2007-09-28, 16:51
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john_doe
Hur tror ni effekten skulle bli på en kopp té bryggd på 18 toppisar?

Jag är 183cm lång, väger 80kg har trippat två gånger tidigare.
Ja du kommer att känna av helt klart, men ingen monstertripp direkt.
Citera
2007-09-28, 16:57
Medlem
john_does avatar
Tack för svaren! Funderarde på att bara ta en liten mystripp så att man blev sådär lagomt slirig och sedan klippa en hövding. Men det får nog bli en annan kväll.

Ska ut och plocka på mig mer innan jag trippar.

Edit: Hur gör man exakt när man kokar té på dom? Ska dom bara stå och småputtra på låg värme i typ 20-30 min med locket på kastrullen?
Citera
2007-09-28, 16:59
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
en svampig eftersmak

Smakar det svamp?
Citera
2007-09-28, 17:09
Medlem
Så, gjorde té på svamparna som hade vitt i stammen och inte knäcktes när man böjde på dom.

Får hoppas på det bästa.
Citera
2007-09-28, 17:15
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost

Smakar det svamp?
Hehe, det blev kanske lite övertydligt..
Men det smakar inte så mycket av den karakteristiska svampsmaken förutom i eftersmaken, tycker jag iaf.
Citera
2007-09-28, 18:14
Medlem
äntligen!

Jag har letat på två ställen innan. Först i en hage men där var det uppenbarligen för blött, sen på en äng och idag en annan hage, där jag äntligen hittade de små liven.
I hagen fanns det en hel del av dem dock mest "spädbarns"-toppisar, så jag väntar några dagar till innan jag går dit igen. Många växte där gräset var mycket kortare än vad jag hade väntat mig Jag hade bilden av att toppisar alltid växte i väldigt högt gräs eller i höga tuvor, men så var det tydligen inte.
Längre in i den stora hagen är gräset väldigt långt, brukar toppisar växa på sådana ställen att man måste lyfta på stora grästuvor för att hitta dem?

Hur som helst plockade jag med mig fyra småttingar och en lite större. Jag har lånat ut min fina digitalkamera så jag tog en bild med min kassa mobil. Mest som trofé då jag är 99% säker på att det är toppisar. Den lilla toppen är där, foten är krokig och undersidan är väldigt mörk. Men om ni kan se något som inte stämmer på den suddiga bilden så får ni gärna hojta. Tänkte slänga dessa i vilket fall och plocka de lite större om några dagar och då kommer bättre bilder för identifikation.

http://img258.imageshack.us/my.php?image=bild016wk9.jpg

Edit: glömde ju säga att detta är i Norra Skåne
Citera
2007-09-28, 18:21
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infected_m
Jag har letat på två ställen innan. Först i en hage men där var det uppenbarligen för blött, sen på en äng och idag en annan hage, där jag äntligen hittade de små liven.
I hagen fanns det en hel del av dem dock mest "spädbarns"-toppisar, så jag väntar några dagar till innan jag går dit igen. Många växte där gräset var mycket kortare än vad jag hade väntat mig Jag hade bilden av att toppisar alltid växte i väldigt högt gräs eller i höga tuvor, men så var det tydligen inte.
Längre in i den stora hagen är gräset väldigt långt, brukar toppisar växa på sådana ställen att man måste lyfta på stora grästuvor för att hitta dem?

Hur som helst plockade jag med mig fyra småttingar och en lite större. Jag har lånat ut min fina digitalkamera så jag tog en bild med min kassa mobil. Mest som trofé då jag är 99% säker på att det är toppisar. Den lilla toppen är där, foten är krokig och undersidan är väldigt mörk. Men om ni kan se något som inte stämmer på den suddiga bilden så får ni gärna hojta. Tänkte slänga dessa i vilket fall och plocka de lite större om några dagar och då kommer bättre bilder för identifikation.

http://img258.imageshack.us/my.php?image=bild016wk9.jpg
Grattis!
Citera
2007-09-28, 18:24
Medlem
Bajsfacistens avatar
Såg en hel del Toppslätsskivlingar, mängder faktiskt, när jag var ute och promerade idag. Hade lust att plocka några och testa, men icke.
Citera
2007-09-28, 18:27
Medlem
Guvenahs avatar
Hur många toppisar rekommenderar ni att man tar in för första gången?
Citera
2007-09-28, 18:33
Medlem
TurboBoosts avatar
Haha

Efter min misslyckade tur tidigare idag begav jag mig ut på den där jääävla cykeln igen. Denna gången till systemet. Men jag passade på att ta en sväng förbi två toppisställen jag hittat tidigare och plockade på mig 70 stycken allt som allt.

Hihi

Men idag blir det bärs istället för svamp.. Citalopramen måste gå ur kroppen först. Förresten, hur lång tid tar det innan jag fått ut det ur kroppen? Nån som vet?
Citera
2007-09-28, 18:40
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guvenah
Hur många toppisar rekommenderar ni att man tar in för första gången?

Hur bevandrad är du inom hallucinogena droger? Om du ännu inte har tagit något hallucinogent kan du ju ta det lite lugnt, 40-50..
Citera
2007-09-28, 18:43
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Hur bevandrad är du inom hallucinogena droger? Om du ännu inte har tagit något hallucinogent kan du ju ta det lite lugnt, 40-50..
40-50 st? Då blir han jävligt borta :P Jag skulle säga 20-30 första gången iaf. Högst 40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in