2010-08-26, 11:52
  #11533
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Orkar inte kolla igenom tråden. Hur går det med svampplockade i Uppsala ?
Citera
2010-08-26, 12:17
  #11534
Medlem
Kartoffelkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Det finns inga toppisar i Stockholmsområdet än så ni vet. Det är fortfarande för varmt.

//toppisexpert

Snack, jag hittade för över en vecka sen, 150 st

De finns om man verkligen letar, ett tips är att kolla om det finns några diken i hagarna, det är där jag har hittat samtliga av mina tidiga toppisar. Dock krävs det nog mer tur än svampletarskills för att hitta dom nu, det är nog bättre att vänta någon vecka till. Nu börjar det ju iaf bli ganska kyligt och har regnat ett par dagar, så nog finns dom där ute.
Citera
2010-08-26, 12:51
  #11535
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Det finns inga toppisar i Stockholmsområdet än så ni vet. Det är fortfarande för varmt.

//toppisexpert
skitsnack vet många som har plockat
Citera
2010-08-26, 13:10
  #11536
Medlem
Tigerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deletedsmack
Någon Gävlebo som vill berätta om var runt Gävle det finns hagar och ängar? Är nyinflyttad och enda stället jag vet att det finns toppisar är vid golfen, men där plockar jag helst inte.. Var i Gävle finns ängarna? Runt Oslättsfors?

Tips, TACK!

Varför vill du inte plocka vid golfen?
Citera
2010-08-26, 13:12
  #11537
Medlem
singularitets avatar
Det verkar som sessongen startat tidigare i södra sverige än i norra. Jag har inte hittat en enda på de fält där jag brukar plocka.
Citera
2010-08-26, 13:12
  #11538
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerspoket
Varför vill du inte plocka vid golfen?
Känns lite pinsamt att springa runt utan bag o klubba vid ruffen och ständigt titta ner hehe..
Sen höra folk skrika åt en "Försvinn från bana ung jävel!"
Citera
2010-08-26, 13:18
  #11539
Medlem
Tigerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Känns lite pinsamt att springa runt utan bag o klubba vid ruffen och ständigt titta ner hehe..
Sen höra folk skrika åt en "Försvinn från bana ung jävel!"

Man kan ju vara där innan de öppnar
Citera
2010-08-26, 13:25
  #11540
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerspoket
Man kan ju vara där innan de öppnar
Men de är för tidigt för min del dom öppnar 7 halv 8a
och då står 50talisterna på rad med bag o klubba helt ivriga, sen stänger dom vid 8a snåret och under riktiga toppissäsongen så börjar de bli mörk o jävligt då...fast man kan ju dra dit när de regnar som bäst, då brukar de inte vara så mycke folk..
Citera
2010-08-26, 13:42
  #11541
Medlem
Tigerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Men de är för tidigt för min del dom öppnar 7 halv 8a
och då står 50talisterna på rad med bag o klubba helt ivriga, sen stänger dom vid 8a snåret och under riktiga toppissäsongen så börjar de bli mörk o jävligt då...fast man kan ju dra dit när de regnar som bäst, då brukar de inte vara så mycke folk..

Mm, jag får väl hålla med om att golfbana kanske inte är optimalt

Dagens lilla skörd: http://img836.imageshack.us/img836/8931/topp.jpg
Har jag hittat rätt?
Citera
2010-08-26, 13:43
  #11542
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerspoket
Mm, jag får väl hålla med om att golfbana kanske inte är optimalt

Dagens lilla skörd: http://img836.imageshack.us/img836/8931/topp.jpg
Har jag hittat rätt?
JAJAMEN! Blir inte bättre än så!
Citera
2010-08-26, 13:44
  #11543
Medlem
carrymehomes avatar
Var ute en liten sväng innan i en hage där det brukar gå kor men hittade inget. Det kanske inte var det perfekta stället heller.. Är det för tidigt? För varmt? Bor i Jönköping
Well ska ut i helgen också på ett annat ställe som nog är bättre.
Citera
2010-08-26, 13:47
  #11544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carrymehome
Var ute en liten sväng innan i en hage där det brukar gå kor men hittade inget. Det kanske inte var det perfekta stället heller.. Är det för tidigt? För varmt? Bor i Jönköping
Well ska ut i helgen också på ett annat ställe som nog är bättre.

Jag har hittat i Blekinge så letar du på rätt ställe ska du nog hitta något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in