2009-07-30, 03:39
Medlem
nuplie22s avatar
Vad heter svamparna som ser ut som toppisar, men som är lite plattare upptill? Ser många sånna på gräsmattor och det känns som det är ganska stor chans att man råkar få med en sån när man väl hittar toppisar. Och om nån vet vad det är, är den isf giftig?

Tacksam för svar! Peace
Citera
2009-07-30, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nuplie22
Vad heter svamparna som ser ut som toppisar, men som är lite plattare upptill? Ser många sånna på gräsmattor och det känns som det är ganska stor chans att man råkar få med en sån när man väl hittar toppisar. Och om nån vet vad det är, är den isf giftig?

Tacksam för svar! Peace
Menar du möjligtvis Veckad bläcksvamp? http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/giftsvampar.php
Senast redigerad av Logz 2009-07-30 kl. 03:48.
Citera
2009-07-30, 03:54
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Menar du möjligtvis Veckad bläcksvamp? http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/giftsvampar.php

Skulle kunna va, hattarna såg väldigt tunna ut där på bilden dock. Men jag hittade in på knarkkorven sidan så nvm min fråga.

Men tack ändå!
Citera
2009-07-30, 04:53
Medlem
Så golfbanorna är det "bästa" alternativet?
Tänkte kika runt i småskogar här i närheten, är det helt meningslöst eller?

Mvh/ ake
Citera
2009-07-30, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ake420
Så golfbanorna är det "bästa" alternativet?

Mvh/ ake

de växer inte i skogen. De gillar näring så gamla kohagar och liknande funkar bäst. och golfbanor brukar funka för vissa också.
Citera
2009-07-30, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
de växer inte i skogen. De gillar näring så gamla kohagar och liknande funkar bäst. och golfbanor brukar funka för vissa också.
Ah okej, finns ju en och annan golfbana här omkring även marker

Tack för snabbt svar!

Mvh/ ake
Citera
2009-07-30, 05:17
Medlem
Dubbelpost jag vet, sry.

Men jag tänkte på att topisarna gillar väl fuktighet?

Då borde det ju finns endel i dom småskogar som finns här då dom är rätt fuktiga.

Mvh/ ake
Citera
2009-07-30, 06:32
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:

Mvh/ ake
Kanske kan du ha tur och hitta öppen gräsmark i skogen, men förutsättningarna kan vara bättre om man säger så.. Satsa på traditionella "jaktmarker" istället. Hagar, ängar och anlagda gräsmattor till exempel. EDIT: Du hade visst fått svar redan. Så går det när man surfar på mobilen
Senast redigerad av TurboBoost 2009-07-30 kl. 06:35.
Citera
2009-07-30, 07:00
Medlem
Citat:
Ah okej, finns ju en och annan golfbana här omkring även marker

Tack för snabbt svar!

Mvh/ ake

haha, vilken tur du måste ha haft. Att bara behöva vänta 4 minuter på svar när man postar 5 på morgonen är inte särskilt vanligt XD
Citera
2009-07-30, 09:39
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Hörni; hur vanligt är huvudvärk efter en tripp? Trippade inatt/imorse/nåt. Hah.. mår lite småilla ny och har ont i huvudet. Tja! Och godmorgon.
Citera
2009-07-30, 12:47
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1,2-tetraheptan
Hörni; hur vanligt är huvudvärk efter en tripp? Trippade inatt/imorse/nåt. Hah.. mår lite småilla ny och har ont i huvudet. Tja! Och godmorgon.
Det är ganska vanligt. Händer inte alltid för mig, men ibland så. Första gången var det hemskt. Då delade jag och flickvännen på 10g, tröck i oss allting med samt att jag rökte på. Tror jag hade huvudvärk i 48 timmar innan det släppte. =)
Citera
2009-07-30, 13:25
Medlem
Syns toppisar på piss ? och är det säsong nu för och hitta ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in