2009-04-28, 22:57
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Chans/risk? det beror ju på hur man ser på saken.....

Iår ska jag iaf prova klona en och provodla lite (för att vara lite ontopic):
ska du odla inomhus? det är inte många som har lyckat med det, så det är en rejäl utmaning. en utomhusodling av Psilocybe Azurescens tycker jag själv skulle varit spännande och det är lite lättare. starka grejer dessutom, mycket potenta.
jaja nu ska jag sluta va ot i denna tråden och förflytta mig till den riktiga svampodlingstråden.
Citera
2009-05-11, 23:46
Medlem
jkes avatar
Jag har sökt lite men finner ej svaret på min fråga så ställer den här istället; Är det slöseri på något sätt att koka te på toppisar (och andra svampar) istället för att äta dom? Tänkte antingen koka te eller käka dem på en pizza, vad skulle ni föreslå?
Citera
2009-05-11, 23:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jke
Jag har sökt lite men finner ej svaret på min fråga så ställer den här istället; Är det slöseri på något sätt att koka te på toppisar (och andra svampar) istället för att äta dom? Tänkte antingen koka te eller käka dem på en pizza, vad skulle ni föreslå?
Tror det finns typ en miljard trådar i ämnet. Men te ska vara schysst, dock säger ryktet att det inte ska vara för varmt, eftersom värmen tydligen kan bryta ner psilocybinet. Hur det är med den saken ska jag låta vara osagt- jag kör dem alltid au naturelle.
Citera
2009-05-13, 04:45
Medlem
olqws avatar
Citat:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=763236
där har du grejen!

Hittade en annan länk:
http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/atasvamp.php
Senast redigerad av olqw 2009-05-13 kl. 04:53.
Citera
2009-05-13, 09:55
Medlem
Citat:

Strax kommer det komma någon som säger: "Psilocybin bryts ner om du värmer dem!"

Ta inte denne på allvar. Psilocybin är en stabil molekyl som inte bryts ner så lätt. Men psilocin, det som psilocybin bryts ner till i kroppen, är väldigt känslig.
Så svampar som innehåller mycket psilocin förlorar sin potens om du värmer dem. Men toppslätsskivlingen innehåller en väldigt liten mängd psilocin och påverkas därför inte nämnvärt av att du värmer dem.

Slutsats: Du kan lägga svampen i vilken typ av maträtt som helst och ändå få full effekt. Problemet om du lagar åt flera, är möjligtvis att det blir svårt att dosera. Så att lägga svampen som "topping" efteråt, är nog att föredra.
Citera
2009-05-13, 10:22
Medlem
Fan att toppis är en svamp asså, så jävla äckligt å trycka i sig 20-50 svampar
Citera
2009-05-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Fan att toppis är en svamp asså, så jävla äckligt å trycka i sig 20-50 svampar

Som jag och några nämnde ovan: Blanda det med mat. Eller kör ner det i en smootie med bär och grejor. (Se till så att du inte råkar ta bär som är MAOI).
Citera
2009-05-13, 18:49
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -198
Som jag och några nämnde ovan: Blanda det med mat. Eller kör ner det i en smootie med bär och grejor. (Se till så att du inte råkar ta bär som är MAOI).
eller så ser man till att man får maoi-bär(t ex svarta vinbär)
Citera
2009-05-13, 21:15
Medlem
olqws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
eller så ser man till att man får maoi-bär(t ex svarta vinbär)

haha galet !
Citera
2009-05-18, 19:06
Medlem
Re3bs avatar
Shit, börjar bli redigt rastlös. Vill plocka, plocka och plocka
Citera
2009-05-19, 10:57
Medlem
TurboBoosts avatar
Jag kom på mig själv att googla efter toppslätskivling i konstellation med diverse passande fraser nyss..

Nog börjar man bli lite otålig! Hur som haver, kanske är det dags att ta den sista påsen med gamla svamprester och spraya ut sporer över min välgödslade gräsmatta.. Några större förhoppningar ska man väl kanske inte ha, men visst räknar jag med resultat inom några år iallafall.
Citera
2009-05-25, 20:03
Avslutad
Bara jag som tycker toppisar skiftar otroligt mycket i utseende när man googlar bilder/kollar på erowid/ forum i andra länder än Sverige?

Ser toppisar olika ut i olika länder? I Sverige har vi ju våra små brun/beige färgade pinnliknande toppisar, i andra länder verkar dom kunna ha vit tjockare stam och en hatt som går åt gult t.ex? Har sett så många olika variationer på bild att jag inte fattar hur man ens skulle kunna konstatera att det är samma svamp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in