Citat:
Ursprungligen postat av carrymehome
Vilken tid brukar golfbanor öppna?

Borde väl vara safe att ta en tur där 6-8 typ?..
Öppna och öppna, det är fritt fram för folk att spela så fort det blir ljust, men oftast är det inte folk där förrän vid 8-tiden. Då är dom ju dessutom bara på dom första hålen, majoriteten av de (vanligtvis) 18 hålen är obefolkade fram till 9-tiden. Lugnt att leta vid den tiden alltså
Citat:
Ursprungligen postat av carrymehome
Var på golfbanor brukar ni leta? Lite i kanterna eller mitt i?
De kan växa överallt, men eftersom det kortaste gräset klipps 4-7 gånger i veckan ända tills frosten kommer så har du nog mer tur i det längre gräset, som bara klipps någon gång i veckan.
Fan, idag gjorde jag bort mig ordentligt. Är ensam hemma och tänkte att det vore trevligt med lite toppisté av de 25 svampar jag hade kvar sen förra året. Klippte ner dom som vanligt, la dem i en kastrull och satte på spisen på låg värme... trodde jag. Går till datorn i några minuter, och hör sen att det börjar fräsa på spisen. "Vad nu då", tänkte jag. När jag kommer dit så ser jag att jag hade råkat sätta plattan på högsta effekt: allt vatten var borta och kvar fanns stekta toppslätskivlingar i form av en torr, svart gegga som låg och fräste.

Och det var de sista toppisarna jag hade!

Det måste nog vara det klantigaste jag gjort på ett bra tag