2017-05-17, 23:23
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Så han har varit ledare för idrottslag med småbarn? Han verkar dras till barn. Läste på metros rubrik igår att var 20 barn blivit utsatt för övergrepp bland ledare, man undrar hur många av dessa barn hade rolf som ledare? hjälpre han barnen att torka av sig efter duschen tro?
Känns som han seglar upp starkt som MGM.

Det skulle ju ta denna rättsskandal till nya höjder...
Men vad finns det för bevis mot R.S egentligen?
Citera
2017-05-17, 23:24
Medlem
Solglittrets avatar
Detta skriver GW:

"Lennart Rammer är en person som jag har stor yrkesmässig respekt för men om jag nu ska få hans expertis att stämma med min egen talar allt för att det i så fall handlar om ett mord som begåtts av en vuxen person och sannolikt utifrån sexuella motiv. Onekligen ett problem och om jag nu ska göra det ännu större kan jag inte ens utesluta att Kevin har drunknat och att skadorna på hans kropp har uppkommit i samband med antingen en olyckshändelse som föregått drunkningen eller i samband med försöken att återuppliva honom. Det finns ett antal olika omständigheter som tyder på att det kan vara på det viset."
Citera
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du har under månader bevisat att du är rätt lågbegåvad!
Det är tröttsamt att diskutera med någon som vill diskutera -mig och min utbildning. Lägg ner det ät OT i denna tråd. Jag ger sjutton i vad du tror, det är irrelevant.

Läs på lite mer. Kevin skador utesluter inte 100% att Kevin förolyckats. Fynden är absolut inte entydiga
Han kan ha kvävts/drunknat av en ren olycka.

Men övriga obefintliga indicier för att mord - inget uppsåt, inga vittnet, och faktiskt ingen verifierad förövare, är det inte uteslutet att detta inte är ett mord.

Hur förklarar man då det faktum att Kevin hittas på en lastpall? Vid drunkningsolycka borde väl Kevin återfunnits flytande i vattnet och inte på en lastpall ovan vattenyta?

Jag menar inte att ifrågasätta faktumet att det kan vara en olycka. Är bara nyfiken kring denna detalj.
Citera
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyvarn
Hej!

Vill bara tacka för alla som står på våran sida och skriver så mycket snälla kommentarer!

Till er som inte står på våran sida (om det är några kvar) förstår eran tveksamhet men tycker även att nu borde det väll vara ganska klart om våran skyldighet.

Tack igen!

//C

Tack för att ni vågade berätta, trots de uppenbara risker som fanns med att göra det. Hoppas verkligen att ni till slut blir helt juridiskt rentvådda.
Citera
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ok, men varför kunde ha inta den position han gjorde då? Det måste funnits mycket inkompetens ovanför honom också.

dan eliasson är rikspolischef, behöver man ens säga mer?!
I stort sett alla chefer är säkerligen tillsatta genom svågerpolitik och annat (och det har bevisligen pågått under låmg tid)
Citera
2017-05-17, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pasha38
Där när förhörsmannen berättar till Christian var de hittat Kevin, sen säger Christian att de bar honom dit för att han inte orkade andas. Jag fick inte med att de hade berättat tidigare om att Kevin blev strypt, endast att han hade sår på halsen. Så hur skulle han veta det?

Någon som märkte detta? Eller har jag förstått fel

Harrysson har ju beskrivit skadorna in i detalj: "Och så hade han sår på halsen såhär, här." Hon visar på sin egenritade teckning. Enbart spekulation från min sida men pojken är ju 7 år. Han vet att Kevin är död och förstår att skador på halsen (som påpekas med eftertryck av H) kan uppstå av strypning. Som 7-åring kan man göra den kopplingen. Så för att få komma till mamma säger han det han vet önskas av honom. De får honom t o m att beskriva förflyttningen med dockan armar över axlarna, så vidrigt att se det. "Ja, och så stod det en kille där. Jaaa, det var DU" utbrister Forsman glatt för att understryka att rätt "svar" givits.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Hej Christian tråkigt allt de där men vill du kommentera din våldtäktsdom när du ändå är här? Varför gjorde du de där mot en 13 årig flicka?

OK Salzasalino det har visst sjunkit in i din skalle nu att det var ett rättsövergrepp på pojkarna ("tråkigt allt det där") så nu vill du byta ämne. Men visst om moderatorn går med på det så ska jag inte bråka. Men jag kan vid lämpligare tillfälle berätta varför jag tycker att det inte ska rubriceras våldtäkt när det inte förekommit våld eller hot utan varit frivilligt.
Men inte här och nu.
Citera
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepepeli
Det här är ju intressant för att påvisa Sandbergs person. Nu finns inget som styrker detta påstående men om det skulle vara riktigt så visar det ju bara på vilken grandios självbild han har. Vilken normalt funtad vuxen person gapar på ett BARN under ett idrottsevenemang för BARN? Ingen, är svaret. Man är onormalt funtad och ser sig själv så pass viktig och allsmäktig att man kan bete sig hur man vill. Ungefär som när man justerar sanningen kring en anteckning från ett psyke som skrivs ner under drogade och pressade former 2 månader efter mordet och påstår det vara en dagboksanteckning som gjordes strax efter skribentens son gjort erkännanden kring sagda händelse.
En person som beter sig på det här viset är sjuk.

Det är alldeles sant , och idrotten ifråga är innebandy, jag tror nog att jag kan rota fram papper på detta. Om du inte tror mej så stod det i både NWT & VF, Men händelsen när jag föste honom av planen , är inte densamma, den blev aldrig anmäld, men vittnen finns ,om du misstror mej
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Våldtäktsdom? Utveckla det här.

https://minfil.org/d1W6Ffb5b3/V_rmlands_TR_B_4840-12_Dom_2013-04-02_1_.pdf

Läs själv.
Citera
2017-05-17, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK4Life
Mer anekdoter om Rolf S från bygden tack, ganska relevant för att förstå hur fallet blev som det blev.

han är känd för att styra med järnhand, slår gärna näven i bordet.
Citera
2017-05-17, 23:29
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
https://minfil.org/d1W6Ffb5b3/V_rmlands_TR_B_4840-12_Dom_2013-04-02_1_.pdf

Läs själv.

Det är när de sakliga argumenten tar slut som man börjar kasta skit.

Är det inte bättre att avlägsna sig från platsen? Det är ju inte så att någon kommer fråga efter dig. Du är helt OT och ingen människa med sunt förnuft lägger något värde i en dom som "målsägande" inte ens ville delta aktivt i.
Citera
2017-05-17, 23:29
Medlem
DjungelJenss avatar
Jag är intresserad av att lyssna på P3-dokumentären som relativt nyligen släppts angående detta mordfall. Någon som vet vart jag kan lyssna på denna dokumentär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in