2005-11-08, 14:51
  #1297
Medlem
psoochs avatar
en lyckad tripp på brokskivlingar?

möjligen en placebo tripp på 25-30st
Citera
2005-11-08, 14:53
  #1298
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catclaw
Uääähhhggggh!!! Jag svalde en larv!!!



Sry men jag skrattade ordentligt åt det där...
Citera
2005-11-08, 14:56
  #1299
Medlem
n3mos avatar
allrighty then... Men står det inte här och var i forumet att det faktiskt inehåller psilocybin fast att den är mindre potent än toppisarna? Kanske läst fel. tack ändå
Citera
2005-11-08, 20:26
  #1300
Bannlyst
är det försent att börja leta efter svamp nu?
Citera
2005-11-08, 23:25
  #1301
Medlem
rcilikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsvarning
är det försent att börja leta efter svamp nu?
Beror på var i landet du letar...där jag bor (mitten av småland) kommer det fortfarande upp nya på mina favoritställen. Knappt varit frost här och regnigt men ändå milt väder och det gillar toppslättskivlingen!
Citera
2005-11-09, 07:11
  #1302
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rcilike
Beror på var i landet du letar...där jag bor (mitten av småland) kommer det fortfarande upp nya på mina favoritställen. Knappt varit frost här och regnigt men ändå milt väder och det gillar toppslättskivlingen!



jag bor i närheten av sthlm det var frost för några dagar sen de har rengar mycket också tror du man hittar bor precis bid en hage och 10 min ifrån en golfbana
Citera
2005-11-09, 10:50
  #1303
Medlem
psoochs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsvarning
jag bor i närheten av sthlm det var frost för några dagar sen de har rengar mycket också tror du man hittar bor precis bid en hage och 10 min ifrån en golfbana

Du får väl ge dig ut och kolla en snabbis? 10 min är ju inte så farligt att gå
Citera
2005-11-10, 18:37
  #1304
Medlem
Mousse!s avatar
Var ut och plockade för första gången idag. Såg dystert ut ett tag. Hittade inte ett spår av någon svamp. Gick dock till en annan hage som var lite annorlunda alldeles brevid den vi först kollat i. Och där hittade vi svamp!

Hagen är lite speciell då lite av skogen växer in på den men den är ganska fuktig och "lövig". Hästar och får har gått på den lite då och då. Men i alla fall... Vi hittade någonting som vi tror är toppisar. Som sagt var det första gången men jag tycker om man jämför våra med bilder här på forumet så "borde" det vara toppisar. Råkade dock misshandla dom lite

Så nu mina herrar, toppisar eller inte?

http://www.imageweb.info/2/4aH14917.jpg

http://www.imageweb.info/2/3NU15056.jpg

http://www.imageweb.info/2/t5c15152.jpg

/Mousse!
Citera
2005-11-10, 19:14
  #1305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mousse!
Var ut och plockade för första gången idag. Såg dystert ut ett tag. Hittade inte ett spår av någon svamp. Gick dock till en annan hage som var lite annorlunda alldeles brevid den vi först kollat i. Och där hittade vi svamp!

Hagen är lite speciell då lite av skogen växer in på den men den är ganska fuktig och "lövig". Hästar och får har gått på den lite då och då. Men i alla fall... Vi hittade någonting som vi tror är toppisar. Som sagt var det första gången men jag tycker om man jämför våra med bilder här på forumet så "borde" det vara toppisar. Råkade dock misshandla dom lite

Så nu mina herrar, toppisar eller inte?

http://www.imageweb.info/2/4aH14917.jpg

http://www.imageweb.info/2/3NU15056.jpg

http://www.imageweb.info/2/t5c15152.jpg

/Mousse!
Tyvär
Citera
2005-11-10, 19:15
  #1306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkeeV
ska man bara ta toppen eller hela men skelk och allt?... vilket sätt är efektivast att ta dom?
Ät hela svampen.
Citera
2005-11-10, 19:16
  #1307
Medlem
Är det försent för toppisar numera eller?
Citera
2005-11-10, 19:22
  #1308
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Är det försent för toppisar numera eller?

Som sagt, beroende på vart man bor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in