2009-08-13, 17:56
Medlem
ceeyanides avatar
Någon som vet hur läget är med toppisar i Västerås området?
Citera
2009-08-13, 18:12
Medlem
Sägs att det växer bra på golfbanor pga besprutningen(?)
Jag jobbar på en golfbana i sydväst-sverige, ser svampar i olika storlekar och färger varje dag. Någon erfaren som vet vad/var exakt ska jag leta?
Citera
2009-08-13, 18:18
Medlem
shhshhshhHYHYHYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Förutsatt att han inte skrev fel så gissar jag på att han läst om cubensis eller nån annan liknande att typ 4 st räcker. Sedan kommer han hit och försöker trolla utan att veta att toppis är extremt mycket mindre.

jag vet fan mer omm toppisar än du någonsin kommer
Citera
2009-08-13, 18:26
Medlem
Engel90s avatar
Detta är andra året jag ska ge mig ut och leta efter svamp Förra året var ett totalt misslyckande och därför har jag gett mig ut redan nu för att leta hagar och ängar. Hittade en igår och tyckte den så mycket fin ut. Jag hade tyvärr ingen kamera med mig, men jag hittade en liknande hage på nätet

http://www.bollnas.se/Webred%5Cwbobjekt.nsf/attachments/Haga33%201_redWebb.JPG/$FILE/Haga33%201_redWebb.JPG

Min hage har lite högre gräs, mer tuvor och även några enar. Så, kan det tyckas som ett ställe man kan leta på när det blir tid för det?
Citera
2009-08-13, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shhshhshhHYHYHY
HArdcore to the bone dom som förstår förstår har haliisar hela tiden sen jag var 13 utan droger och på alla andra så trippar jag 24/7 jag är master på tripptoppisar till tungt jävla 4k

Jävla troll, eller så är du helt enkelt dum i huvudet.

Citat:

Kanske kanske inte, men jag kommer iaf inte leva på socialbidrag hela livet.

Citat:
Ursprungligen postat av Achwelol
Jag jobbar på en golfbana i sydväst-sverige, ser svampar i olika storlekar och färger varje dag. Någon erfaren som vet vad/var exakt ska jag leta?

Du får helt enkelt läsa på och kolla på bilder på toppisar.
Här finns några grymma länkar med identifikationsguide: http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/toppslatskivling.php

på golfbanor brukar det växa lite utanför fairwayen (eftersom den klipps väldigt ofta hinenr de inte växa upp)Däremot så sprids sporerna på väldigt bra när man klipper sönder svamparna med en gräsklippare.
Senast redigerad av Mr.Dee 2009-08-13 kl. 19:16.
Citera
2009-08-13, 19:07
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:

Tagga ner pucko och börja formulera dina inlägg bättre så det blir begripligt. Hallucinerar du 24/7 utan droger? Det är iallafall så jag uppfattat tidigare inlägg du skrivit. Om nu så vore fallet behöver du väl inte plocka toppisar..?

Förmodligen är det inte det du menar utan är väl bara retarderat beteende från din sida. Klottrar du i slutna rum? Funderade på om det kunde vara anledningen till dina hallisar utan droger..

Istället för att grundlöst påstå att du vet allt om toppisar kan du väl visa det genom att hjälpa till här i tråden..
Citera
2009-08-13, 19:11
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:

Med besprutning menar du gödning?
Den allmänna uppfattningen när det gäller "besprutning" är att det handlar om bekämpning av olika slag. Klart det går att bespruta med gödning, men ordet är laddat med annan innebörd tycker jag..

Som svar på din fråga, golfbanor är bra för att dom är välskötta, gödslade och stora. Stor yta ger ju större chans till spridning och sådant.
Citera
2009-08-13, 19:49
Medlem
Mr.Dee: tack, aa har sett massvis med olika små svampar precis utanför fairway. Får väl ta och plugga in hur dom ser ut.
Har du någon hum om när dom börjar växa här nere?

Turboboost: ah blandade ihop gödning och bekämpningsmedel, menar såklart gödning.
Citera
2009-08-13, 20:41
Medlem
CEPEAPAs avatar
Är det någon idé att gå ut och leta nu?
Bor i västra götaland.
Citera
2009-08-13, 20:43
Medlem
Citat:
Mr.Dee: tack, aa har sett massvis med olika små svampar precis utanför fairway. Får väl ta och plugga in hur dom ser ut.
Har du någon hum om när dom börjar växa här nere?

Turboboost: ah blandade ihop gödning och bekämpningsmedel, menar såklart gödning.

Det kan hända att enstaka svampar redan ploppat pp, men för att få större skördar så bör du vänta tills hösten Medeltemperaturen ska ligga runt 15 grader
Citera
2009-08-13, 22:40
Medlem
Poro_poikas avatar
Citat:

Men fyfan, folk som du förstör tråden
Citera
2009-08-13, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poro_poika
Men fyfan, folk som du förstör tråden
Folk som han och förmodligen i hans ålder med ett sådant ego kommer med säkerhet äta alldeles för mycket och för första gången kommer och kommer sluta med psykiska problem resten av livet.

Vissa droger bör man ha stor respekt för

Det är faktiskt viktigt att påpeka, många som hänger här har förmodligen inte åldern inne och svampen är dessutom väldigt lättillgänglig.
Senast redigerad av markinus. 2009-08-13 kl. 22:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in