Va ute å kollade på gräsmattan förut å de kryllade av svamp..
n00b som jag är så vet jag inte vad som är vad så jag postar lite bilder och väntar ivrigt på svar!
Hejsan.
Drog ut till golfbanan i natt igen. Klockan 5 stack jag och var där runt 6 snåret. Det hade börjat ljusna så jag trodde att jag skulle hitta fler än förra gången då det var kolsvart. Stack upp till stället som jag hittade runt 70 st på sist. När jag vandrar upp för banan och jag når ruffen så hittar jag direkt två stycken men låter dem vara p.g.a den ringa storleken. Efter ytterliggare 20 meter är jag framme vid stället som jag hittade så många på förra gången. Nog fan har nån idiot varit där och klippt!!!! Jag hade tänkt tanken tidigare och jag gick runt ett bra tag och insåg att de verkligen renrakat hela banan. Lite trist. Har just vkanat föresten :P Tråkigt att sova bort hela dagen. Ska snart ut till hagen igen för att se om det kommit fler nu.
Tack för svaren angående torkningen föresten.
Nu undrar jag så här: Är det möjligt att de vuxit fram om sisådär 4-5 dar igen vid golfbanan? Värt tt sticka dit då?
Jag antar att de två inte är toppisar? Rutten bild, jag vet.
Jag tycker nästan det ser ut som toppisar men skaffa bättre bild så vet vi säkert. Annars kan du klippa ett jämt snitt i stammen och om det är något vitt mitt i den så är det en toppis, är den bara ihålig så är det ingen toppis.