2017-05-17, 23:30
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Hur förklarar man då det faktum att Kevin hittas på en lastpall? Vid drunkningsolycka borde väl Kevin återfunnits flytande i vattnet och inte på en lastpall ovan vattenyta?

Jag menar inte att ifrågasätta faktumet att det kan vara en olycka. Är bara nyfiken kring denna detalj.

Enligt Kevins morfar, den ende som kunnat berätta om hur och var Kevin hittades, låg Kevin på lastpallen på mage med ansiktet i vattnet.
Kevin kan ha tagit sig dit själv, klättrat upp på lastpallen, ramlat och hamnat där han låg. Kevins skada framtill på halsen kan mycket väl uppkommit då.

Om någon bragt Kevin om livet borde det funnits mer skador, hudavskrap, klösmärken, avvärjningsskador. Inget av detta finns. Det enda som finns är ett långsträckt 6-7 cm långt horisonlellt förlöpande rödaktigt märke på halsens framsida.
Citera
2017-05-17, 23:30
Medlem
Beatriceaurores avatar
När sjuåringen förs ner till mordplatsen vet han först inte varför. Han har blivit ombedd att visa var han och hans bror brukade leka där nere vid stranden. Han är glad och klättrar på stenarna och klänger i trädet, stolt när han får beröm för sin vighet, när han visar vad bröderna brukade hålla på med. Inte ett spår av något obehag vid den plats där han, utan att han då är medveten om att han är misstänkt för det, skulle ha mördat en liten kamrat.
När femåringen på flytbryggan ska fås att demonstrera hur bröderna mördat Kevin med hjälp av en docka i Kevin-storlek säger han glatt "gulliga ben!" om dockan. Han fattar inte alls vart förhörsledaren vill komma, visar inget som helst obehag vid "det bortträngda minnet" som professorn envisas med existerar.
Mordplatsen inger ingen av bröderna något som helst obehag, för dem är den bara den roliga lekplats där de brukar hålla till.

"Kevindockan" säger femåringen inget annat än att den är en lustig docka som tant polisen vill att han ska avslöja något om, han har har ingen aning om vad. Hon lirkar och lockar, "gjorde din bror så här kanske...?" Mån om att vara den snälla envist tjatande tanten till lags kommer femåringen tvekande på att han med foten kan visa att broderna"böttade" (puttade?) ner dockan i vattnet...
Men Kevin hade aldrig legat i något vatten, hans kläder var inte blöta, han var strypt.
Citera
2017-05-17, 23:32
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK4Life
Mer anekdoter om Rolf S från bygden tack, ganska relevant för att förstå hur fallet blev som det blev.

Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
han är känd för att styra med järnhand, slår gärna näven i bordet.

Alltså, finns det NÅGON i Arvika som inte tycker han är ett riktigt jävla ärkesvin så är det ju bara att räcka upp en hand?
Vi kan vänta, så att säga.
Citera
2017-05-17, 23:33
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Jag är intresserad av att lyssna på P3-dokumentären som relativt nyligen släppts angående detta mordfall. Någon som vet vart jag kan lyssna på denna dokumentär?

Sveriges Radio avpublicerar P3-dokumentär om fallet Kevin

Synd. Hade ju ändå varit intressant att lyssna på denna dokumentär i dagens ljus.

Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Enligt Kevins morfar, den ende som kunnat berätta om hur och var Kevin hittades, låg Kevin på lastpallen på mage med ansiktet i vattnet.
Kevin kan ha tagit sig dit själv, klättrat upp på lastpallen, ramlat och hamnat där han låg. Kevins skada framtill på halsen kan mycket väl uppkommit då.

Om någon bragt Kevin om livet borde det funnits mer skador, hudavskrap, klösmärken, avvärjningsskador. Inget av detta finns. Det enda som finns är ett långsträckt 6-7 cm långt horisonlellt förlöpande rödaktigt märke på halsens framsida.

Tack för svar!
Citera
2017-05-17, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Det är när de sakliga argumenten tar slut som man börjar kasta skit.

Är det inte bättre att avlägsna sig från platsen? Det är ju inte så att någon kommer fråga efter dig. Du är helt OT och ingen människa med sunt förnuft lägger något värde i en dom som "målsägande" inte ens ville delta aktivt i.

Jag måste kommentera ditt påstående om att ingen tar det på allvar.

Att målsägande inte vill delta är betydligt mer vanligt än du tror när det gäller våldtäkter. Läs på!
Citera
2017-05-17, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Att målsägande inte vill delta är betydligt mer vanligt än du tror när det gäller våldtäkter. Läs på!

Har fått psykopatvibbar hela tiden av dessa oskyldiga gosdar. Nu kommer det fram att den ena är en våldtäktman.
Kanske något för Danne att granska
Citera
2017-05-17, 23:37
Medlem
MeMajks avatar
Starkt av hela familjen att ställa upp i programmet.
Nu kommer det tyvärr att ta en ganska lång tid innan rättsväsendet har fått någon rätsida på detta materialet och innan det kommer att hända något mer konkret.

På något sätt känns det som om pojkarna borde få en skyhög ersättning för dessa år som de varit "utpekade" av Arvikabor och dömda av polisen som barnamördare . Mest anmärkningsvärt är att de som deltagit i att plåga pojkarna inte ens har folkvett att skämmas eller försöka be om ursäkt för att de inte visste bättre
Citera
2017-05-17, 23:38
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Sveriges Radio avpublicerar P3-dokumentär om fallet Kevin

Synd. Hade ju ändå varit intressant att lyssna på denna dokumentär i dagens ljus.

Ja, verkligen. Det är i synnerhet två detaljer som jag minns tas upp i denna dokumentär.

Dels vätskan som påträffas i rektum på offret. Jag är nyfiken på att höra vad som egentligen sades om denna vätska.

Dels R.S närvaro vid mordplatsen då mordet ska ha begåtts. Har ett minne av att han i denna dokumentär berättar att han ska ha cyklat förbi mordplatsen ungefär samtidigt som mordet ska ha begåtts. Vill ha klarhet i om så verkligen var fallet.
Citera
2017-05-17, 23:38
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters
Alltså, finns det NÅGON i Arvika som inte tycker han är ett riktigt jävla ärkesvin så är det ju bara att räcka upp en hand?
Vi kan vänta, så att säga.

Jag bor inte ens i närheten av Arvika å har aldrig gjort det, men jag har träffat på herr Sandberg i civil livet, Ärkesvin tycker jag nog inte,,,,, snarare en narcisistisk sociopat med dålig impulskontroll
Citera
2017-05-17, 23:39
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepepeli
Harrysson har ju beskrivit skadorna in i detalj: "Och så hade han sår på halsen såhär, här." Hon visar på sin egenritade teckning. Enbart spekulation från min sida men pojken är ju 7 år. Han vet att Kevin är död och förstår att skador på halsen (som påpekas med eftertryck av H) kan uppstå av strypning. Som 7-åring kan man göra den kopplingen. Så för att få komma till mamma säger han det han vet önskas av honom. De får honom t o m att beskriva förflyttningen med dockan armar över axlarna, så vidrigt att se det. "Ja, och så stod det en kille där. Jaaa, det var DU" utbrister Forsman glatt för att understryka att rätt "svar" givits.

Ja precis. Glöm inte att det finns TIMTAL efter timtal av förhör som vi inte sett. Vad sa de 5 minuter innan? De huvudsakliga och intressanta beskrivningarna har fåtts från polisernas mun och sen har barnen tillslut sagt ja - jag utgår från att övriga detaljer kommit till på mer eller mindre samma sätt. Oavsett så är de försvinnande små i jämförelse, och jag förstår klippningen av dokumentären, givetvis viktigare att fokusera på tillvägagångssättet och gärningsbeskrivningens huvuddrag och visa att de inte kom från pojkarna. Detta är väl ändå en petitess, som man KAN vrida på till att han skulle fått den informationen "i första hand". Inte så viktigt att reda ut den detaljen med tanke på att chansen att han gjort det är 0, vilket vi fått fram genom de viktigare punkterna. M a o, schack matt först, så är det ovidkommande hur många bönder man har kvar.
Citera
Medlem
Internhumors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Starkt av hela familjen att ställa upp i programmet.
Nu kommer det tyvärr att ta en ganska lång tid innan rättsväsendet har fått någon rätsida på detta materialet och innan det kommer att hända något mer konkret.

På något sätt känns det som om pojkarna borde få en skyhög ersättning för dessa år som de varit "utpekade" av Arvikabor och dömda av polisen som barnamördare . Mest anmärkningsvärt är att de som deltagit i att plåga pojkarna inte ens har folkvett att skämmas eller försöka be om ursäkt för att de inte visste bättre

De verkar ha levt i ett PTSD-kaos under många år efter "erkännandet".

.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Det är alldeles sant , och idrotten ifråga är innebandy, jag tror nog att jag kan rota fram papper på detta. Om du inte tror mej så stod det i både NWT & VF, Men händelsen när jag föste honom av planen , är inte densamma, den blev aldrig anmäld, men vittnen finns ,om du misstror mej

Jag tror dig. Men tror, det gör man i kyrkan om man är lagd åt det hållet och inte om anklagelser som man inte har bevis för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in