Citat:
Ursprungligen postat av Nerc
.......Jag kan ju säga att jag inte vågar sätta i mig 20 st.. men kan man testa och äta typ 4-5 st och isåfall hur känns det då ? tips !
Haha, later inte sa smart. Du ska nog ha koll pa sa att du e 100% pa att den inte ar giftig fort.
Kan beratta en ratt komisk historia fran svampplockning tidigare i ar, min forsta gang och lika sa for mina kompisar. Here we go:
Vi var ute en vardagseftermiddag, dom hittar ett par svampar, som vaxer pa nastan ratt stallen osv. Men det ser inte ut som toppisar direkt. Alldeles for sma och skit, men det var innan jag hade last pa sa pass mycket att jag kunde yttra mig. Min kompis, som ar valdigt naiv far for sig att vi ska trycka i oss 20 st var och se om nagot hander. Jag skrattar och sager direkt nej, min andra polare ar mer tveksam och sager att dom kan vara giftiga. Min polare svarar: Du, jag vet du en giftsvamp ser ut. (

)
Dom trycker i sig allt, men smart nog tar dom kort pa skiten innan. Vi gar hem och satter oss vi natet, loggar in pa flashback o laser i denna trad om forvaxlingsrisker. Kortet dom tagit ar identiskt med gifthatting. Dom far aka in till Sos och skit i Stockholm och jag satt bara och skrattade at dom medan dom forgaves forsokte spy upp det dom nyss tryckt i sig.
Som tur var va det bara broklingar av nagot slag, och dom var inte giftiga. Men ack sa det kunnat ga
EDIT: Stavfel.