2006-11-02, 14:55
Medlem
Mjälls avatar
Kommer de tillbaka igen om snön far åt helvete?
Citera
2006-11-02, 15:25
Avslutad
Det är kört, tyvärr. Så fort frosten har kommit är det end of days för denna gång.

Men håll ut! Om ett år igen så..
Citera
2006-11-02, 16:45
Medlem
AnTiVaLs avatar
jag han aldrig plocka...
Citera
2006-11-02, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av den_gule
Visst är du kungen , din särskrivning förstärker ju bara dina likheter med honom.

Men men seriöst så är jag imponerad av dig, du måste vara en lycklig man=) Har du hittat ett ställe där du hittar alla eller har du fler smultron?

Det stället där jag hittat allra mest på i år är ett nytt ställe som jag hoppas bönderna låter vara o låter sin kratur gå där o mumsa,, för hadde ett sådant där riktigt toppenställe för några år sedan, sen plöjde bonden upp ängen och nu fortfarande 3år senare har jag inte sett en toppis där, så det skadar enormt innan det kommer igång igen!

Annars blev det runt 200gram torkade gram svampar, välsorterade, först genomtorkade sedan 12h frystorkade och sedan förslutna i zip lockpåsar om 10gr, fast jag lägger alltid i 1-2gr extra om bonus!!!

Allt jag har kvar nu är 4 påsar a 10gr + 1-2gram kvar som går till först te kvarn!!
Jag gör det ju mest för naturen o för att jag älskar utseendet på toppissarna men sen gör det ju inget att man får in lite extra pengar nån gång per år.. men jag håller priserna nere,, nää nu skall vi inte prata sådant!

Men den ängen var gabska stor, men sedan var det en annan äng jag gärna velat prova, den tog jag sista dagen då jag var ute och hittade faktiskt bra iden då, men det går ilskna tjurar i den så har inte blivit att man kan plocka som vanligt i den, så bara där tror jag mig missat minst 100gr torkat!

Och tänk er detta bara på en radie av 2km från min lägenhet!!
Så det har vart en bra höst

Nu skall bara de sista ca: 45 gr bort sen e det slut,

Hoppas någon annan har haft lika stor tur som jag o även en viss del skicklighet, i snitt av dom gångerna jag vart ute har jag hittat 300svampar på 3-3-5h!!

Peace and love
MVH Johan

O lite fear and loathing
Citera
2006-11-02, 20:33
Medlem
semafors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin
Allt jag har kvar nu är 4 påsar a 10gr + 1-2gram kvar som går till först te kvarn!!
Jag gör det ju mest för naturen o för att jag älskar utseendet på toppissarna men sen gör det ju inget att man får in lite extra pengar nån gång per år.. men jag håller priserna nere,, nää nu skall vi inte prata sådant!
...
Nu skall bara de sista ca: 45 gr bort sen e det slut,

Akta dig lite, börjar låta lite som en annons..
Citera
2006-11-03, 13:09
Medlem
Så ni menar att nu när snön har varit här redan en gång så är det kört för resten av året?
Citera
2006-11-03, 15:56
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehaze
Så ni menar att nu när snön har varit här redan en gång så är det kört för resten av året?

Ja.
Citera
2006-11-03, 18:20
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Det är kört, tyvärr. Så fort frosten har kommit är det end of days för denna gång.

Men håll ut! Om ett år igen så..

Det där stämmer inte riktigt.. Det var frost här där jag bor för nån vecka sen, och jag var ute för en vecka sen och plockade det sista.. inte mkt, men ändå lite. Nu är det dock en hel del snö här =/
Citera
2006-11-03, 18:26
Avslutad
Citat:
Det där stämmer inte riktigt.. Det var frost här där jag bor för nån vecka sen, och jag var ute för en vecka sen och plockade det sista.. inte mkt, men ändå lite. Nu är det dock en hel del snö här =/

Ok. Fast det var väl knappast svampar som kommit upp efter frosten? Tror isåfall att de stod där innan. Men visst, det går ju. Det jag menade var att så fort frosten kommer i marken så blir det inge´mer..
Citera
2006-11-04, 13:34
Medlem
crackhitlers avatar
Jag uppdaterade mig själv på smhi.se och upptäckte att det kommer vara plusgrader under minst två nätter i Stockholm. Kommer det hinna växa upp några svampar? Kan det ens växa upp svampar eller har allt mycel(?) dött och blivit dåligt?

Edit: Det kommer ju vara plusgrader i en vecka!!! Då måste det väl växa?!
Citera
2006-11-04, 16:13
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Ok. Fast det var väl knappast svampar som kommit upp efter frosten? Tror isåfall att de stod där innan. Men visst, det går ju. Det jag menade var att så fort frosten kommer i marken så blir det inge´mer..

Var på samma ställe två ggr med 4-5 dagars mellanrum efter frosten hade kommit, och plockade båda gångerna. så jo, dom kom nog upp efter frosten.
Citera
2006-11-04, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av semafor
Akta dig lite, börjar låta lite som en annons..

jo kom på det själv,, förlåt,,, men funderar på om det skulle kunna finnas nårra svampar imorron!

Har vart svinkallt här , igår var det snö o nån minus o idag,hmm ja 9-10grader tror jag o ine snö eller sådär frpstogt,, så kanske man kan hitta imorron jag vet inte, har en gång vart ute med kompisar bara för att en kompis ville prova svamp, tror det var i slutet på oktober som nu eller så och det hadde kommit lite snö, men var töväder o kl var väll 20 tiden på kvällen eller senare så vi traskade omkring på den där ängen i nån H berusade på den hemska drogen ALKOHOL, vilket förövrigt borde ligga som NR 2 som narkotika om morfin o svampar skall klassas!! ja ja till topic, vi hittade nog 20 svampar teslut iallafall, varav kanske 15 var toppisar, ganska små o frostskadade, han fick inget rus men det kanske inte berodde på att dom var utan psilocybin utan på att han , ja det finns vissa som kan sitta på 150ug syra o bara vänta o vänta varför händer det inget och sen säger dom det var ju en skitdrog hände ingenting, fler som vart med om nått sånt??

Så kanske går att hitta lite toppisar imorron o nu har ju min favvo äng som jag användt flitigt iår. hittade den ju iår förövrigt vilat ja vad blir det vet inte men ett antal dagar så kanske kanske!!!

Hadde vart skoj ,, e söndag imorron o inte mycket att göra, förutom posta lite brev oså men det tar ju inte hela dagen!!

Nån mer som skall ut???
jag bor om jag inte sagt det tidigare i södra småland, rätt nära skånska gränsen OSBY ligger inte så långt bort!

Tjoo på er o glad lördag kväll

Jag skall för ovanlighetens skull testa ethyl-2c-b med nårra polare hadde jag tänkt, längesen jag tog en hallucinogen, men det får bli efter avgiftningen,, om man kan kalla 5-7 dagar på sjukhus avgiftning!!

MVH Johan Hemoglobin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in