2017-05-11, 00:42
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Han förstör bara pojkarnas liv ännu mer för att få nåt sketet journalistpris. Usch. Tänker på den döde kevins anhöriga med. Stackarna

Det finns inga bevis överhuvudtaget som binder bröderna till brottet.

Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Klart att dom vet varför dom är där Deras syskon har ju för fan blivit mördad/dräpt

Syskon? Läs på lite, din imbecill.
Citera
2017-05-11, 00:42
Medlem
Citat:
Josefsson intervjuar ju föräldrarna i dokumentären vore ju en poäng att jämföra det dom säger idag med vad som sagts i förhören då det skedde.

Den här styvmamman Eva verkar ju lite konstig minst sagt och pappan säger knappt ingenting.

Josefsson har jämfört med vad som sades i förhören. Han har haft FUP tillgänglig.

Varför skulle Eva vara konstig? Det jag kan se på henne är att hon älskar barnen som om de vore hennes egna.
Citera
2017-05-11, 00:43
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Barn ljuger om dom vill dölja något eller är påverkade hemifrån […]

Problemet är att barn ljuger hela tiden. Barn är inte trovärdiga vittnen.
Barn som vittnade om häxkonster fick kvinnor brända på bål under medeltiden t ex.
Citera
2017-05-11, 00:43
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag citerar mig själv eftersom jag fick rätt på den här punkten.

90 procent av videomaterialet vi fick se var från 5 åringens vittnesmål där han hoppar runt som vilket bokstavsbarn som helst. Allt vi fick se från 7-åringens var när han svarade på frågan hur han förhöll sig till att någon sett honom på mordplatsen.

Varför hamnar på psyk för att ens styvbarn påstår sig bevittnat ett mord? Krävs lite mer press än så.

Hon kanske var psykiskt skör sen innan.
Citera
2017-05-11, 00:45
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Tyckte det var klockrent.
Ingen hade hört att barnen sade något samma kväll.
På psykakuten(!) pressade de styvmamman som redan var nedbruten att säga att det kanske hade varit så.
Mannen säger sedan att han inte har hört något själv, men att han litar på sin fru, dvs att om hon säger att hon har hört det så tror han på henne.
Känns ju glasklart att barnen inte har sagt något samma dag.

Jo men han säger ju "Jag har hört det av Eva jag"

Menar han då att han hörde Eva säga detta under kvällen eller har Eva sagt detta till honom senare.

Har hon sagt det till honom efter att hon kom hem från sjukhuset eller innan.

Och vad har han sagt i förhören?
Att han hört av sin fru att barnen pratat om Kevin?

Vore bra om detta kunde redasut tycker jag
Citera
2017-05-11, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Okej vad fick du för uppfattning om pappan har han hört någon prata om kevin eller inte?

Nej, han har inte hört någon prata om Kevin.
Citera
2017-05-11, 00:47
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Hon kanske var psykiskt skör sen innan.

Har hon suttit på psyk tidigare?

Oavsett, märkligt att jag kunde förutse ratiot mellan intervjumaterial från 5 åringen och 7 åringen! Eller hur?

Man fick knappt se vad 7 åringen sa. ojojoj. Så ska en slipsten dras...
Citera
2017-05-11, 00:48
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Har hon suttit på psyk tidigare?

Oavsett, märkligt att jag kunde förutse ratiot mellan intervjumaterial från 5 åringen och 7 åringen! Eller hur?

Man fick knappt se vad 7 åringen sa. ojojoj. Så ska en slipsten dras...

Det är ännu mer märkligt att du fortsätter peka ut bröderna som mördare utan att lägga fram några bevis överhuvudtaget.
Citera
Medlem
5-åringen säger att en kniv var inblandad, och leder poliserna till "fel" plats, 100 meter från där mordet ägde rum (av naturliga skäl:eftersom det var en plats han tidigare varit på).

Vilken normalbegåvad - eller tom svagbegåvad stolle hade redan där kunnat dra slutsatsen att 5-åringen kan säga i princip vad som helst och att han inte har ett skit varken med mordet att göra, eller har sett något som går att använda i efterföljande bevisföring.

Och återigen - det går alltså en mördare lös - fortfarande. Som förmodligen hoppade jämfota av glädje när begåvningsreserven fick för sig att en 5-åring och en 7-åring var skyldiga till mordet. Tragiskt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Roffe sa ju nånting om att han blir jättebesviken om han inte gör mål på straffar Jag fick då intrycket av att han är en dålig förlorare, han MÅSTE vinna. Han måste också hitta de skyldiga till varje pris, barnen offras till förmån för hans prestige.
Jo, fast det är ju också vinklat och utvalt av Dan. Han kanske sade massa andra saker som inte kom med.

Däremot verkar Sandberg vara väl mycket intresserad av vad som skrevs om fallet i medierna och "mediernas dom" om inte fallet skulle bli uppklarat.
Citera
2017-05-11, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Men snälla människa,fattar du ingeting? Jag har släkt på offrets,Kevin,sida så jag vet mer än vad jag vill skriva här.

Du verkar ha för lite fritid,lägg din energi på annat,än att låtsas vara advokat och försvara dessa killar.

Så du har fått läsa FUP? Mycket märkligt i så fall eftersom de anklagade pojkarnas föräldrar inte ens fått läsa den. Du har inte läst den heller, utan tror att allt sladder du hört är det samma som att läsa FUP.
Citera
2017-05-11, 00:50
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Varför hamnar på psyk för att ens styvbarn påstår sig bevittnat ett mord? Krävs lite mer press än så.

Hon kan givetvis varit på gränsen innan och detta var droppen. Eller hur? Inget konstigt alls med det. Är man pressad/deprimerad så kan väldigt lite knuffa en över gränsen (och detta var verkligen inte något "litet")
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in