Citat:
Ursprungligen postat av
Butter200
Men för i helvete, använd inte Nina Hjelmgrens Kevinfallet som källa. Det enda den bevisar är att det var en skitutredning.
Ja det är många som är väldigt pigga på att säga NEJ till uppgifter kring utredningen men ingen verlar kunna komma med bättre upplysningar än uppgifterna de kritiserar. Så kom nu fram med bättre svar än hennes som kommer direkt från polisens förundersökning som källa. Det är en modern skulptur och ett mästerligt sådant. En värdefull konstskatt av människovärderingar och sociala
hänsynstaganden som med djupa rötter i dyngan. Och mycket fint kan komma ur en kompostering.
Som utredning säger jag INTE inte att de är bra, men kom med något bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av
thedarkmatters
Jag har inte riktigt klart för mig vem som är vem, av de mer troliga äldre barnen...
12-åringen är den sexuellt störde som polisen fiskar med, som har en fluorescerande tröja enligt uppgift jag bara sett i tråden. (Varför finns inte dessa fibrer på Kevin om det nu skulle vara så att GM:s kläder drällt fibrer t o m i sanden när denne bar Kevin? Sökte man efter klädfibrer på Kevin?)
Jag känner inte till vem detta är? (Jag är från Arvika.)
12-åringen som "erkänt" enligt media - KAN väl inte vara någon annan än denne ovan nämnda 12 åring?
Rolfie får gärna forsätta sitt martyrskap med att berätta mer om varför de slutade fiska med 12-åringen och varför "alla ljög", inklusive 12-åringen, men inte Robin, 5 år...
Slutligen:
Den 13-åring som året efter förgrep sig på en 3-åring (MV?), är denna samma som 12-åringen ovan?
Det verkar finnas olika uppgifter kring detta och en del säger NEJ utan att kunna förklara varför, eller vilken relation de hade. En del menar att dimman är den viktigaste moltjänsten. Så verkar det också vara med uppgifterna i detta fallet.
Citat:
Kevin hade sand i underkläderna, enda stället det fanns sand i närheten var vid den röda boden. På gångstigen från boden ned till fyndplatsen, det är ca 30 m, fann de fluorescerande fibrer från klädesplagg som kan ha tillhört en gärningsman.
Kevin har alltså sandat lite i underkläderna först på grund av att det är så mörkt och halt på cykeln. Dessutom kan det vara bra med sand när man ska cykla hem sen. Men tack vare att någon gått flera veckor före med sin fluorescerande klädesplagg så varde det ljus hela natten.
Det kan inte vara 13 åringen för han har som bekant varit på det biblioteket denna söndag då det var stängt och låst. Sådetså.
Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Jag tycker också man kan ifrågasätta hur pass mycket empiri det ligger bakom uttalandet. Att pedofiler ser till att gömma en kropp ordentligt, vad bygger de det på? Helén Nilsson gömdes ju, men jag är inte så säker på att en lågbegåvad pedofil sexualmördare nödvändigtvis gömmer en kropp genom ett rationellt tillvägagångssätt.
Det är en absolut och bra frågeställning. En pedofil som dessutom blir störd av att ungen skriker kanske heller inte får ett snabbt IQ påslag på grund av skrikigheten, utan det är nog sådant som kan underlätta att en olycka händer och här kommer lastpallarna väl till plats som underlag till handlingens halsdrypande tyngder och böjelser. Med vatten i lungorna död men inte drunknad utan kvävd.
Tanken kunde också varit att ta ut pallen på djupare vatten när han ändå var så nära. men vassen och annan skit stretade emot. Då kunde ungen försvunnit i djupet och allt bara varit en lastpallsolycka från första början. Utan andra skuldbockar.
Citat:
Femåringen minns inte hur Kevin hamnade på rygg. När de försäkrat sig om att han var död, släpade bröderna Kevin hängande mellan sig mot en sten, där de stannade för att vila.
Ja, det är jobbigt att runka ihop en bra story och projicera den utåt sedan. Men fan nu när det skapats ett erkännande med släpspår där det inte fanns några släpspår att se.
Kvalitet från början till slut.
Citat:
Av obduktionen att döma, fanns det övrigt att önska om hans mathållning; hans tänder var t ex slitna av för mycket Cola.
Läskigt med Cola precisionen & all denna läskeblasken och det ständiga sökandet efter en fadersgestalt. Men tillslut kom den ändå tack vare denna gudomligt faderliga utredning Från Skuldbockar till Lastpallar. Ett stilmärke av holistiska mått som slutgiltigt sätter kvicksilver plomberingens sigill och äkthetsintyg över utredningen och alla inblandade. Som står upprätt trotts att fyraåringen hade något slitna tänder. Men sådana är ungarna, det slår slint i dem.
Någon som vill utnämna sig till kejsare och bli en ny Haillie Sellassie så att vi kan sprida lite nya rökridåer kring detta 100 år framöver som Neo-reinkarnerade
du gamla du fria rastafari-hybrider? Då kan du väl passa på att dubba dessa ridderligheter ... till rökringarna av Bocklasten?