2006-10-09, 22:44
Medlem
grappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiCanio
Det är mycket snack om torkade svampar hit och dit.
Jag vill veta mer om svamprana när de är färska. Om man inte pallar äta svamparna rakt upp och ner finns det något man kan göra med färska svampar då? Kan man koka te på färska svampar med osv?

Och jag har redan fått det bekräftat att man ska äta 20 st färska toppisar första gången för en schysst tripp. Tycker detta låtet lite litet då folk som testat första gången tryck i sig 40-60 st.

Men orka äta 40 färska svampar bara sådär, så vad rekommenderar ni? Ha det på macka?
Det är inte så farligt att stoppa i sig 40 färska svampar faktiskt, så länge man inte avskyr smaken av svamp. Har bara käkat svamp en gång, tog då just 40 styckna. Tog några i taget och sköljde ner med lite cola. Funkade fint. Smakade lite jordigt bara, men annars lugnt. Har förstått att torkade svampar ska smaka desto mer.

Kan även tillägga att det slår på bäst ifall man äter svamp på någorlunda tom mage. Så att blanda med något annat ätbart skulle kunna göra så att det tar lite längre tid innan "det börjar", så att säga
Citera
2006-10-10, 02:08
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Plockade 47st idag, ska dock spara dom till helgen, då jag beräknar med en tripp på ca 120 svampar! sen så kommer en polare med christiania weed så det lär bli en underlandet helg
Citera
2006-10-10, 07:55
Medlem
Än en gång, koka the på dom små liven, betydligt godare än att äta dom samt ett starkare rus.

Och angående Cb med svamp första gången så är det inga problem alls...kanske inte om man röker väldigt sällan i vanliga fall, men gillar man Cb kommer man älska det på svamp. Och nu talar jag inte om standardbrass utan riktigt bra buds. Jag personligen skulle aldrig ens tänka tanken att ta svamp utan att ha ett par färdigrullade joppar.

Peace.
Citera
2006-10-10, 10:20
Medlem
Kan någon säga om ni hittat något i Malmö trakterna och i närheten?

Ni behöver inte säga var men bara säg om ni hittat så man inte letar i onödan. Har en känsla av att det fortf är för varmt eller?
Citera
2006-10-10, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Plockade 47st idag, ska dock spara dom till helgen, då jag beräknar med en tripp på ca 120 svampar! sen så kommer en polare med christiania weed så det lär bli en underlandet helg
120 st alltså? Det vill jag läsa rapport om.
Citera
2006-10-10, 14:20
Medlem
Oozes avatar
Tjenare, jag och en kompis var ute och letade efter Toppisar här om dan, det har vart bra svampväder det var på en kohage med tuvor det fanns Enar hitta massa svampar man ska titta efter osv men hitta inte en ända Toppslätsskivling :S. Bland gräset fanns massa treklöver av nått slag, vet inte om det kan vara dom för när vi hittat på andra ställen har det inte funnits såna. Vi har sökt genom ganska många kohagar vid samma område men dom värkar fan inte vilja komma upp där :S . WHYYY?!??!

Peace / Ooze
Citera
2006-10-10, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ooze
Tjenare, jag och en kompis var ute och letade efter Toppisar här om dan, det har vart bra svampväder det var på en kohage med tuvor det fanns Enar hitta massa svampar man ska titta efter osv men hitta inte en ända Toppslätsskivling :S. Bland gräset fanns massa treklöver av nått slag, vet inte om det kan vara dom för när vi hittat på andra ställen har det inte funnits såna. Vi har sökt genom ganska många kohagar vid samma område men dom värkar fan inte vilja komma upp där :S . WHYYY?!??!

Peace / Ooze

Dom kanske blev rädda för din stavning och sprang iväg ^^

Nejmen, vart bor du?
Och bara för att det är en hage är det inte givet att det växer toppisar i den.
Citera
2006-10-10, 15:17
Medlem
grappens avatar
Funderar på att svampa igen, för andra gången. Har en liten fundering bara. Förra gången käkade jag 40 svampar och det kändes lagom, blev lite mkt på slutet bara så jag halvsneade lite nån timme... därför känns det lite osäkert ifall jag ska testa igen, eller vänta något längre. Därför kom jag på idén, att om jag dricker några folköl innan så lär jag slappna av lite mer och därmed minskar risken att jag ska snea. Någon som har testat det? Erfareneter? =)

Kommer antagligen att vara själv.
Citera
2006-10-10, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grappen
Funderar på att svampa igen, för andra gången. Har en liten fundering bara. Förra gången käkade jag 40 svampar och det kändes lagom, blev lite mkt på slutet bara så jag halvsneade lite nån timme... därför känns det lite osäkert ifall jag ska testa igen, eller vänta något längre. Därför kom jag på idén, att om jag dricker några folköl innan så lär jag slappna av lite mer och därmed minskar risken att jag ska snea. Någon som har testat det? Erfareneter? =)

Jag förstår inte varför folka trippar ensamma
Jag hade bara varit rädd för att snea och inte ha nån som kunde hjälpa mig.
Usch!
Men om du "måste" så låter väl folkölsideen rätt bra. Man lurar sig själv lite
För på folköl blir man ju inte så påverkad ^^
Citera
2006-10-10, 17:39
Medlem
jontans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grappen

kan ju kanske funka men för min del när ja har vart full å käkat så har de inte vart alls så stark tripp och man får inte ut lika mycke på de!!
Citera
2006-10-10, 17:48
Medlem
Oozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fröken_prym
Dom kanske blev rädda för din stavning och sprang iväg ^^

Nejmen, vart bor du?
Och bara för att det är en hage är det inte givet att det växer toppisar i den.

Haha vet min stavning är inte den bästa men vad gör man? :P
Bor i Västerås, men vi har hittat här två gånger men då har det inte vart kohagar, folk säger ju att det är bäst. Kossorna här lägger väll radioaktiva dyngor. Peace
Citera
2006-10-10, 18:26
Medlem
Pekkmusts avatar
Hur ska man äta dem?

Går det bra att bara äta hatten eller ska själken med också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in