2005-08-30, 21:02
Medlem
Smokebombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurrez
Är det nån medning med att ge sig ut och leta nu eller ska man vänta längre?

Stockholm
Värt ett försök, det enda du kan förlora är någon timme av ditt liv
Citera
2005-08-31, 13:24
Medlem
frost??

är det så att boomen kommer efter första frostnatten lr är det bara en myt??

jag har ett antal kohagar och en golfbana som är känd för sina svampar i stora delar av sverige, där jag kikar flera dagar i veckan men än har de små topparna inte börjat synas i tuvorna.
nu tror jag det handlar om dagar.....
Citera
2005-08-31, 13:24
Medlem
Vet att nån polare har hittat svamp.Har sökt själv men har inte hittat nån än.
Citera
2005-08-31, 14:41
Medlem
Terumos avatar
Jag har hittat 15 - 20 st så de finns, men hade hittat bra många fler förra året vid denna tidpunkten.
Kanske det har varit för varm sommar, så de kommer senare i år ?

Tror det där med första frostnatten kan vara en myt, där jag hittat mina de sista åren, där har det inte funnits en svamp efter det varit frost.
Citera
2005-08-31, 16:09
Medlem
Känner till en golfbana en bra bit härifrån, där jag bor. Men saken är att jag nu undrar om jag behöver betala något för att gå o plocka toppis? Det jag menar är om det behövs ett kort eller liknande för att jag ska få tillstånd till att gå på golfbanan eller så?
Citera
2005-08-31, 16:19
Medlem
Smokebombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonArcher
Känner till en golfbana en bra bit härifrån, där jag bor. Men saken är att jag nu undrar om jag behöver betala något för att gå o plocka toppis? Det jag menar är om det behövs ett kort eller liknande för att jag ska få tillstånd till att gå på golfbanan eller så?
"Hej, kan jag få ett tillstånd att plocka narkotikaklassade svampar på er golfbana?"
Citera
2005-08-31, 16:29
Medlem
Terumos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonArcher

Det är allemansrätten som gäller på en golfbana, men jag tror inte golfspelarna blir så glada om du är i vägen !
Citera
2005-08-31, 19:46
Medlem
DirtyBones avatar
Kommer precis hem efter att ha varit ute och letat svamp, inte hittat en käft, men det har varit jävligt varmt här den senaste tiden (bor i västra götaland strax söder om göteborg) jaja dom kommer väl får ge mig ut nästa vecka o leta igen, vart ute vid en kohage.
btw vart på golfbanorna trivs dom att växa?
Citera
2005-08-31, 19:53
Medlem
Lutass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBone
Kommer precis hem efter att ha varit ute och letat svamp, inte hittat en käft, men det har varit jävligt varmt här den senaste tiden (bor i västra götaland strax söder om göteborg) jaja dom kommer väl får ge mig ut nästa vecka o leta igen, vart ute vid en kohage.
btw vart på golfbanorna trivs dom att växa?
De trivs som bäst på banorna som det befinner sig mest golfspelare på. Oftast kan man hitta ett par hundra om man scannar området precis bredvid en nyslagen boll!

Jag skulle tro att de trivs bäst i tuvorna bredvid golfbanorna.
Citera
2005-08-31, 23:11
Medlem
DirtyBones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lutas
De trivs som bäst på banorna som det befinner sig mest golfspelare på. Oftast kan man hitta ett par hundra om man scannar området precis bredvid en nyslagen boll!

Jag skulle tro att de trivs bäst i tuvorna bredvid golfbanorna.

hehe det första var ironi om jag inte fattar det fel, och det ssenare du sa var det mer seriösa svaret eller?

lite svårt med ironi över nätet
Citera
2005-08-31, 23:16
Medlem
Lutass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBone
hehe det första var ironi om jag inte fattar det fel, och det ssenare du sa var det mer seriösa svaret eller?

lite svårt med ironi över nätet
Hehe, ja något liknande. Men leta runt bollarna för säkerhets skull!
Citera
2005-08-31, 23:18
Medlem
Ninjalittles avatar
Är det någon som hittat skivlingar i nordligare trakter ännu eller dröjer det innan de dyker upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in