Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
- Det är bra om hagen ligger nära vatten. Till och med idealt.
- Dom växer i mönster oftast. Man måste bara ta reda på vilket håll dom växer åt. Det är vad jag märkt iaf.
- Enstaka max 4 höga träd verkar bättra på möjligheterna. Stora träd verkar förstöra marken precis runtomkring.
- För mig funkar det att sakta gå runt och stirra ner i backen. Ser man en så finns det fler; då sätter man sig lämpligtvis och kollar vilka håll dom växer åt. Annars så kollar jag lämpliga ställen där det är en glänta i gräset på ca ½meter i diameter så man har högre gräs/vass runt om.
- Dom torkar automagiskt om man har normaltemperatur i rummet (ca 23 grader). Annars så kan dom ligga på datorlådan där det är lite varmare. Vill du torka dom snabbare så ställ in en tallrik i mickron eller nått som håller sig varmt en längre stund och sedan lägger du tallriken under pappret med svampar.
- I småland är det inte fattigt om dom just nu. Inte i södra småland iaf.
Tack för svaren, verkar som att min hage ska vara helt perfekt, koskit, nära till vattnet och allt. Men trots detta hittade jag bara 3 små ynkliga svampjävlar, antar att jag får försöka igen nån annan dag och se om resultatet blir annorlunda.
Dock förstår jag inte hur du kan se dem bara genom att titta på backen, de jag hittade växte i mitten av stora grästuvor, omöjligt att se om man inte flyttade runt på gräset :S

men fanns gjorde D...