Om du skulle mörda någon och den förundersökning som görs inte kan koppla dig till mordet, så betyder det att du inte begått mordet?
Nej men rimligtvis borde avsaknaden av tekniska bevis, erkännande, och det faktum att pojkarna pressades och var barn (ja, barn fantiserar och ljuger för att göra andra nöjda, men ändå erkände de aldrig och hittade på massor av olika historier) och det faktum att förhörsledaren berättade vad som hänt Kevin och frågade om det de ville höra göra att de kan anses oskyldiga!
Alltså, spelar inte fakta roll alls idag!? Precis sådana som dig och RS, SÅC mfl som gör såna här rättskandaler möjliga! Ni vill ha en syndabock, och nöjer er inte förrän ni hittat en trots att ALLT (ja allt!) pekar på att det inte var dem. Glömmer du att Robin var 5 år? Hela utpekandet bygger på att en 5-åring pekat ut sin storebror, under de enda förhör som inte filmades. Jag själv minns när jag var liten på dagis och blev anklagad för saker och fröknarna lät mig sitta i ett rum själv tills jag berättade vad som hänt. Jag blåljög för att få komma ut och leka- som 5 år gammal förstår man inte konsekvenser. Tänk då att sitta i nästan 5 timmar!! Förhör 15 ggr! Och ändå nekar de gång på gång och man ser hur de liksom inte förstår alls när förhörsledaren berättar vad som hänt Kevin. Den lille pojken är inte alls traumatiserad. Den äldre blir traumatiserad av förhörsledarna, inte av utfört mord, förhörsledarna berättar för en 7-åring om mordet på deras vän. Och dessutom nekas han tröst av sin mamma. Han får inte gå ut ur rummet förrän de hört det de vill, och berättar för 7-åringen att han inte får träffa sin mamma förrän han berättat. Trots detta nekar han/ ger motstridiga uppgifter för att ta sig ur situationen.
Förstår du inte ens det, och du tycker att Detta faktum väger över alla andra faktum- så är du en ren idiot. Ingen idé att diskutera. Jag var öppet inställd från början, men nu är jag helt säker på att det inte var dem. Har även tagit del av det mesta material som finns att hitta om utredningen.
Jag lider både med dem och Kevins familj som inte heller fått rättvisa. äntligen kom brödernas upprättelse, och bevisligen är 99% övertygade om att bröderna är oskyldiga (ÄVEN på Flashback!) efter dokumentären... ni väntar bara Kevins familjs upprättelse, att få reda på sanningen.
Senast redigerad av thelybingen 2017-05-19 kl. 14:54.
Senast redigerad av thelybingen 2017-05-19 kl. 14:54.