2006-09-27, 17:11
Medlem
det ska vara mellan 12 och 16 grader där jag bor fram till fredag ungefär, tror ni dom kan hinna ploppa upp under dom dagarna? Eller ska jag vänta tills det blir kallare? Jag har varit ute och letat två gånger, men inte hittat nåt, och det är inget jag vill göra igen
Citera
2006-09-28, 00:07
Medlem
liszts avatar
Hej alla svampplockare. : )
Jag och ett par polare har nu vart ute 3 gånger runt om på olika platser för att leta efter toppisar. Första gången todde vi att vi hade hittat massa som va rätt, men visade sig vara brokingar.
Jag bor i järfälla och undrar om ni vet något område där svamparna växer : ) Ni kan skicka ett PM eller något om ni har någon fakta att dela med er av : )
Citera
2006-09-28, 12:18
Medlem
Halloj, i morse varnade de till och med på radion här i nordligare delarna av sverige att det är stora problem med så kallade "magic mushrooms" i år. Jag har själv varit ute och hittade för några dagar sedan 170st svampar efter en halvtimmes letande, sen 20 till som jag snubblade över dagen efter. Förstår inte varför alla har sådana problem med att hitta dem, finns HUR många som helst. Sen kan jag även tillägga att de är RUSKIGT potenta.. 0,8g torkade svampar skickade iväg mig till Jupiter och det kändes som att någon dragit en osthyvel över lillhjärnan.. Men men, nu är det färdigtrippat för ett tag framöver, mår inte så bra psykiskt får helt enkelt ge bort mina ca 200 svampar..
Citera
2006-09-28, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PunKK
Halloj, i morse varnade de till och med på radion här i nordligare delarna av sverige att det är stora problem med så kallade "magic mushrooms" i år. Jag har själv varit ute och hittade för några dagar sedan 170st svampar efter en halvtimmes letande, sen 20 till som jag snubblade över dagen efter. Förstår inte varför alla har sådana problem med att hitta dem, finns HUR många som helst.

Tro det eller ej, men alla bor inte i norra Sverige, här nere har vi haft cirka 25 grader om dagarna flera dar i rad... Först nu i veckan/nästa vecka ska det bli runt 13-16 grader..
Citera
2006-09-28, 13:29
Medlem
Vädret vid västra götaland börjar försämras nu ...gött det !
Citera
2006-09-28, 16:05
Medlem
bIZongs avatar
Det är väl snart snö i norrland?
Citera
2006-09-28, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vill3h
Vädret vid västra götaland börjar försämras nu ...gött det !

Jag bor i V götaland och har plockat toppisar i 3 veckor snart, senast för någon timme sedan då jag hittade det här. Ska ta senare och ha en mysig TV-kväll!
Citera
2006-09-28, 16:19
Medlem
Tjeckzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bIZong
Det är väl snart snö i norrland?

Det snöar just nu i norrbotten
Citera
2006-09-28, 16:45
Medlem
är kohagar bra att leta i?
Citera
2006-09-28, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brofsteel
Jag bor i V götaland och har plockat toppisar i 3 veckor snart, senast för någon timme sedan då jag hittade det här. Ska ta senare och ha en mysig TV-kväll!

Det där ser INTE ut som toppisar. Bättre bild för att motbevisa tack? =)

Hittade några ynkliga stackare här. alldeles för varmt än! men regnat 2 dagar i sträck nu, så tar sig nog snart
Citera
2006-09-28, 17:31
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Verkar dött i sthlms trakten. Var ute ett tag idag med en vän. Nada.
Citera
2006-09-28, 17:31
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fröken_prym
Det där ser INTE ut som toppisar. Bättre bild för att motbevisa tack? =)

Hittade några ynkliga stackare här. alldeles för varmt än! men regnat 2 dagar i sträck nu, så tar sig nog snart

den lilla längst nere i högra hörnet tycker ja ser ut som en toppis, men som du säger en bättre bild vore bra.

hitta nyss denna på aftonbladet http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,895025,00.html små barnen i umeå kan tydligen inte hålla tyst när polisen tar dom^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in