Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-12-01, 15:30
  #1
Medlem
AboveTheCloudss avatar
hitta ingen tråd om denna "dokumentär", lr vad man nu vill välja kalla det.. i alla fall så är det en konspirations/religiös "dokumentär" i 51 delar, vardera ca. 10 minuter som tar sig an diverse aspekter av de alla konspirationer och bakar in det med religion.

konspiratoriskt sett tycker jag det är den bästa jag sett, förutom att jag tar allting med en stor nypa salt om själva konspirations aspekterna .
däremot den religiösa biten (tillsammans med den effektiva musiken=P ) fastnade jag grovt för. har flera veckor gått och funderat på oneness och allt kopplat med allt osv och denna gav en kompletterande bild på detta (för mig).. sen är skaparna lite pro-islam, men förbise detta och kika med öppet hjärta, tänk på att religion blivit våldtaget av idioter och se inte gud som en gubbe utan som en kraft osv....

HTML-kod:
http://www.youtube.com/watch?v=Zq89nJJlpdY
Citera
2009-07-27, 12:08
  #2
Medlem
En av de bästa dokumentärer som gjorts på senare tid! Den måste ses med neutrala ögon och man måste verkligen se hela för att förstå.

Rekomenderas varmt till alla som någonsin funderat på varför det finns krig,svält, tjejer som svälter sig själv till döds, killar som ser på tjejer som djur/objekt!
Även de som funderar på var kommer jag ifrån, vad är jag, vem är jag!

Har sett den med 15 olika vänner och alla säger samma sak, den är riktigt bra!
Citera
2009-07-27, 22:07
  #3
Avstängd
PRiVATEs avatar
Frimurare, David Icke, rymdödlor, judar osv allt på en gång

En fjortis med Adobe Premiere har klippt ihop allt skit han har hittat på youtube.
Citera
2010-04-07, 16:16
  #4
Avstängd
DrinaIIs avatar
Mycket intressant filmserie. Men finns det inte någon som kritiskt granskat innehållet på motsvarande sätt som man ifrågasatt sanningshalten i filmen Zeitgeist: https://www.flashback.org/t1163069

Vet att det framkommer lite kritik/självkritik där någonstans kring avsnitt 40 (tydligen någon shia-tolkning som tittarna inte gillade) men det måste väl ha kommit reaktioner från annat håll också?
Citera
2010-04-18, 19:41
  #5
Medlem
Jag kollade igenom alla avsnitt under en hel helg och håller med, serien är helt fantastisk. Sprid den!
Kände till det mesta sedan innan dock, men det som verkligen öppnade upp mina ögon var just det här om muslimer vs kristna.
Jag blev inspirerad och köpte koranen.

”Jag ska berätta någonting för som kännetecknar honom” detta är det viktigaste tecknet, som kommer att hjälpa er att veta vem Dajjal är,han är enögd. Detta är det viktigaste tecknet att särskilja Dajjal på. Sedan säger Profeten (SAW) ”Och Allah är inte enögd”. Eftersom Dajjal kommer börja hävda att han är en profet och sedan kommer han att säga att han är Gud.

.... och lite mer om enögda varelser:
Tänker på den samiska Stalo, Oden, och såklart Horus och vänta....cykloperna!

THE ARIMASPOI (eller Arimaspians) var en stam av enögda män som bodde vid foten av Rhipaion Berg (förmodligen Karpaterna) i norra Skythia.

Hyperboréer var enligt grekerna ett mytiskt folk som bodde norr om nordanvinden (Boreas) i landet Hyperborea (Ὑπερβορέα). De nämns hos Hesiodos och i Pindaros poesi. Historikern Herodotos berättar om poeten Aristeas som påstod att han i trans hade kommit till issedonerna, att det bodde enögda varelser bortom dessa, bortom dessa gripar som bevakade guld, och bortom dessa hyperboréerna, som bodde vid havet.

Eller denna runskrift: "Frarad (vilar här). Ane den enögde är fälld."

Hagen eller Högni, en burgundiska krigare på tyska och nordiska legend, avbildad som en enögd

Hitotsume-kožo, monster (Obake) i japansk folklore. De hade ett enda jätteöga i mitten av ansiktet.

Jian (fågel), en fågel i kinesisk mytologi med bara ett öga
Citera
2010-11-04, 19:05
  #6
Medlem
Kommandos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Momus
Jag kollade igenom alla avsnitt under en hel helg och håller med, serien är helt fantastisk. Sprid den!
Kände till det mesta sedan innan dock, men det som verkligen öppnade upp mina ögon var just det här om muslimer vs kristna.
Jag blev inspirerad och köpte koranen.

”Jag ska berätta någonting för som kännetecknar honom” detta är det viktigaste tecknet, som kommer att hjälpa er att veta vem Dajjal är,han är enögd. Detta är det viktigaste tecknet att särskilja Dajjal på. Sedan säger Profeten (SAW) ”Och Allah är inte enögd”. Eftersom Dajjal kommer börja hävda att han är en profet och sedan kommer han att säga att han är Gud.

.... och lite mer om enögda varelser:
Tänker på den samiska Stalo, Oden, och såklart Horus och vänta....cykloperna!

THE ARIMASPOI (eller Arimaspians) var en stam av enögda män som bodde vid foten av Rhipaion Berg (förmodligen Karpaterna) i norra Skythia.

Hyperboréer var enligt grekerna ett mytiskt folk som bodde norr om nordanvinden (Boreas) i landet Hyperborea (Ὑπερβορέα). De nämns hos Hesiodos och i Pindaros poesi. Historikern Herodotos berättar om poeten Aristeas som påstod att han i trans hade kommit till issedonerna, att det bodde enögda varelser bortom dessa, bortom dessa gripar som bevakade guld, och bortom dessa hyperboréerna, som bodde vid havet.

Eller denna runskrift: "Frarad (vilar här). Ane den enögde är fälld."

Hagen eller Högni, en burgundiska krigare på tyska och nordiska legend, avbildad som en enögd

Hitotsume-kožo, monster (Obake) i japansk folklore. De hade ett enda jätteöga i mitten av ansiktet.

Jian (fågel), en fågel i kinesisk mytologi med bara ett öga

Den största av de alla ''den allseende ögat''
Citera
2010-11-04, 20:31
  #7
Medlem
Och det mest använbara äro "brunögat".
Citera
2011-01-30, 20:21
  #8
Medlem
JoeL431s avatar
Såg precis att The Arrivals har kommit ut med swesub på tankaner.com (kan väl inte bryta mot någon regel då den är laglig att tanka? Ber om ursäkt annars).
Kan underlätta en hel del då massa svåra ord och begrepp används!
Citera
2011-02-12, 13:59
  #9
Medlem
TheRockerss avatar
Jag har precis börjat titta på denna och detta är ju helt vilt spekulerande teorier med väldigt ostabil bakgrundsfakta. Hela deras serie bygger egentligen på att man först främst har tagit till sig någon av de olika religiösa lärorna för de verkar använda stycken ur bibeln och koranen som bevis Dom använder källinformation från källor som är LÅNGT ifrån att ha blivit bevisade att vara sanna själva.
Men produktionen är det inget fel på. Det är bra musik och en underhållande berättelse. En bra bakfyllefilm om inte annat.
Citera
2011-02-27, 21:57
  #10
Medlem
Vart kan jag ladda detta? jag har försökt på thepiratebay men fungerar inte någon som vet någon annan stans? Ska helst vara med svensk text!
Citera
2011-02-28, 18:12
  #11
Medlem
Bananalurvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzo-
Vart kan jag ladda detta? jag har försökt på thepiratebay men fungerar inte någon som vet någon annan stans? Ska helst vara med svensk text!

http://tankaner.com/show.php?torrent_id=5843
Citera
2011-02-28, 20:10
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AboveTheClouds
.. sen är skaparna lite pro-islam, men förbise detta och kika med öppet hjärta, tänk på att religion blivit våldtaget av idioter och se inte gud som en gubbe utan som en kraft osv...

Om man diggar "oneness" så lär man digga islam mer än kristendomen iaf, då kristendomens religion och agenda egentligen bara bygger på materialism, medans islam är raka motsatsen, en MER spirituell religion

Muslimer är till skillnad från kristna oerhört medvetna om sina brister i egenskap av människor, och försöker rätta sig efter detta i enlighet med Gud. Hur rättar kristna till sina icke-spirituella brott? De säger förlåt, utan att egentligen mena det. Då är allting okej.

Är sjukt trött på hur västerländska kulturen helt har missuppfattat islam... men så får jag komma ihåg att jag en gång själv var lika lurad.

Öppensinnad ska man alltid vara, är man vis så är det endast ens egna värderingar man bör ifrågasätta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback