Citat:
Ursprungligen postat av
pref69
Nej, jag missade detta. Är föräldrarna extremt lågutbildade? Jobbar dom på Samhall? Ingen förutom en lågutbildad person skulle gå med på detta. Det är ju småbarn vi pratar om. Som behöver stöd och trygghet. Att de sitter ensam med polis i tiotals förhör är helt ofattbart. Vad tänkte föräldrarna? Eller tänkte dom alls?
pappan uttalade sig ju i det nyss visade avsnittet (som du såg, eller?) och sa att han tyckte det var mycket märkligt att inte han, mamman, eller styvmamman fick närvara vid förhören. han nämnde också att han tagit upp det med poliserna som lugnat honom och sagt att allt skulle gå rätt till, att en barnpsykolog närvarade och att barnen skulle känna sig trygga. då kan jag förstå att man accepterar det, trots sina farhågor.
jag tyckte det var en bra första del. den var väldigt fokuserad på att ge en känsla för karaktärerna man kommer att få följa. men jag ser fram emot resten ännu mer.
tycker de som loggar in på flashback direkt efter avsnittet visats och skriver "jag tror christian och robin gjorde det" borde tänka efter litet. för det första finns inget i avsnittet som tyder på deras skuld överhuvudtaget, och för det andra: nu har en tredjedel av den här historien visats. de nästa två delarna kommer avslöja mycket mer. min känsla är att det ligger en hund begraven och att det lär finnas större chockfaktorer längre fram än bara hur förhören med barnen sett ut. SÅC:s inblandning kommer bli mycket intressant att få veta mer om.