2006-08-25, 16:55
Medlem
-HunteR- : Dessvärre inga toppisar min vän

OnionKnight : Jag befinner mig också i Västerbotten, och det är ännu för tidigt att hitta några större mängder. Lite mer regn och ett par grader kallare är vad som behövs för att "get the party started"...

Peace,
Citera
2006-08-25, 17:26
Medlem
Knarkkorven!s avatar
DXM-Redemption:

Är inte lika säker som du på att det är just coprinus friesii, men håller med dig om att det är Coprinus.

-HunteR-:

Nej, inte toppisar. Aldrig så ljusa skivor eller mörka stammar.

Båda fynden är bra storleksmässigt, så det är nog bara att vänta på kallare väder för eran del. Sen hittar ni nog vad ni söker.
Citera
2006-08-25, 17:30
Medlem
Sputts avatar
Är det för tidigt än för att plocka toppisar i sthlmområdet än? har sett att det har poppat upp svamp på diverse gräsplättar men inte haft ork att kolla närmare på dem. Är detta ett tecken på att det kankse finns toppisar ute nu?
Citera
2006-08-25, 17:40
Medlem
DXM-Redemptions avatar
[quote=Knarkkorven!]DXM-Redemption:

Är inte lika säker som du på att det är just coprinus friesii, men håller med dig om att det är Coprinus.

[quote]

Japp, det är någon av den arten, tyckte själv att dom på bilden på knarkkorven var lite vitare än de vi hade.

Pamlor: Jo jag var intresserad men jag förstod inte vad du skrev i ditt inlägg, tack, nu vet jag att det är en Coprinus som är relativt lik topisen på vissa sätt.

Nej det var troligen ingen friessi, men en coprinus.!
Citera
2006-08-25, 18:58
Medlem
toppslatskivlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie
Någon som nu mot förmodan skulle känna sig lite sugna på att dela med er av något bra ställe i stockholmstrakten? Pm skulle verkligen uppskattas!

Järvafältet
Citera
2006-08-25, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av toppslatskivlin
Järvafältet
Citera
2006-08-25, 19:01
Bannlyst
Jag var ute lite idag för att leta toppisar. Hittade dessvärre inte ett smack.

Är det lite för tidigt månde? Jag var ute och kikade på dels en skyttebana dels en fårhage, har iofs aldrig varit där innan med dessa platser ska ju vara perfekta för toppisar!?

Vet inte om det är någon som känner till axevalla hed i skaraborg, men om någon gör det, tror ni det är ett ställe som det kan finnas på?
Citera
2006-08-25, 19:04
Medlem
toppslatskivlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer

Vad ere för fel på järva?
Citera
2006-08-25, 19:28
Bannlyst
Hur är det med malmö, inte färdigt för toppisar än?
Någon som kan tipsa mig via PM om var man kan finna toppisar i Malmö, det skulle uppskattas!
Citera
2006-08-25, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av toppslatskivlin
Vad ere för fel på järva?

det är nog lika lite fel på järva som det är på PM'funktionen!
Citera
2006-08-25, 19:55
Medlem
toppslatskivlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brofsteel
det är nog lika lite fel på järva som det är på PM'funktionen!

era snåla jävlar känns som järva är lite halvstort förlåt om man vill dela med sig lite bara
Citera
2006-08-25, 22:03
Medlem
-HunteR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tudoreli
-HunteR- : Dessvärre inga toppisar min vän
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkkorven!
-HunteR-:

Nej, inte toppisar. Aldrig så ljusa skivor eller mörka stammar.

Ok

Nä men jag är glad för att ni tog er tid och rättade mig, tack så mycket, annars kunde man i eufori kanske tagit sig vatten över huvudet.
--------------------
Kan tillägas, jag hittade massor av mumsiga kantareller i morse, YUMMEEE stekta med olja, sojja och lite salt.. NAM-NAM! säger jag bara :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in