2008-10-24, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
  • Det är bra om hagen ligger nära vatten. Till och med idealt.
  • Dom växer i mönster oftast. Man måste bara ta reda på vilket håll dom växer åt. Det är vad jag märkt iaf.
  • Enstaka max 4 höga träd verkar bättra på möjligheterna. Stora träd verkar förstöra marken precis runtomkring.
  • För mig funkar det att sakta gå runt och stirra ner i backen. Ser man en så finns det fler; då sätter man sig lämpligtvis och kollar vilka håll dom växer åt. Annars så kollar jag lämpliga ställen där det är en glänta i gräset på ca ½meter i diameter så man har högre gräs/vass runt om.
  • Dom torkar automagiskt om man har normaltemperatur i rummet (ca 23 grader). Annars så kan dom ligga på datorlådan där det är lite varmare. Vill du torka dom snabbare så ställ in en tallrik i mickron eller nått som håller sig varmt en längre stund och sedan lägger du tallriken under pappret med svampar.
  • I småland är det inte fattigt om dom just nu. Inte i södra småland iaf.

Tack för svaren, verkar som att min hage ska vara helt perfekt, koskit, nära till vattnet och allt. Men trots detta hittade jag bara 3 små ynkliga svampjävlar, antar att jag får försöka igen nån annan dag och se om resultatet blir annorlunda.

Dock förstår jag inte hur du kan se dem bara genom att titta på backen, de jag hittade växte i mitten av stora grästuvor, omöjligt att se om man inte flyttade runt på gräset :S
Citera
2008-10-24, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rexic
Tack för svaren, verkar som att min hage ska vara helt perfekt, koskit, nära till vattnet och allt. Men trots detta hittade jag bara 3 små ynkliga svampjävlar, antar att jag får försöka igen nån annan dag och se om resultatet blir annorlunda.

Dock förstår jag inte hur du kan se dem bara genom att titta på backen, de jag hittade växte i mitten av stora grästuvor, omöjligt att se om man inte flyttade runt på gräset :S

Jag kanske är kortväxt?

Nej men det beror väl antagligen på hur många det växer också.
Citera
2008-10-25, 00:12
Medlem
fancies avatar
För sent

I värmland ligger temperaturen mellan 14+ om dagarna till runt 0 gader om nätterna. Är det för sent att ge sig ut?
Citera
2008-10-25, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fancie
I värmland ligger temperaturen mellan 14+ om dagarna till runt 0 gader om nätterna. Är det för sent att ge sig ut?

Tycker jag inte, det är aldrig försent!

Eller jo det kan det ju vara men inte än iaf!
Citera
2008-10-26, 12:40
Medlem
Lilabanans avatar
Orkar man ge huvudstaden en sista chans? Ska förövrigt till skåne i veckan, hur ser det ut där?
Citera
2008-10-26, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Orkar man ge huvudstaden en sista chans? Ska förövrigt till skåne i veckan, hur ser det ut där?

Jag var ute igår en sväng men hittade inte så värst många men fanns gjorde D...
Citera
2008-10-26, 14:42
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan

i skåne växer det på bra frotfarande
Citera
2008-10-26, 15:15
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
i skåne växer det på bra frotfarande
Härligt! Om jag får tag på några där behöver jag väl inte oroa mig över hundar och så när jag bara flyger mellan Malmö och Sthlm?
Citera
2008-10-26, 16:55
Medlem
bor i södermanland och hör tog sesången slut för 2 veckor sen

så nu får man börja ladda för nästa år
Citera
2008-10-27, 16:43
Medlem
Krogarns avatar
Vad säger ni? Är det toppisar?

http://img89.imageshack.us/my.php?image=topphw1.jpg
Citera