2007-08-19, 20:01
Medlem
Chuckeys avatar
Någon som hittat toppisar i Uppland?!
Citera
2007-08-19, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euphoria
hur står det till i Småland nu då, någon som har hittat? Tror inte det varit riktigt kallt nog ännu, iof vart det kallt igårkväll men jag tror inte dr har poppat upp igen ännu. Ska nog ge mig ut en runda snart så följer en rapport inom kort

Jag bor i Kalmar, detta är första året jag letar. Men dom markerna som jag kollar lite då och då så finns det inga än sålänge. Jag letar inte på 100%iga marker men iaf 60%iga marker.

Men sommarsvamperna är utdöda här nu iaf, (dom allra flesta). Har man tur så kan man säkert hitta en och annan toppis ifall man hittar ett 100%igt ställe.

Ska leta vidare inom kort igen lite mer ingående.
Citera
2007-08-19, 21:36
Medlem
Accipiters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuckey
Någon som hittat toppisar i Uppland?!

Nej, har kollat lite i kohagar men har inte sett något.
Citera
2007-08-19, 22:15
Medlem
weazs avatar
Hittade ett rätt sjysst ställe utanför city med mycket hästhagar och nertrampade lervägar.. Är det störst sannolikhet att hitta svamparna längs stängslerna/lervägarna eller inne i hagen/skogen?

För övrigt är det nog bara vagnar och hästar som går på vägarna
Citera
2007-08-19, 22:22
Medlem
Nu behöver ingen i södra delen av vårt avlånga land vänta längre..........
Bor i skåne Å när jag va ute Å med hunden i fredags så hittade jag några...
Men om D ska vara riktigt lönt så får man snällt vänta 2-3veckor till....
Gick väl Å strosade med mulen i backen i en timme kanske Å skördade 32st
På den tiden ska man kunna hitta bra mycket mer när D väl E säsong, (vatt där många gånger genom åren)... Men gjorde D mest för att min tröga polare inte trodde mig....... (han har aldrig sett eller provat svamp) innan
Så i ren irretation körde jag en "I dare U" Å han svalde betet (läs: all svamp)..
Bra tryck va nog iaf..... för yr blev han....
Första gången jag är "nykter" bisittare till någon. Men D va en upplevelse D mä..

Måste även tillägga att han INTE är en vad vi skulle kunna kalla användare av droger (förutom öl Å sprit då). Men han tyckte D va super Å gör nog om D igen om tillfälle ges... Och ja jag vet att det kan vara vanskligt att trippa någon som inte alls vet som som kommas skall, men om ni känt den envist dryga fan han kan vara så hade ni oXå lurat i honom dem...
Citera
2007-08-19, 22:51
Medlem
Pr3sts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Jag bor i Kalmar, detta är första året jag letar. Men dom markerna som jag kollar lite då och då så finns det inga än sålänge. Jag letar inte på 100%iga marker men iaf 60%iga marker.

Men sommarsvamperna är utdöda här nu iaf, (dom allra flesta). Har man tur så kan man säkert hitta en och annan toppis ifall man hittar ett 100%igt ställe.

Ska leta vidare inom kort igen lite mer ingående.

Har du hittat några? Bor också i krokarna men har aldrig letat. Du vill inte hjälpa en medmänniska och dela med dig av några ställen du tror är värda att åka och kolla på? För jag har ingen aning om vart jag ska bege mig... Funderar på att ta en sväng i morgon men vet inte vart...
Citera
2007-08-19, 22:54
Medlem
Energis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frazze77
Nu behöver ingen i södra delen av vårt avlånga land vänta längre..........
Bor i skåne Å när jag va ute Å med hunden i fredags så hittade jag några...
Men om D ska vara riktigt lönt så får man snällt vänta 2-3veckor till....
Gick väl Å strosade med mulen i backen i en timme kanske Å skördade 32st
På den tiden ska man kunna hitta bra mycket mer när D väl E säsong, (vatt där många gånger genom åren)... Men gjorde D mest för att min tröga polare inte trodde mig....... (han har aldrig sett eller provat svamp) innan
Så i ren irretation körde jag en "I dare U" Å han svalde betet (läs: all svamp)..
Bra tryck va nog iaf..... för yr blev han....
Första gången jag är "nykter" bisittare till någon. Men D va en upplevelse D mä..

Måste även tillägga att han INTE är en vad vi skulle kunna kalla användare av droger (förutom öl Å sprit då). Men han tyckte D va super Å gör nog om D igen om tillfälle ges... Och ja jag vet att det kan vara vanskligt att trippa någon som inte alls vet som som kommas skall, men om ni känt den envist dryga fan han kan vara så hade ni oXå lurat i honom dem...

Okey D låter ju bra att D har kommit svampar där nere. Då har D säkert gjort D här uppe med...............Ska ut Å leta jag med snart. Hittar jag inget så väntar jag tills D E säsong........

Skriv ordentligt för fan.
Citera
2007-08-19, 23:10
Medlem
Trippel Post..
Citera
2007-08-19, 23:12
Medlem
Trippel Post
Citera
2007-08-19, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energi

När du är lika gammal som mig Å kraschat lika många hjärnceller och bilar så får du gärna påpeka mitt sätt att skriva på.... Är du min svenska lärarinna eller? din kärring.
Lycka till nu imorgon, eller när det nu va som du skulle ut och plocka toppslättskivling?

Ps: tror det är en sms skada? då innan man hade lyxat till telefonerna med T-9 och fler än 100tecken per sms.....

Och alla som undrar över ovan skrivna trippel post så hände något när jag skulle skicka inlägget: error 402 eller något sådant..
Citera
2007-08-19, 23:56
Medlem
Jag och min homie var ute och letade lite idag runt två stycken fotbollsplaner, hittade cirka 20st toppisar. Det har regnat lite idag så de blir och leta mer imorn (Bor i norrbotten)
Citera
2007-08-20, 00:20
Medlem
Roygbivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
Okey D låter ju bra att D har kommit svampar där nere. Då har D säkert gjort D här uppe med...............Ska ut Å leta jag med snart. Hittar jag inget så väntar jag tills D E säsong........

Jag håller med, lite stavfel och särskrivningar är ju inga problem men det där knasade verkligen när jag försökte läsa det.

Frazze77, det är inget personligt, så du behöver inte bli sur, bara att det var så pass konstigt skrivet att det var svårt att förstå om man inte läste det sakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in