2017-05-04, 00:37
Medlem
Leviathan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Den äldre killen vet om han är skyldig eller inte, det kan inte finnas några tvivel där. I den åldern minns man om man gett någon stryk eller inte, om man dragit en pojke och lagt han i vattnet eller inte. Ett bråk på skolgården minns man i veckor och månader efter och även om man inte i detalj kan redogöra för det så vet man om man är skyldig eller ej. Även femåringen måste veta annars har han inte sett det alls.

Ok om dessa killar var 2-3 år men uppåt 7 år då har man koll. Sen att polisen är nötter ja men det vet vi redan.

+1
Definitivt är det så att d.ä. mycket väl kommer ihåg att de hade ihjäl Kevin, sen om någon socialkärring dribblat med hans minnesbild senare i livet är väl fullt möjligt.
Anmärkningsvärt att det inte kunnat knytas någon bevisbörda, uselt jobbat av polisen kan tyckas.
Citera
2017-05-04, 00:37
Medlem
Förhören med pojkarna spelades in och dessa band måste vara arkiverade
Banden borde kunna ge svar idag på om polisen forcerade fram ett erkännande eller inte
Citera
2017-05-04, 00:40
Medlem
Beatriceaurores avatar
Vissa av de inblandade i undersökningen har/hade mycket att vinna på att "lösa gåtan" med mera, inte bara psykologiprofessorn utan även t ex polisbefälet.
Citera
2017-05-04, 00:43
Medlem
Gladiators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Om det gått till så att de övertalats att erkänna kan de själva vara övertygade om att de utfört mordet.
Pojkarna har aldrig ens gjort ett regelrätt erkännande.
Citera
2017-05-04, 00:44
Medlem
Synd att man tagit ner P3 Dokumentären om Kevin-fallet. Det hade varit intressant att höra den dokumentären. Det är ingen annan som lyckas få fram den?
Citera
2017-05-04, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Banden borde kunna ge svar idag på om polisen forcerade fram ett erkännande eller inte

Jag skulle inte vara så säker på att allt spelades in. Dom fick ju inte ens en försvarare. Det är viktigt att komma ihåg att i det här fallet behövde inte polisen bevisa något. Det gick aldrig till rättegång och vilka egentliga bevis eller erkännanden som fanns behövdes aldrig granskas av utomstående. Jag skulle heller inte vara säker på att det finns kvar några band, även om det spelades in.

Starkt av killarna att tala öppet. Oavsett om dom är skyldiga eller inte.
Citera
2017-05-04, 00:48
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Ja just det.
Anledningen till att dokumenten, t ex de bandade förhören är hemligstämplade och oåtkomliga för såväl press som allmänhet är att man inte ska kränka barn. Men nu när de aktuella barnen själva gått ut med sina namn, bild och hela deras berättelse finns inte längre skälet att skydda deras identitet kvar.
Nu vill vi höra hur förhören lät.
Citera
2017-05-04, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Föräldrarna satt i rummet bredvid, men fick inte närvara. Uppfattade du inte detta?
Nej, jag missade detta. Är föräldrarna extremt lågutbildade? Jobbar dom på Samhall? Ingen förutom en lågutbildad person skulle gå med på detta. Det är ju småbarn vi pratar om. Som behöver stöd och trygghet. Att de sitter ensam med polis i tiotals förhör är helt ofattbart. Vad tänkte föräldrarna? Eller tänkte dom alls?
Citera
2017-05-04, 00:56
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Klassiskt svenskt polisarbete. Rätt mycket nötter som dras till den där branschen.
Citera
2017-05-04, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Det är nog väldigt behövligt att börja granska SÅC:s inblandning i olika rättsfall ordentligt. Bland annat ledde hans inblandning i utredningen av mordet på Malin Lindström till att den misstänkte blev frikänd.

(FB) Mordet på Malin Lindström i Örnsköldsvik 23/11 1996

Det otäckaste med SÅC och hans framfart är ju just precis det att många mördare gått fria på grund av hans engagemang i bl a Quick och Kevin.

SÅC är en man med blod på sina händer.

Om det stämmer att universitet fortfarande anlitar dåren så är det skandal.
Citera
2017-05-04, 01:09
Medlem
Gladiators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Jag tycker det är oerhört illa och oseriöst att driva ett barnamord- dråp och göra "bra teve" för att få flera avsnitt att sända och en hang up - spännnande hur ska det sluta ojojoj.

Du väntar på fortsättningen för du vill inte döma ännu. Tycker du då att denna serie är rätta källan? Tänker du att nästa avsnitt kommer att handla om superhjältarna polisen som löste en bestialiskt mord av två bestialiska barn? Med intervjuer där föräldrarna säger ji vi visste att det var våra telingar som gjorde det, vi hjälpte till och med till lite.
Jösses... Ännu ett faktaresistent pucko som talar innan han tänker. Antingen har du ens sett programmet eller så är detta helt enkelt för komplicerat för dig. Jag gissar på det senaste.
Citera
2017-05-04, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Nej, jag missade detta. Är föräldrarna extremt lågutbildade? Jobbar dom på Samhall? Ingen förutom en lågutbildad person skulle gå med på detta. Det är ju småbarn vi pratar om. Som behöver stöd och trygghet. Att de sitter ensam med polis i tiotals förhör är helt ofattbart. Vad tänkte föräldrarna? Eller tänkte dom alls?

pappan uttalade sig ju i det nyss visade avsnittet (som du såg, eller?) och sa att han tyckte det var mycket märkligt att inte han, mamman, eller styvmamman fick närvara vid förhören. han nämnde också att han tagit upp det med poliserna som lugnat honom och sagt att allt skulle gå rätt till, att en barnpsykolog närvarade och att barnen skulle känna sig trygga. då kan jag förstå att man accepterar det, trots sina farhågor.

jag tyckte det var en bra första del. den var väldigt fokuserad på att ge en känsla för karaktärerna man kommer att få följa. men jag ser fram emot resten ännu mer.

tycker de som loggar in på flashback direkt efter avsnittet visats och skriver "jag tror christian och robin gjorde det" borde tänka efter litet. för det första finns inget i avsnittet som tyder på deras skuld överhuvudtaget, och för det andra: nu har en tredjedel av den här historien visats. de nästa två delarna kommer avslöja mycket mer. min känsla är att det ligger en hund begraven och att det lär finnas större chockfaktorer längre fram än bara hur förhören med barnen sett ut. SÅC:s inblandning kommer bli mycket intressant att få veta mer om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in