2010-09-20, 11:13
  #12817
Medlem
asdf011s avatar
De kan ätas direkt när de plockats. Torka resten.
Citera
2010-09-20, 12:36
  #12818
Medlem
toppslatskivlins avatar
Någon som vet hur valiums effekt är på en toppistripp?

Om man har lätt för snedtrippar och vill trippa utan oro är 20mg valium (noll tolerans) tillräckligt, eller ska man benza ner sig totalt? Det låter tråkigt.
Citera
2010-09-20, 14:26
  #12819
Medlem
Bandhundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Den längst upp till höger är inte en toppis, men resten är rätt.

Jag var nästan säker på att just den inte var en toppis.

Vad är det för svamp egentligen?

Den högra:
http://img34.imageshack.us/i/dscn7090v.jpg/
Citera
2010-09-20, 14:34
  #12820
Medlem
janniboys avatar
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/--DSC01291.JPG

Plockade den där högen igår i en fårhage i sthlm, vad sägs? toppisar?
Citera
2010-09-20, 14:36
  #12821
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandhunden
Jag var nästan säker på att just den inte var en toppis.

Vad är det för svamp egentligen?

Den högra:
http://img34.imageshack.us/i/dscn7090v.jpg/
broking Panaeolus tror jah..
Citera
2010-09-20, 14:37
  #12822
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janniboy
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/--DSC01291.JPG

Plockade den där högen igår i en fårhage i sthlm, vad sägs? toppisar?
tyvärr...
Citera
2010-09-20, 14:38
  #12823
Medlem
Osthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janniboy
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/--DSC01291.JPG

Plockade den där högen igår i en fårhage i sthlm, vad sägs? toppisar?

Nej, skivorna ska tex vara mörkbrun/svarta, ofta med violett/lila inslag.
Citera
2010-09-20, 14:39
  #12824
Medlem
first-pilot-Salladins avatar
Har någon koll på om det är högtid i Stockholm ungefär nu? Har nämligen letat ett par gånger men inte hittat mycket alls...
Citera
2010-09-20, 14:47
  #12825
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first-pilot-Salladin
Har någon koll på om det är högtid i Stockholm ungefär nu? Har nämligen letat ett par gånger men inte hittat mycket alls...

du ska gå ut 2 dagar efter ett ordentligt regn då hittar man hundratals
Citera
2010-09-20, 14:54
  #12826
Medlem
Osthuss avatar
Har någon hittat i västra Skåne?
edit: oj, blev lite fel tråd här
__________________
Senast redigerad av Osthus 2010-09-20 kl. 15:15.
Citera
2010-09-20, 16:05
  #12827
Medlem
asdf011s avatar
Nu behöver jag snabba svar.

Är sugen på att äta dessa:
http://www.ladda-upp.com/bilder/40121/svamp-p-C3-A5-tork
http://www.ladda-upp.com/bilder/40122/svamp-p-C3-A5-tork
http://www.ladda-upp.com/bilder/40125/svamp-p-C3-A5-tork
http://www.ladda-upp.com/bilder/40126/svamp-p-C3-A5-tork

Har jag hittat rätt? Hittade i en stor "aktiv" kohage.
__________________
Senast redigerad av asdf011 2010-09-20 kl. 16:09.
Citera
2010-09-20, 16:07
  #12828
Medlem
Är det här rätt sort månne?

http://www.ladda-upp.com/bilder/40127/toppisar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in