2012-09-14, 12:06
  #17689
Medlem
krydaarns avatar
Vad tycker ni, värt att ge sig ut och leta nu?
http://www.klart.se/v%C3%A4der-helsingborg.html
Citera
2012-09-14, 12:16
  #17690
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerranPlayer
Here we go again..

http://imageshack.us/photo/my-images/11/20120913135142.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/201/20120913135045.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/39/20120913135016.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/211/20120913124509.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/19/20120913124451.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/6/20120913115742.jpg/

Tacksam för svar
Ser ut som en hel del panoleus
Citera
2012-09-14, 17:15
  #17691
Medlem
Pez-DJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerranPlayer
Hoppas du har rätt för isf YIIHAAA Dock är mängden för lite än tror jag.
Tror du det skulle räcka för en första debut "tur" det som är plockat och det du ser? Givetvis utan brokingen då..
Är dom inte löjligt små? Men de gör inget får bli till att utöka det bara hoppas dom små funkar ändå..
Dom går nästan sönder nu när dom är torkade och vet ej hur jag skall förvara dom tills nästa skörd anländer?
Kan man äta dom torra eller måste man göra te utav dom?

Borde veta va jag sysslar med då jag va en av topp identifierarna för några år sen å har plockat rätt mkt under mina år :P.

En debut tur kan 15-20st räcka om du kör dom i citronsyra så de slår mer och fortare, ba köpa sån där gul citronflarra man bruka he på fisk då man äter det, spruta ut och hacka i svampen som är torkad och låta den ligga 30-60 min och dra sen svepa ner allt med ett glas apelsinjuice.
Vad som händer då är att pscilocybinet ( de verksamma ämnet ) omvandlas till pscilocin av citronsyran vilket slår mkt fortare och även lite hårdare ( iaf vad jag tycker :P ).

Med den metoden går det som sagt fortare för du slipper vänta på att magsyran ska göra den omvandlingen av pscilocybinet !
Dock får du inte lämna de för länge eller så då pscilocinet är rätt ömtåligt och bryts ned fort av både värme och syre !

happy trippin, och glöm inte att ha en sitter ( en nära vän som du känner dig säker med och som gärna testat detta så han vet vad du har att vänta å va som ska göras om du ev hamnar i fel tankebanor).
Försök va i en miljö där du känner dig trygg, tex hemma å så, känner du inget kan ett miljöbyte hjälpa, tex tänd nå färgglada lampor, byt rum, starta en mysig film kika på roliga saker typ psycedelic movies på ytube osv !

Och kom ihåg, INGET är på riktigt, hamnar du i konstiga tankebanor de är svampen som gör det så försök bara tänka på annat å göra nåt annat så du får tänka på något annat .
Och kom ihåg det går över så småningom !
__________________
Senast redigerad av Pez-DJ 2012-09-14 kl. 17:19.
Citera
2012-09-14, 17:21
  #17692
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerranPlayer
Kanon och veta , sorterat lite.. inte kastat den stora än men snart så , ville bara visa några bilder till , blev helt "skärrad" när dom har krympt något fruktansvärt(känner knappt igen dom om man jämför med dom andra bilderna som las upp) och vissa tex. den "stora" har blivit helt knallblå/svart som du ser på bilden , vad är det för svamp ens?
Den har ju en liten topp iaf den lär bli kastad med högsta säkerhet ändå.Blev bara så chockad att dom har förändrats och krympt så mycket...?

Checka -


http://imageshack.us/photo/my-images/690/20120913214007.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/849/20120913213847.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/707/20120913213729.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/812/20120913213656.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/600/20120913213629.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/845/20120913213550.jpg/

(har hittats där mestadels får och men vissa kor också betar på, gäller alla bilderna)

Alla svar omfamnas!
nä tror inte att det är toppisar... Dock jävligt svårt att säga när de är så torkade. Dock de som inte var så torkade såg man tydligt att de inte var toppisar
Citera
2012-09-14, 18:44
  #17693
Medlem
Pez-DJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
nä tror inte att det är toppisar... Dock jävligt svårt att säga när de är så torkade. Dock de som inte var så torkade såg man tydligt att de inte var toppisar


Syns väldigt VÄL att det är toppisar om du sett torkade toppisar.
Man ser MYCKET TYDLIGT att det är toppisar, förutom den där fetare i mitten med brun stam.
denna: http://imageshack.us/photo/my-images/707/20120913213729.jpg/

Gå och trolla någon annan stans.

Här är en bra bild på torkade toppisar
http://www.flickr.com/photos/26830936@N04/6301446763/

syns som sagt MKT väl
http://imageshack.us/f/600/20120913213629.jpg/
Citera
2012-09-14, 19:24
  #17694
Medlem
Pez-DJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerranPlayer
Dom går nästan sönder nu när dom är torkade och vet ej hur jag skall förvara dom tills nästa skörd anländer?
Kan man äta dom torra eller måste man göra te utav dom?

Missade att svara på detta haha :P!

Det går förvara dom i typ en zipbag i en ljustät låda i frysen ( torkade alltså ) då håller dom längst ( flera år ) !
Annars kan du ha dom i en låda också, inte direkt så att dom kommer bli mindre potent bara på några veckor eller så !

Du kan käka dom torra eller göra te eller så som jag beskrev med citronen !
Torra har dom lite valnötig smak med en svag besk hint av jord :P men absolut inget jätteäckligt!
Citera
2012-09-14, 19:43
  #17695
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerranPlayer
Kanon och veta , sorterat lite.. inte kastat den stora än men snart så , ville bara visa några bilder till , blev helt "skärrad" när dom har krympt något fruktansvärt(känner knappt igen dom om man jämför med dom andra bilderna som las upp) och vissa tex. den "stora" har blivit helt knallblå/svart som du ser på bilden , vad är det för svamp ens?
Den har ju en liten topp iaf den lär bli kastad med högsta säkerhet ändå.Blev bara så chockad att dom har förändrats och krympt så mycket...?

Checka -


http://imageshack.us/photo/my-images/690/20120913214007.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/849/20120913213847.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/707/20120913213729.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/812/20120913213656.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/600/20120913213629.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/845/20120913213550.jpg/

(har hittats där mestadels får och men vissa kor också betar på, gäller alla bilderna)

Alla svar omfamnas!

Släng bort den stora brokingen; i övrigt ser det bra ut.

Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
nä tror inte att det är toppisar... Dock jävligt svårt att säga när de är så torkade. Dock de som inte var så torkade såg man tydligt att de inte var toppisar

Inget illa ment, men du har fel. Ut i fält och lär dig lite innan du ger råd till andra är mitt tips.
Citera
2012-09-14, 19:48
  #17696
Medlem
Bönans avatar
Jag tycker jag ser fler fulsvampar på TerranPlayers länkar men kan ha fel på synen..
Vill ha bättre bilder gärna närmare och staplade tätt ihop..
__________________
Senast redigerad av Bönan 2012-09-14 kl. 19:55.
Citera
2012-09-14, 19:54
  #17697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pez-DJ
Missade att svara på detta haha :P!

Det går förvara dom i typ en zipbag i en ljustät låda i frysen ( torkade alltså ) då håller dom längst ( flera år ) !
Annars kan du ha dom i en låda också, inte direkt så att dom kommer bli mindre potent bara på några veckor eller så !

Du kan käka dom torra eller göra te eller så som jag beskrev med citronen !
Torra har dom lite valnötig smak med en svag besk hint av jord :P men absolut inget jätteäckligt!

Tack för bra svar , blev förvirrad av alla olika svar
Hittade 1-L zip plastpåsar på Maxi som dom kommer läggas i och sedan i typ plastmatlåda och sen frysen tänkte jag..

Tack för tipset med citronen också! Dock var det onödigt att frågan om vilken dos som behövdes för första gången(många klagar använd sökfunktionen!) , viktigaste är ju att det är toppisar.
Men bra att du tog tid att svara kommer sortera bort dom två du sa, var nästan helt säker på att det var en sorts broking när den hittades men den såg så ståtlig ut då de va var första gången det letades.
Detta låter lite i emot sägande då tanken kommer upp "hm runt 20-25" som första dos , dom är ju extremt små nu när dom är torkade.. tycker du att det kan vara klokt att använda m.m's ut räknare och väga upp cirka upp 0.75 g - 1 gram torkade som första dos?
Citera
2012-09-14, 19:58
  #17698
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Släng bort den stora brokingen; i övrigt ser det bra ut.



Inget illa ment, men du har fel. Ut i fält och lär dig lite innan du ger råd till andra är mitt tips.


Tack du med , har blivit varnad att fråga på flashback då det är många "ovetandes" men JAG vet också att det är väldigt många med en enorm kunskap inom flertal områden så valde att posta här ändå också. Det kommer slängas 2-3 som ni föreslagits och sedan litar jag på erat svar samt syn.
Blir till att gå tillbaka tillsamma place om några dagar eller vecka för det var ett stooort område
__________________
Senast redigerad av TerranPlayer 2012-09-14 kl. 20:01.
Citera
2012-09-14, 19:59
  #17699
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Jag tycker jag ser fler fulsvampar på TerranPlayers länkar men kan ha fel på synen
Det är nog bilderna som är undermåliga snarare än din syn, och jag håller med om att det är svårt att se, och kanske borde man fälla snarare än fria. Men det är toppisar, förutom då de jag undantagit.

Behöver jag nämna att det yttersta ansvaret faller på den som väljer att äta svampen?
Citera
2012-09-14, 20:59
  #17700
Medlem
Fifflarns avatar
Heej, Jag och tjejen har varit ute i skogen tidigare idag och plockat vad vi hoppas vara toppisar. Eftersom vi inte är så erfarna plockare så tänkte vi ta det säkra före det osäkra och fråga er här på flashback förstl.

http://imageshack.us/photo/my-images/692/img3216tt.jpg/

Jag hoppas att kvaliteten på bilden är tillräcklig för att ni ska se om detta är toppisar eller ej. Och ifall det nu är det, tror ni att detta räcker för en tripp till oss båda??

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in