2017-05-11, 14:16
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Att han hittar på saker om Robert och God Jul och allt vad det nu är handlar ju inte om att han tror det är så utan det är bortförklaringar och ljug för att han inte vill berätta sanningen.

Förlåt? Hur har du kommit fram till det?
Citera
2017-05-11, 14:17
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Dokument inifråns reporter Anna Nordbeck bekräftade igår att tipset kom från Rickard L Sjöberg: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/las-chatten-med-svt-s-reporter-om-fallet-kevin
Alltid kul att ha rätt, men den som följt Quick-fallet, fanns det inte många docenter att välja på
Citera
2017-05-11, 14:18
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Att han hittar på saker om Robert och God Jul och allt vad det nu är handlar ju inte om att han tror det är så utan det är bortförklaringar och ljug för att han inte vill berätta sanningen.

Du har inga barn va? Det där är ett tecken på nervositet och att ett barn är nervös i närheten av okända vuxna, poliser i detta fall, är inget konstigt alls.
Citera
2017-05-11, 14:19
Medlem
Ad-infinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Nu blir jag osäker - är det inte Robin som säger det?

Christian är den som säger att han sett några barn prata med Kevin.
Då tar föräldrarna med barnen till polisen för att berätta detta.
Det är under den resan till polisen som Robin kommer på att han sett mördaren med kniv.
Troligen blev femåringen lite avundsjuk på att hans bror fick uppmärksamhet och ville också berätta något spännande.
Citera
2017-05-11, 14:20
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Om man vill veta mer om Rolf Sandberg och vad cm är för typ av person så var han med i sommar med P1 2001: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/622600?programid=2071

Han verkade onekligen litet stolt i smyg när han i gårdagens program bläddrade bland sina gamla tidningsartiklar och inbjudningar kopplade till det uppmärksammade fallet.
Citera
2017-05-11, 14:20
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
De blev inte falskanklagade överhuvudtaget. Det är punkten du verkar ha svårt att fatta. Sjuåringen hade även efter två månade kommit ihåg om han haft ihjäl Kevin eller inte.

Vilken roll hade du i utredningen, eftersom du vet detta bestämt? Jag antar att du var polis eller åklagarbiträde eftersom du är övertygad om deras skuld. Men om det nu är så, varför har chefsåklagaren i Karlstad valt att öppna upp undersökningen igen? Ska ni dubbelbekräfta att de är skyldiga eller vad är meningen?
Citera
2017-05-11, 14:21
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moretothis
Att ha ett barn, en 5-åring, som huvudvittne känns som ett stort jävla skämt, särskilt när man redan visste hur otillförlitlig han var. Skulle det kunna ske idag?

När nu fallet tas upp igen, tror ni att vi kommer få ta del av FUP och liknande nån gång i framtiden?
Gick utmärkt på häxprocessernas tid.
Citat:
Visgosse var ett barnvittne under de häxprocesser som hölls under det stora oväsendets tid i Sverige under senare hälften av 1600-talet. Pojkarna kallades för visgossar just därför att de kunde ”visa” vilka kvinnor som var häxor. Dessa visgossar var vanligen kringstrykande, föräldralösa pojkar som såg sig en möjlighet att tjäna pengar. De kallades även "trollgossar".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Visgosse
Citera
2017-05-11, 14:23
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Förlåt? Hur har du kommit fram till det?

Därför att den Robert han pekar ut eller God Jul inte har begått brottet vilket han påstår, vilket gör det till lögn, alltså talar han ej sanning. Sanningen hade antingen varit 1."Nej jag har inte sett något" eller 2."Jag var med när han dödades"
Citera
2017-05-11, 14:24
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Nu blir jag osäker - är det inte Robin som säger det?
Nej, när de är i bilen på väg till polisen säger Robin plötsligt att han har sett när Kevin blev mördad. Förmodligen för att bräcka storebror, som bara sett några killar prata med Kevin
Citera
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ad-infinitum
Christian är den som säger att han sett några barn prata med Kevin.
Då tar föräldrarna med barnen till polisen för att berätta detta.
Det är under den resan till polisen som Robin kommer på att han sett mördaren med kniv.
Troligen blev femåringen lite avundsjuk på att hans bror fick uppmärksamhet och ville också berätta något spännande.

Tack! Då har jag förväxlat dem.
Det låter troligt att Robin inte ville vara sämre än storebror, eller att han helt enkelt började fantisera.
Citera
Medlem
Citat:
Därför att den Robert han pekar ut eller God Jul inte har begått brottet vilket han påstår, vilket gör det till lögn, alltså talar han ej sanning. Sanningen hade antingen varit 1."Nej jag har inte sett något" eller 2."Jag var med när han dödades"

Så hade han sagt om han varit vuxen, det handlar om en 5 åring, femåringar kan inte resonera som vuxna, du utgår från vuxet tänkande hos barn hela tiden, det är därför det är så sinnessjukt att läsa dina tirader.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Han verkade onekligen litet stolt i smyg när han i gårdagens program bläddrade bland sina gamla tidningsartiklar och inbjudningar kopplade till det uppmärksammade fallet.

Tycker han ger intrycket av att vara en något knepig personlighet (som de flesta norrlänningar) men för mig finns det inte på kartan att han medvetet skulle sätt dit oskyldiga pojkar enbart för egen vinning. Oskyldiga eller ej, jag tror Rolf Sandberg trodde de var skyldiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in