2013-11-24, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelika
Är det så ?
Trodde det blev korstolerans ändå på något vänster igenom att dom påvärkar samma del eller något skit och hjärnan bygger upp mot det...
Har väll läst något bullshit någonstans.

Yes!

Uppenbarligen så funkar dom olika på något vis för allt jag såg var fraktaler till slut
Citera
2013-11-25, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iseedeadpeople
Det har hänt att jag har ätit några stycken tillsammans med toppisar och jag vet inte om dem har någon effekt men jag har läst att dem är svagt psykoaktiva, hade varit intressant att veta.

Kollade upp på wiki, de innehåller tydligen små mängder serotonin, 5-htp samt tryptophan.
Serotonin bryts väl ner i magen direkt utan MAO-hämmare.
5-htp och tryptophan bryts väl ner till bland annat serotonin och melatonin utan MAO-hämmare om jag minns rätt.
Kanske får man sig en liten serotoninglädjeboost av dessa svampar då? Inga trippämnen iaf.

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Panaeolus_acuminatus
Citera
2013-12-16, 16:39
Medlem
Harvardprincetons avatar
Hej alla! Jag har tänkt trippa tillsammans med en vän som har en lapp syra sparad. Jag har en del toppisar och hade tänkt ta typ 30st samtidigt som min polare kör på sin lapp syra. tror ni det kommer få oss på ungefär samma nivå eller..?
Citera
2013-12-16, 18:33
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvardprinceton
Hej alla! Jag har tänkt trippa tillsammans med en vän som har en lapp syra sparad. Jag har en del toppisar och hade tänkt ta typ 30st samtidigt som min polare kör på sin lapp syra. tror ni det kommer få oss på ungefär samma nivå eller..?
Det beror förstås på lappens styrka men ni lär säkert få det trevligt ändå. LSD:ns effekt kan tänkas hålla i sig ett par timmar längre än svampens dito, men detta behöver ju inte nödvändigtvis innebära något problem för er.
Citera
2013-12-23, 23:18
Medlem
Hatet mot sig själv när man inser att man hade runt 50 st i sin trädgård. Var bokstavligen 10m från en fet tripp men fattade inte att det var toppisar.
Citera
2013-12-24, 01:57
Medlem
Sjograss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtefris
Hatet mot sig själv när man inser att man hade runt 50 st i sin trädgård. Var bokstavligen 10m från en fet tripp men fattade inte att det var toppisar.
Är du verkligen säker på att det var toppisar? Det är ovanligt att dom växer i folks trädgårdar, men det händer väl. För övrigt är du ändå bara ett par musklick från en fet tripp.
Citera
2014-01-08, 23:42
Medlem
Kanske dum tanke, men...
Jag bor i sydost Sverige (zon 1), där det fortfarande är 5-10 grader och har regnat en massa på senaste!
Låter det vettigt att ut och leta en sista gång?
Citera
2014-01-08, 23:57
Medlem
Det var en kille som fann toppisar i UK igår, så det kan vara värt att ta en titt, om du nu vet vart du ska leta, har bra ögon för det och inte räknar med att finna stora mängder.
Citera
2014-01-13, 04:45
Medlem
Jagvetfaktistintes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangenus
Tog saken i egna händer och drog på en googlerunda, verkar i mina ögon vara en gråbroking
http://www.biopix.net/photos/jcs-pan...inus-33407.jpg
Har inte ens hittat en tendens till ränder på våra så som alla toppisar verkar ha lite svagt.

Synd som fan, bara på't igen!

Hittade du några tillslut?
Eller är de att vänta till nästa år som gäller??
Citera
2014-01-16, 14:59
Bannlyst
Jag väger 75 kg och är 186 cm, kille. Hur många bör man ta?
Citera
2014-01-16, 22:18
Medlem
Chester.Molesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZLAKOWSKI
Jag väger 75 kg och är 186 cm, kille. Hur många bör man ta?
Låg dos 10 - 15 st
Mellan dos 15 - 40 st
Stark dos 40 - 100 st

Enligt magiska molekyler, själv tycker jag att man bör testa sig fram vad du tycker är en bra dos. Om det är första gånger du trippar så skulle jag säga att du bör köra lugnt till en början. Dessutom tycker jag din setting också avgör vad som är en bra dos.

Jag började med ca 30 och gick uppåt för varje tripp.
Citera
2014-01-17, 19:52
Medlem
masterior26s avatar
Om man har 10g färska svampar hur mycket blir det ungefär när det är torkat? Och funkar det lika bra att äta dom färska eller är det bäst att torka dom först?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in