Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Svampen ser i formen exakt ut som en nästan helt torkad toppis kan se ut. Men toppisar blir oftast brungula när dom torkat (Vissa kan vara i stort sett svarta, men då är det blöta svampar som förmodligen var döda när dem plockades). Sedan är det svårt att se storleken på svampen. Du borde ha lagt en 1krona bredvid svampen.

Har dom fortfarande psilocybin i sig fast dom är döda? 50% av mina har blivit pyttesmå o svarta.
Plockade idag o hittade ca 100. Det var riktigt blött och när jag tog upp dom ur min lilla papperspåse så var dom en stor klump där de som låg längst inne var ganska svarta. Påverkar detta deras potens?
En del är "ihåliga" också ser jag nu när dom börjat torka. Skivorna kanske har ruttnat?