2015-09-24, 17:03
  #22501
Medlem
Letade toppisar runt linköpingtrakten och hittade ett ställe under ett träd där det växte mängder med toppisar intill varandra. Är dock inte säker på att det är toppisar. Skulle någon kunna bekräfta mitt fynd?

http://i61.tinypic.com/2nbegwn.jpg
__________________
Senast redigerad av lollo720 2015-09-24 kl. 17:08.
Citera
2015-09-24, 17:09
  #22502
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lollo720
Letade toppisar runt linköpingtrakten och hittade ett ställe under ett träd där det växte mängder med toppisar intill varandra. Är dock inte säker på att det är toppisar. Skulle någon kunna bekräfta mitt fynd?

http://i61.tinypic.com/2nbegwn.jpg

Nej det ser ut som bläcksvamp eller annat skräp. Inte på långa vägar rätt.
Citera
2015-09-24, 18:17
  #22503
Medlem
UpplystSvampguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollo720
... och hittade ett ställe under ett träd där det växte mängder med toppisar intill varandra.
http://i61.tinypic.com/2nbegwn.jpg

Bildgoogla grå bläcksvamp, om de växte så är det fel.
Citera
2015-09-24, 19:04
  #22504
Medlem
Kan detta vara en toppis eller är jag helt ute och cyklar?

https://imgur.com/PNoYmyd
Citera
2015-09-24, 19:12
  #22505
Medlem
UpplystSvampguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jowleyy
Kan detta vara en toppis eller är jag helt ute och cyklar?

https://imgur.com/PNoYmyd

Ser helt rätt ut du
Citera
2015-09-24, 19:27
  #22506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpplystSvampgud
Ser helt rätt ut du
¨
Borde jag vänta tills dom växer till sig lite?
Citera
2015-09-24, 19:37
  #22507
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jowleyy
Kan detta vara en toppis eller är jag helt ute och cyklar?

https://imgur.com/PNoYmyd

Helt rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Jowleyy
¨
Borde jag vänta tills dom växer till sig lite?

Nja den såg normalstor ut så plocka dom du. Dom du kan lämna kvar är dom minsta som inte öppnat upp hatten enligt mitt tycke.
Citera
2015-09-24, 19:43
  #22508
Medlem
UpplystSvampguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Helt rätt.



Nja den såg normalstor ut så plocka dom du. Dom du kan lämna kvar är dom minsta som inte öppnat upp hatten enligt mitt tycke.

Håller med. När de har den bruna kanten på undersidan anser jag att de är "mogna". Brukar plocka de andra ändå, åtminstone när det är lite högre gräs. Då kan det va svårt att hitta dem igen + att de finns galet många man inte hittar
Citera
2015-09-24, 20:15
  #22509
Medlem
Mymzs avatar
Hejsan, var ute och gick, är detta bra?

http://i.imgur.com/Xy0r2R2.jpg


http://i.imgur.com/lsH2lo8.jpg

Edit: En del var smått vita längst kanten på nedre delen av huvudena.
__________________
Senast redigerad av Mymz 2015-09-24 kl. 20:17.
Citera
2015-09-24, 20:28
  #22510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpplystSvampgud
Håller med. När de har den bruna kanten på undersidan anser jag att de är "mogna". Brukar plocka de andra ändå, åtminstone när det är lite högre gräs. Då kan det va svårt att hitta dem igen + att de finns galet många man inte hittar

Toppen! Blir att plocka dom imorgon.
Citera
2015-09-24, 20:52
  #22511
Medlem
bongloards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mymz
Hejsan, var ute och gick, är detta bra?

Tyvärr du har hittat svampar som ser ut som bl.a gråbrokingar. I mitten på bild två har en gul/orange skivor och den är givetvis också fel.
Citera
2015-09-24, 21:25
  #22512
Medlem
Tjena! Var ute på golfbanan idag och när jag skulle pissa vid kanten så såg jag dessa små rackare som definitivt ser ut som toppisar enligt mig.

http://imgur.com/a/Zr3DB

De har legat lite klämda tills jag tog fram dom och tog kort på dom, innan var det lite mer som en strut längst upp.

Är detta toppisar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in