2008-10-06, 19:50
Medlem
Citat:
Förresten, har läst att man inte ska ha något inplanerat dagen efter en tripp, men jag vill verkligen pröva en svag dos ikväll, typ 20-22 st bara, klarar jag mig upp kl 8 imorn för att jobba, utan att vara seg eller så?

--------------------------------------------------------------------------------

jag vart inge seg efter svamp
inte mina vänner heller
Citera
2008-10-06, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Två stycken bara, fast det kommer mer ikväll vågar jag lova

Förresten, har läst att man inte ska ha något inplanerat dagen efter en tripp, men jag vill verkligen pröva en svag dos ikväll, typ 20-22 st bara, klarar jag mig upp kl 8 imorn för att jobba, utan att vara seg eller så?

Kl halv åtta hade du ännu inte plockat färdigt alltså? Låt oss då teoretiskt sett säga att du kommer ut vid 8 tiden, plockar en timme och ungefärligt intag blir vid halv tio. Sedan har vi en tripp på ca 6 timmar framför oss vilket borde betyda att du inte kommer i säng förren halv 4.

För att börja jobba vid 8 misstänker jag att du senast går upp vid 7. Vilket ger dig ca 3.5 timmars sömn. Och bara Det skulle jag vilja påstå är tillräckligt för att göra dig seg

Notera sen att tiderna kan vara helt åt helvede fel men det känns som att du oavsett kommer få på tok för lite sömn för att inte vara slö imorgon om du trippar ikväll.

En annan parantes är att du borde fasta några timmar innan (vissa säger att det är så pass mycket som 12) Är det något du gjort?

Jag är iaf skeptisk till ditt tilltag. Sen har jag ingen personlig erfarenhet av svamp så jag bygger mitt svar på saker jag läst.

EDIT: Felskrivning
Senast redigerad av MindlessSphere 2008-10-06 kl. 19:54.
Citera
2008-10-06, 20:11
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cajunalt
Personligen hade jag aldrig någonsin trippat dagen innan en arbetsdag. Förbered dig mentalt och ha goda set & settings om det är din första resa. Se gärna till att ha med en sitter också.

Svamp är inte som någon CS eller opiat som man tar och mår bra hux flux. Läs på och res till helgen om du nu vill ha det avklarat så fort som möjligt.

Jag tar nog ditt råd, är lite överhypad nu bara, första gången jag hittar.. Tror jag vill köra utan sitter, har bara rökt cb tidigare och föredrar att röka själv ofta... Jag lägger istället mobben (avstängd såklart) någonstans säkert där jag kan hitta den om något skulle gå snett. Trippen får ske imorgon efter jobbet, hur dum är jag om jag äter 35 st första gången och är själv?

Sen undrar jag lite om det här med hallucinationer, det sägs ju att svamp inte ger direkta hallisar, men är det vanligt att man kan börja prata med saker, typ med sin hund eller en kudde?
Citera
2008-10-06, 21:15
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Jag tar nog ditt råd, är lite överhypad nu bara, första gången jag hittar.. Tror jag vill köra utan sitter, har bara rökt cb tidigare och föredrar att röka själv ofta... Jag lägger istället mobben (avstängd såklart) någonstans säkert där jag kan hitta den om något skulle gå snett. Trippen får ske imorgon efter jobbet, hur dum är jag om jag äter 35 st första gången och är själv?

Sen undrar jag lite om det här med hallucinationer, det sägs ju att svamp inte ger direkta hallisar, men är det vanligt att man kan börja prata med saker, typ med sin hund eller en kudde?

inte så himla smart att käka 35 st första gången... Käka 20 st på tom mage vänta 60-90 minuter om det känns som om du kommer klara det käka 10 st till INTE MER!

man vet aldrig hur man kommer reagera med hallucinogener!
Citera
2008-10-06, 21:32
Medlem
Lilabanans avatar
Fan vad det är svårt att leta när det är mörkt! Får dra ut i dagsljuset imorgon och försöka igen, på en imme nu hittade jag EN svamp som jag inte ens tror är rätt
Citera
2008-10-06, 21:38
Medlem
Du känns väldigt uppskruvad inför det hela och jag rekommenderar dig starkt att ha en sitter närvarande. Iaf första gången, sen i fortsättningen kan du trippa själv när du har lite mer koll på hur allt är.
Citera
2008-10-07, 15:32
Medlem
AnTiVaLs avatar
I hur stor utsträckning sträcker sig denna svamp i sverige. Finns svampen i snitt i varje stor hage?
Citera
2008-10-07, 16:21
Medlem
mrurbjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnTiVaL
I hur stor utsträckning sträcker sig denna svamp i sverige. Finns svampen i snitt i varje stor hage?

typ
Citera
2008-10-07, 16:27
Medlem
Hur är det, är säsongen över?

Jag var ute och letade med en polare idag och hittade inget, men jag är rätt grön när det kommer till toppisjakt.
Citera
2008-10-07, 16:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Meepman
Hur är det, är säsongen över?

Jag var ute och letade med en polare idag och hittade inget, men jag är rätt grön när det kommer till toppisjakt.

Eh.. det är ju bra om du berättar var i landet du letade?
Citera
2008-10-07, 17:27
Medlem
Fuckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Eh.. det är ju bra om du berättar var i landet du letade?
Ska det inte vara bra uppe i Norrland nu den här årstiden? Bor egentligen neråt Sverige men nu är jag på besök uppe i Norrlands skogar och hittar ingenting, har jag bara för dåligt tålamod kanske? För ett litet tag sedan hittade jag dock toppis-liknande svampar man dom har försvunnit nu.
Citera
2008-10-07, 19:15
Medlem
Nå, any luck?

http://img381.imageshack.us/my.php?image=dsc0001mh5.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in