2009-07-30, 14:04
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonsi
Syns toppisar på piss ? och är det säsong nu för och hitta ?
Nej, syns inte. Går att hitta via specificerad undersökning. Inte säsong nu. Säsong typ i september.
Citera
2009-07-30, 14:24
Medlem
Galadrins avatar
går det och hitta shrooms i skogen / fjället och platser där det är kossor och andra bond djur idag? tänkte och ta en tur på fjället och leta idag. har aldrig letat förut så vet inte 100% hur dom ser ut så tänkte bara och plocka några och uploada några bilder på internett så ni kan typ säja om det är shrooms. hur ser dom ut? typ svarta eller? och tror ni dom växer så här tidligt i Norge nu? det har regnat ganska mycket den senaste veckan
Citera
2009-07-30, 15:47
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galadrin
går det och hitta shrooms i skogen / fjället och platser där det är kossor och andra bond djur idag? tänkte och ta en tur på fjället och leta idag. har aldrig letat förut så vet inte 100% hur dom ser ut så tänkte bara och plocka några och uploada några bilder på internett så ni kan typ säja om det är shrooms. hur ser dom ut? typ svarta eller? och tror ni dom växer så här tidligt i Norge nu? det har regnat ganska mycket den senaste veckan
Du har ju uppenbarligen inte läst på något alls. Läs första inlägget i denna tråden och kika på länkarna lite så kommer du få reda på allt du behöver.
Citera
2009-07-30, 17:38
Medlem
Galadrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Du har ju uppenbarligen inte läst på något alls. Läs första inlägget i denna tråden och kika på länkarna lite så kommer du få reda på allt du behöver.

Har läst veldigt mycket men är alltid osäker på allt.
Citera
2009-07-30, 21:26
Medlem
johaneses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baabamaa
Kan vara en toppis men bilden är ju så jävla suddig. Om det är en toppis gratulerar jag för att du är första på FB som plockat 2009. Hur många åt du?

Hej,

Tack. Men jag misstänker att det är en underart eller en annars annorlunda laddad art, (kan de hårt konstgödslade gräsmattorna ha inverkan tro?). Jag åt cirka 20 stycken och de skickade på bra till en början, så att de innehöll psilocybin är 100 procent säkert, men det gick ur fortare än brukligt och jag undrar nu - efter många tidigare studier i toppisar och andra besläkade arter vad detta månne vara. De ser ju så rätt ut, och jag har plockat ganska ofta förr, och de funkade, men inte tillnärmelsevis som vanligt. Jag far dit igen i helgen för att fota och plocka, och hoppas förstås innerligt på storplock i slutet av augusti. Ska prova en rdig sats om jag kommer loss i helgen.

Allt gott,
J
Citera
2009-07-30, 21:59
Medlem
Här i Dalarna börjar dom komma
var ute för 2 veckor sen och kolla lite snabbt på en kohage
Hittade bara 4 st (första gången jag var ute och leta också ) har läst på en hel del så är säker på att det var toppisar
Citera
2009-07-30, 22:02
Medlem
Albert.Ns avatar
Citat:

Eftersom dom växer i djurhagar så borde dom ju växa där även iffal det är i fjället.

http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/toppslatskivling_foton_id.php
Läs igenom sidan så borde du ha koll på om det är toppisar eller ej när du är ute.
Citera
2009-07-30, 22:20
Medlem
Citat:
Har läst veldigt mycket men är alltid osäker på allt.

Du har läst väldigt mycket men tror att toppisar är svarta? Du har uppenbarligen läst nån roman för inte fan har du läst på om toppisar iaf.
Citera
2009-07-30, 23:38
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CravenKitten
Det är ganska vanligt. Händer inte alltid för mig, men ibland så. Första gången var det hemskt. Då delade jag och flickvännen på 10g, tröck i oss allting med samt att jag rökte på. Tror jag hade huvudvärk i 48 timmar innan det släppte. =)
Tack, förresten! Blev lugnad av svaret :
Citera
2009-07-31, 00:57
Medlem
Galadrins avatar
här är mina svampar som jag såg i skogen. Dålig bild har inget bra kamera.
skulle varit snällt om nån kunne sakt om detta var Psilocybe svampar.

Bild : [IMG]http://i27.tinypic.com/scezgn.jpg[/IMG]

http://tinypic.com/r/scezgn/3
Citera
2009-07-31, 01:21
Medlem
Citat:
här är mina svampar som jag såg i skogen. Dålig bild har inget bra kamera.
skulle varit snällt om nån kunne sakt om detta var Psilocybe svampar.

Bild : [IMG]http://i27.tinypic.com/scezgn.jpg[/IMG]

http://tinypic.com/r/scezgn/3
Du menar alvarligt att man skall kunna urskilja det från det där kortet? Det enda man ser är att dom har en topp som toppisarna har men inget mer...
Citera
2009-07-31, 01:45
Medlem
Galadrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Du menar alvarligt att man skall kunna urskilja det från det där kortet? Det enda man ser är att dom har en topp som toppisarna har men inget mer...

Har inget bättre kamera. menn vad är det värsta som kan hända om jag äter dom utnom att jag får lite ondt i magen och kanske spyr? kan man värkligen dö av något så lite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in