2007-09-22, 20:03
Medlem
Så mysigt...
Citera
2007-09-22, 20:03
Medlem
fancies avatar
Var ute i hagen idag igen. Fann 32 stycken på en halvtimme sen blev det mörkt så var tvungen att gå hem. Några hade blivit bruna, hört att dom blir det efter att dom stått några dagar, men försvinner psilocybinet för det? Sparade dom för er expertis att bedömma.

Markerade även ut några spots där det grodde ett 10-20 tal små toppisar. Dom hämtar jag om några dagar. Sen ska jag till golfbanan om några dar igen.

Plocka på.
Citera
2007-09-22, 20:15
Bannlyst
http://img65.imageshack.us/img65/2269/20070922li8.jpg

Dom längst upp är från igår.

Dom andra hittade jag på 3 minuter.
Dom i mitten ser lite konstiga ut, men dom är toppisar, bara att dom är lite trasiga och gamla.

Edit: ska till mitt nya ställe om några dagar då det torkat upp ute, så man ser dom. Dom jag plockade nu var inte på mitt nya ställe.
Citera
2007-09-22, 20:17
Medlem
fancies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shibbie
http://img65.imageshack.us/img65/2269/20070922li8.jpg

Dom längst upp är från igår.

Dom andra hittade jag på 3 minuter.
Dom i mitten ser lite konstiga ut, men dom är toppisar, bara att dom är gamla eller något.

Edit: ska till mitt nya ställe om några dagar då det torkat upp ute, så man ser dom. Dom jag plockade nu var inte på mitt nya ställe.

Najs, fan va stora dom ser ut? Hur stor är den största?
Citera
2007-09-22, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fancie
Najs, fan va stora dom ser ut? Hur stor är den största?

Det är bara dom i mitten som är stora, långa däremot är dom pga högt gräs. endel var väl över 10cm långa och hatten 1-1,5 cm. Dom små ser ju ballast ut. Dom som hatten fortfarande inet hänger fritt på. Dom ser knarkiga ut.

Edit: Skåda den lille jäkeln längst ner till höger.
Citera
2007-09-22, 20:45
Medlem
fancies avatar
Citat:
Det är bara dom i mitten som är stora, långa däremot är dom pga högt gräs. endel var väl över 10cm långa och hatten 1-1,5 cm. Dom små ser ju ballast ut. Dom som hatten fortfarande inet hänger fritt på. Dom ser knarkiga ut.

Edit: Skåda den lille jäkeln längst ner till höger.

Okej, men den fjärde från vänster uppe då? De är fan inte stor. Haha
Citera
2007-09-22, 21:23
Medlem
Letar fortfarande efter nått bra ställe i västerås, nån som har tips? PMa.......
Citera
2007-09-22, 21:27
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fancie
Okej, men den fjärde från vänster uppe då? De är fan inte stor. Haha
Jag har säkert plockat 20 st som är mindre än den :P Frågan är ju om dom innehåller lika mycket psylocybin som dom större :S
Citera
2007-09-22, 21:29
Medlem
fancies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kthxbye
Letar fortfarande efter nått bra ställe i västerås, nån som har tips? PMa.......

Minns ine exakt hur det ser ut nu men Jäkneberget är en möjlig spot. Annars har ni ju grymt mycket hagar och fina toppismiljöer runtom i västerås. Ut och kika bara.
Citera
2007-09-22, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Jag har säkert plockat 20 st som är mindre än den :P Frågan är ju om dom innehåller lika mycket psylocybin som dom större :S

Japp det är ta mig fan frågan. Startade en tråd "toppis dosering". Den frågan har jag ställt där. Men vet inte om någon svarat.
Citera
2007-09-22, 22:31
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Japp det är ta mig fan frågan. Startade en tråd "toppis dosering". Den frågan har jag ställt där. Men vet inte om någon svarat.
Mjo, för det är ju många som skriver här i tråden att dom inte plockar dom små utan låter dom växa till sig.. Men vad jag har läst så verkar det ju som att dom ska vara ugefär lika potenta.. Nåja, det visar sig väll sen
Citera
2007-09-22, 23:08
Medlem
Absinthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Toppisar finns inte!

Jag har ägnat ca 2h att genomsöka två stycken häst/ko-hagar. Gräset var decimeterhögt.

Jag har också ägnat ca 45 minuter att leta i anslutning till två stora golfbanor.

Då vet man. Jag har inte heller hittat någonting i Uppsala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in