2017-05-11, 00:37
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Men snälla människa,fattar du ingeting? Jag har släkt på offrets,Kevin,sida så jag vet mer än vad jag vill skriva här.

Du verkar ha för lite fritid,lägg din energi på annat,än att låtsas vara advokat och försvara dessa killar.

Jag utgår från att du ljuger men du får gärna försöka övertyga mig om att du är en sanningssägare.
Citera
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hennes röstläge gör alltså henne till "konstig" -- och därmed barnen skyldiga till Kevins död ..

Jobbar du som förhörsledare av barn på polisen?

Det var inte allvarligt menat.

Nej jag personligen tycker inte att hon har sagt eller gjort något som talar emot hennes trovärdighet.
Citera
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Snarare du och 90% av användarna i tråden som tillhör den lågbegåvade arten i det här landet och som klart och tydligt inte kan förstå att barnen faktiskt dödade Kevin. Förhören talar sitt tydliga språk, historierna ändras hela tiden och barnen visar ett tydligt kroppsspråk som skriker lögner

Nja, du skriver väldigt trångsynt. Det är väldigt få som ifrågasätter någonting egentligen i form av skuld. Tycker mest att polisens metoder som möter kritik? Har jag fel?
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Den springande punkten är ju om föräldrarna hört barnen säga något om Kevin när de kom hem.

Tyvärr "slarvar" Dan Josefsson lite på denna punkten och redovisar inte exakt vad föräldrarna har sagt till polisen i förhören med dem.
Styvmamman erkände efter att ha blivit pressad på sjukhuset av poliserna enligt Dan.

Med pappan däremot är det mer oklart, han litar på sin fru säger han och sedan något som jag tolkar som "Men jag känner att jag inte hört det. Jag har hört det av Eva".

Sedan släpper Dan Josefsson denna mycket mycket viktiga punkt.

Va sa pappan i förhöret med polisen?

Va sa han i intervjun med Dan Josefssons?

HAR HAN eller HAR HAN INTE hört någon prata om Kevin den aktuella kvällen?

Mycket SVAGT av Josefsson att inte informera tittarna på denna punkt.

Tyckte det var klockrent.
Ingen hade hört att barnen sade något samma kväll.
På psykakuten(!) pressade de styvmamman som redan var nedbruten att säga att det kanske hade varit så.
Mannen säger sedan att han inte har hört något själv, men att han litar på sin fru, dvs att om hon säger att hon har hört det så tror han på henne.
Känns ju glasklart att barnen inte har sagt något samma dag.
Citera
2017-05-11, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oxfilespecial
Dokumentären är nästan lika tragisk som fallet. Självklart hade ingen av de som utredde detta mord önskat annat än att barnen hade varit oskyldiga! Att det inte hade hållit i en rättegång är ju en helt annan sak. Barnen gjorde tyvärr detta! Jag har själv barn i den åldern och har jobbat med barn hela livet...inte en chans att de skulle ha ansett fallet som löst om inte de var helt säkra. Jag undrar om Dan Josefsson är riktigt frisk när han väljer att göra en totalvinklad american-dokumentär. Att han väljer att utesluta och klippa allt som kan peka på att de faktiskt gjorde det visar bara att han själv vet att sanningen redan framkommit. Därför är detta vidrig journalistik!!! Jag tycker det borde upp en debatt om journalistetik, sådana här onyanserade dokumentärer vill jag slippa. Han kunde gjort en dokumentär om deras liv istället, innan mordet och efter. DET hade varit mer givande.

Själv fann jag dokumentären intressant för hur den tydligt visar hur vårt rättssamhälle utvecklats. Med det åsyftar jag givetvis då att man idag aldrig någonsin hade gett bifall till ett indiciemål utan någon som helst teknisk bevisning för något i utredningen och att man ist valde att uteslutande basera fallet på MINDERÅRIGAS vittnesmål, som även kan ses som tämligen besvärande hur dessa kom till. I dagens samhälle skulle jag bli ytterst förvånad om nåt liknande kunnat ske. Dock så verkar ju vissa här vilja vissa prov på annat.

Även i fall där man har ett erkännande krävs givetvis teknisk stödbevisning för att inte få falska diton lex hedermord exempelvis...
Citera
2017-05-11, 00:38
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Barn ljuger om dom vill dölja något eller är påverkade hemifrån den som säger att barn alltid är ärliga vet inte vad dom pratar om och särskilt i detta fallet kan man förstå att dom döljer sanningen i förhören vem vill erkänna att man dödat sitt syskon?

Nej Josefssons dokumentär är rejält vinklad och han vill skapa tvivel och löpsedlar i media då tycker han att han är en bra journalist.

Var har du fått syskon ifrån?
Kevin var Robins kompis.

Borde jag ha annält dagispersonalen när min femåring berättade att de knuffat ner mitt barn i toaletten och spolat?

Ljög min femåring då?

Själv reagerade jag med att förklara för barnet hur en toalett fungerade så barnet inte skulle fantisera ihop skräckhistorier som upplevdes som sanna.

Kanske dumt av mig då.
Citera
2017-05-11, 00:39
Medlem
Citat:
Dokumentären är nästan lika tragisk som fallet. Självklart hade ingen av de som utredde detta mord önskat annat än att barnen hade varit oskyldiga! Att det inte hade hållit i en rättegång är ju en helt annan sak. Barnen gjorde tyvärr detta! Jag har själv barn i den åldern och har jobbat med barn hela livet...inte en chans att de skulle ha ansett fallet som löst om inte de var helt säkra. Jag undrar om Dan Josefsson är riktigt frisk när han väljer att göra en totalvinklad american-dokumentär. Att han väljer att utesluta och klippa allt som kan peka på att de faktiskt gjorde det visar bara att han själv vet att sanningen redan framkommit. Därför är detta vidrig journalistik!!! Jag tycker det borde upp en debatt om journalistetik, sådana här onyanserade dokumentärer vill jag slippa. Han kunde gjort en dokumentär om deras liv istället, innan mordet och efter. DET hade varit mer givande.

Han förstör bara pojkarnas liv ännu mer för att få nåt sketet journalistpris. Usch. Tänker på den döde kevins anhöriga med. Stackarna
Citera
2017-05-11, 00:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Sandbergs förhör med 5-åringen var vidrigt att se. Hela utredningen känns amatörmässig.

Samtidigt verkar Dan Josefsson ha en bestämd vinkel med programmet i SVT.

Många frågetecken.
Ja, självklart har han en vinkel ..

Du kan inte läsa ett reportage eller se en någon som helst utveckling av notiser utan att det finns en vinkel... Till och med TT notiserna har en vinkel ...

DJ ifrågasätter utredningen .. vinkeln är "justitiemord" ... eftersom det är det som det är fråga om i sin absolut grövsta form ...

Hade de varit vuxna hade bevisningen prövats och de hade både kunnat försvara sig och överklaga ... I det här fallet döms de -- på ingenting...utan möjlighet att försvara sig, överklaga, eller få bevisningen mot dem prövad ...
Citera
2017-05-11, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jepjester
De som har - eller har haft - barn i denna åldern kan ganska enkelt konstatera att det handlar om två småbarn som i förhör BLIR LEDDA att svara si eller så. De har inte en aning om varför de är där; lika lite som de kan svara på EXAKT vad de gjorde på dagis samma dag.

Om en uniformerad man hade sagt till dem: "var du nere vid bryggan, dödade en anka och sprang på vattnet efteråt" så hade de skrattat och sagt "JA, flera gånger"

Man häpnar och blir ledsen över dumheten i den här utredningen (och vissa av inläggen här). Och värst av allt är väl att den riktige mördaren går fri där ute, medan två oskyldiga barn har blivit stämplade och traumatiserade för resten av sina liv.

Klart att dom vet varför dom är där Deras syskon har ju för fan blivit mördad/dräpt
Citera
2017-05-11, 00:41
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Intressant. Jag förutsätter att du kan beskriva vad det är som han har utelämnat!?
Citera
2017-05-11, 00:42
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Givetvis kommer vi inte få se någon större del av videointervju-materialet idag. Endast lite sköna klipp som visar hur finagossarna var. Skulle tippa på att dom flesta klippen kommer visa 5-åringens intervjuer ochbinte 7-åringens. Npgon som vågar sätta emot?

Jag citerar mig själv eftersom jag fick rätt på den här punkten.

90 procent av videomaterialet vi fick se var från 5 åringens vittnesmål där han hoppar runt som vilket bokstavsbarn som helst. Allt vi fick se från 7-åringens var när han svarade på frågan hur han förhöll sig till att någon sett honom på mordplatsen.

Varför hamnar på psyk för att ens styvbarn påstår sig bevittnat ett mord? Krävs lite mer press än så.
Citera
2017-05-11, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Klart att dom vet varför dom är där Deras syskon har ju för fan blivit mördad/dräpt

Det var inget syskon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in