2012-10-14, 02:26
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Experience666
Plockat ca 1500 st idag

http://i47.tinypic.com/2mzy3jo.jpg

Efter tre dagars plockande så har jag och en god vän skaffat ett lager på ca 2500 st

Jag känner att jag vill påpeka att toppisruset är sjukt skönt men att det finns en baksida av myntet. Läs noga på. Toppisar är mycket potenta svampar. Helt i klass med heroin och kokain. Det är viktigt att ha respekt för de här svamparna. Din situation kan bli mycket obehaglig om du trycker i dig för många och inte egentligen ville ta den där semestern. Om du är nybörjare så är 25 svampar nog för att känna känslan.
Citera
2012-10-14, 02:30
Medlem
slutatacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Jag känner att jag vill påpeka att toppisruset är sjukt skönt men att det finns en baksida av myntet. Läs noga på. Toppisar är mycket potenta svampar. Helt i klass med heroin och kokain. Det är viktigt att ha respekt för de här svamparna. Din situation kan bli mycket obehaglig om du trycker i dig för många och inte egentligen ville ta den där semestern. Om du är nybörjare så är 25 svampar nog för att känna känslan.

Nu tror jag allt att du är lite full. Du citerar helkonstigt och börjar jämföra toppisar med kokain och heroin... Nåja, vi får se imorgon.
Citera
2012-10-14, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutatack
Nu tror jag allt att du är lite full. Du citerar helkonstigt och börjar jämföra toppisar med kokain och heroin... Nåja, vi får se imorgon.
Måste hålla med han
Som jag ser det finns det ingen tyngre drog än saker som dessa (Svamp, Syra...)
Som det slår alltså
Är allt precis som det ska, om allt är set&setting och allt är bara perfekt, och om ruset blir perfekt... och om du är glad såklart
Finns det tamefan inget som slår detta
MDMA kan ta sig i röven.
Citera
2012-10-14, 03:12
Medlem
singularitets avatar
Lite lätt salongsberusad det är jag nog. Däremot så är det mycket viktigt att den som sväljer toppisar är medveten om stressen som en livsavgörande händelse kan ha på hjärnan. Som tur var så har inga fulsvampar slunkit igenom i den här identifieringstråden. Om jag tar mig rätten att identifiera toppisar så tar jag mig också rätten att känna ansvar att ingen ligger däckad på golvet med mardrömshallucinationer.

Snart kommer snön över hela Sverige.
Citera
2012-10-14, 03:24
Medlem
slutatacks avatar
Citat:
Lite lätt salongsberusad det är jag nog. Däremot så är det mycket viktigt att den som sväljer toppisar är medveten om stressen som en livsavgörande händelse kan ha på hjärnan. Som tur var så har inga fulsvampar slunkit igenom i den här identifieringstråden. Om jag tar mig rätten att identifiera toppisar så tar jag mig också rätten att känna ansvar att ingen ligger däckad på golvet med mardrömshallucinationer.

Snart kommer snön över hela Sverige.

Det är bra att du känner ansvar. Tar man 25-35 toppisar känns det dock som det skulle vara svårt att få en riktig mardrömstripp. Negativa tankar kan ju lätt komma upp men det är något man får räkna med som man till slut lär sig att hantera.
Citera
2012-10-14, 14:24
Medlem
Bönans avatar
Citat:

Jag har varit på det ena o de andra och kan absolut inte jämföra toppar med kokain eller heroin. Så lite mer en salongs berusad var du nog där
Citera
2012-10-14, 15:11
Medlem
Kan dessa va nått? Ger upp nu någon som har förslag hur man skaffar sig toppisar om man är helt talanglös?

http://i.imgur.com/7g2yU.jpg
Citera
2012-10-14, 18:41
Medlem
Dysfunktions avatar
fel, inget sätt du får leta hårdare
Citera
2012-10-14, 20:47
Medlem
AEtaMyrors avatar
Någon som vet om säsongen börjar gå mot sitt slut? Har läst att det finns att hitta tills snön faller, men hur ligger det till i mitten av Sverige?
Citera
2012-10-15, 00:14
Medlem
fredrochas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AEtaMyror
Någon som vet om säsongen börjar gå mot sitt slut? Har läst att det finns att hitta tills snön faller, men hur ligger det till i mitten av Sverige?

fann ca 100 st i östergötland för några dagar sen. Tror inte det är slut ännu, inte varit någon frost utan bara rätt äckligt småkyligt.

Ska ut på en sista vända nån dag framöver, återkommer med resultat!
Citera
2012-10-15, 13:54
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Jag har varit på det ena o de andra och kan absolut inte jämföra toppar med kokain eller heroin. Så lite mer en salongs berusad var du nog där

Du har rätt bönan, det var slarvigt formulerat från min sida.

Citat:
Ursprungligen postat av Damaf
Kan dessa va nått? Ger upp nu någon som har förslag hur man skaffar sig toppisar om man är helt talanglös?

http://i.imgur.com/7g2yU.jpg

Det är inte toppisar. Den ljusa lite större svampen har de rätta färgerna men ingen topp. Precis som att odon kan följa med vid blåbärsplockning så kan jag mycket väl tänka mig att en sådan svamp kan följa med i en svampkorg av bara farten om inte principen att slänga alla osäkra svampar tillämpas. Du får leta vidare och lycka till!
Citera
2012-10-15, 13:58
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AEtaMyror

Säsongen är slut på flera håll i nordligaste delen av landet. Längst norrlandskusten och i södra Sverige går det fortfarande att hitta svamp. Det går att hitta svamp efter första snön om snön snabbt försvinner under förmiddagen och värmen kommer åter. Markfrosten är det som dödar av svamparna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in