2008-10-11, 13:40
Medlem
sveningmars avatar
Ett bra tips!

Vet inte om det står något om det tidigare. Läste att surt ph skulle förstärka svamp trippen, typ citron edl.

Jag tyckte att det gjorde en jävla skillnad!

Först käkade jag 3.5g svamp och de gav mig bara väldigt lite hallisar. Nästintill obefintliga.

Men 2 veckor senare tog jag 4.5g av samma svamp. Jag klippte den tills det nästan var pulver och blandade med flytande citron till en äcklig sörja. Sån där flaska som ser ut som en citron, sån man har på fisk.
När jag drack sörjan kickade det på max 2min och jag fick en helt jävla galen tripp. Jag vart helt tok lost + ego död mm.

Någon mer som har provat detta? Prova gärna det och återkom med resultat.
Citera
2008-10-11, 13:51
Bannlyst
När vi va i amsterdam rekommenderade dom att köpa C-vitamin till svampen.
Citera
2008-10-11, 13:54
Medlem
Ett Hunds avatar
Har inte provat det själv, men har läst en hel del bra om det på t.ex bluelight.ru

Det ska tydligen kunna förstärka trippen ganska rejält, som du nog har märkt.
Citera
2008-10-11, 13:58
Medlem
Mystiqes avatar
Har vart intressant om någon kan länka mig ang c-vitamins påverkan på svamp...har lärt mig hela tiden det ska vara motsatts...men men man lär sig alltid något nytt
Citera
2008-10-11, 14:05
Medlem
Det citronen gör om jag har fattat det rätt, är att det omvandlar psilocybinet i svampen direkt till psilocin. Vilket gör att det inte behöver omvandlas i mage. Det ska även korta ner trippen har jag hört. Dock blir den uppenbarligen lite intensivare.

Står lite om det här, även lite om svartvinbär som ska hjälpa dig på traven ^^
https://www.flashback.org/showthread.php?t=447161

EDIT: Fixade en liten länk
Citera
2008-10-11, 14:10
Medlem
sveningmars avatar
MindlessSphere ja du har rätt.

Det förkortar trippen ja, men gör den samtidigt mycket mer intensivare och man kan klara sig på en mycket lägre dos. Ville bara få er att testa det då jag tycker det är ett jävligt bra sätt. Glömde säga att svampen ska dra ett tag i juice extraktet. Men ta det försiktigt, flertalet har sagt att det ska ge nästan den dubbla effekten.
Citera
2008-10-11, 15:08
Medlem
berlinlondons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sveningmar
MindlessSphere ja du har rätt.

Det förkortar trippen ja, men gör den samtidigt mycket mer intensivare och man kan klara sig på en mycket lägre dos. Ville bara få er att testa det då jag tycker det är ett jävligt bra sätt. Glömde säga att svampen ska dra ett tag i juice extraktet. Men ta det försiktigt, flertalet har sagt att det ska ge nästan den dubbla effekten.

något annat som enligt mig iaf verkligen fördubblar trippen är att röka mycket bra gräs... det gjorde jag i Amsterdam, och jävlar... där började det^^
Antar att de flesta rökt när de har trippat, men för de som inte gjort det tycker jag verkligen de borde prova...
Citera
2008-10-11, 15:44
Medlem
sveningmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berlinlondon
något annat som enligt mig iaf verkligen fördubblar trippen är att röka mycket bra gräs... det gjorde jag i Amsterdam, och jävlar... där började det^^
Antar att de flesta rökt när de har trippat, men för de som inte gjort det tycker jag verkligen de borde prova...

Det är olika från person till person. Tror det är ganska 50/50 om folk gillar det. Själv tycker jag att det tar död på trippen, jag blir lixom som vanligt. Lugn och stekt. Visserligen har jag inte provet det under min monster tripp, men när jag haft svaga trippar och rökt en gås så har det försvunnit helt.
Citera
2008-10-11, 16:02
Medlem
slipknot_vol3s avatar
C-Vitamin boostar ruset rätt rejält och det kommer snabbare men röker man brajj när svampen börjar peaka samtidigt som du intar c-vitamin får du ett helvetes mer boostat rus.. Nåt jag verkligen rekommenderar iaf med rökat då de boostar i stort sett alla hallucinogener
Citera
2008-10-11, 22:26
Medlem
XXtazys avatar
Citronextrakt gör trippen kortare och intensivare, men jag tycker trippen blir ganska annorlunda också. De e svårt att förklara men när jag "bara" käkar svamp känner jag mig mer fokuserad och "nära" min omgivning, med citron känns det som att jag är i en bubbla och det är auror över min omgivning. Jag antar att det är pågrund av skillnaden mellan psilocybin / psilobin.
Jag tror faktist jag gillar den vanliga svampen mer, men båda är helt klart värda att testa.
Citera
2008-10-12, 05:30
Medlem
Färgienhinks avatar
någon som vet något bra sätt för att kicka igång syra? inte lustgas eller poppers allså....

men funkar citronsyra till det också, är lite tveksam
Citera
2008-10-12, 06:23
Medlem
medical_growers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Färgienhink
någon som vet något bra sätt för att kicka igång syra? inte lustgas eller poppers allså....

Lite övningar som brukar göra susen. Tre steg:

1. Andas in så mycket luft du kan i lungorna djupt och blås ut genom munnen hårt. Sitt så i någon minut tills du börjar bli lite yr och bortkopplad.

2. Fokusera nu på ett litet ljus i ditt mörka rum, för du bör sitta i mörker. Till exempel ett levande ljus, en liten lampa på ditt modem eller displayen till stereon. Sitt still och verkligen stirra på det och låt allt bli som mörker kring det. Kan ta en stund innan du upplever det men när det väl kommit igång så kommer du ha mer OEVs.

3. Luta dig tillbaka och stäng ögonen. Tryck försiktigt på ögonlocken med överdelen av pekfingret. Sådär som du gnuggar ögonen på morgonen när du vaknar. Fortsätt blunda och låt magin hända. Många upplever inte att syra är så starkt just på grund av att dom inte släpper taget och låter saker hända utan hela tiden går runt och stampar och undrar när det ska bryta lös. Det kommer när du kan släppa taget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in