2008-12-01, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Vad innebär det att han bildade ett eget produktionsbolag? Jag själv kan ingenting om branschen. Men är det som att Robert Aschberg (som förövrigt tjänar mest bland svenska programledare, och Treutiger som sagt minst) startar Strix Television och sen säljer program till olika kanaler?
Är det samma grej som Treutiger försökt sig på med det här med Tiger-TV?

Som sagt, jag har noll koll på sånt här. Men att Harald överskattade sin storhet verkar ju onekligen vara anledningen till hans förfall, Och om jag gissar rätt så är det faktiskt lite roligt om man får använda sin skadeglädje.

Att man är sin egen arbetsgivare och själv måste leta upp uppdragsgivare! Alltså frilansare! Ungefär som Aschberg! Har F-skattsedel och måste betala som en en företagare!
Citera
2008-12-01, 19:06
Medlem
Dehstas avatar
Harald är mycket riktigt både dryg och dessvärre: Göteborgare. Råkade springa på honom i Stockholm i somras. Han verkade plufsig och stressad, dock nykter.

Han kom lallandes med en resväska med hjul som han måste köra över mina fötter med, fast vi satt i gången under bögringen på centralen. Inte i rusning.

Han mumlade något om att jag borde flytta på mig fast han hade 10 meter frigång både till vänster och höger.

Därmed tillfogade jag tråden ett ofantligt vetande!
Citera
2008-12-01, 19:13
Medlem
David416s avatar
vet inte om det är viktigt eller riktigt, men har hört att han kmr från Björkekärr och gått på torpa el kålltorpskolan

Edit: hittade detta på wikipedia under kända personer från Björkekärr:

"Harald Treutiger, programledare, är uppväxt i Björkekärr och gick på Rosendalskolan vid Stabbetorget"
Senast redigerad av David416 2008-12-01 kl. 19:17.
Citera
2008-12-01, 22:13
Medlem
jamssons avatar
A bad day?.

Citat:
Ursprungligen postat av Dehsta
Harald är mycket riktigt både dryg och dessvärre: Göteborgare. Råkade springa på honom i Stockholm i somras. Han verkade plufsig och stressad, dock nykter.

Han kom lallandes med en resväska med hjul som han måste köra över mina fötter med, fast vi satt i gången under bögringen på centralen. Inte i rusning.

Han mumlade något om att jag borde flytta på mig fast han hade 10 meter frigång både till vänster och höger.

Därmed tillfogade jag tråden ett ofantligt vetande!

Han kanske hade fått sparken igen och var sur . Och du var närmast då. .
Citera
2008-12-01, 22:31
Medlem
Det är nog inte uteslutet att han kommer tillbaka. Han körde ju något seglingsprogram i tv4+ ett tag.
Citera
2008-12-01, 22:42
Medlem
apanola IIs avatar
Haralds fall började då han köptes över till Tv 3 för att leda "Ökenguldet". sen gick det bara utför och nu så här i backspegeln så pissade han bort sin karriär med det valet. Han hade potential att bli hur stor som helst, tänk er Harald tar över efter Weisse i julsoffan eller håller i andra tunga prestige uppdrag. Men icke så nu, han får fnaska sig fram med olila ströjobb i branschen samtidigt som han måste veta om att han har sin framtid bakom sig.
Citera
2008-12-02, 14:44
Medlem
Philliss avatar
Jag ogillade väl Harald Treutiger och gillade Anders Lundin ända fram tills då Robinson-Robban ballade ur som smurf. Harald hade full koll på situationen och sågade Robban i direktsändning medan Lundin var handfallen och hade noll koll och mest stod och hade noll koll. Efter det bytte de plats hos mig. Harald var kung, Lundin bra så vida allt går som planerat, annar helt väck.
Citera
2008-12-02, 16:40
Medlem
Bogarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Haralds fall började då han köptes över till Tv 3 för att leda "Ökenguldet". sen gick det bara utför och nu så här i backspegeln så pissade han bort sin karriär med det valet. Han hade potential att bli hur stor som helst, tänk er Harald tar över efter Weisse i julsoffan eller håller i andra tunga prestige uppdrag. Men icke så nu, han får fnaska sig fram med olila ströjobb i branschen samtidigt som han måste veta om att han har sin framtid bakom sig.

...och nu är det Lasse Kroner som tar över i julsoffan istället, ytterligare en superstjärna från Götlaborg.
Citera
2008-12-02, 16:41
Medlem
ragnarökens avatar
Han nya bingoprogram är ju en succé trevligt värre.
Shyssta gäster ock snabbt spel inte som gamla bingolotto utan fan så mycket bättre

Visst pensio varning har det men fan mye bättre än skiten med richardpraktarsel ock postkoderna. Fifan för det programmet.
Senast redigerad av ragnaröken 2008-12-02 kl. 16:50.
Citera
2008-12-02, 16:49
Medlem
Batmannens avatar
Förklaringen

Citat:
Ursprungligen postat av Skint
Off topic:

Om du vill se Harald skall du gå på ÖIS hemmamatcher. Han är en stor ÖIS-supporter.

Här finner Ni hela förklaringen till Haralds fall, han följer sitt lags med- & motgångar. Harald hade sin storhetstid samtidigt som (Milk) shejken sponsrade "kamelerna". Nu får Harald en tillfällig topp med sitt bingoprogram då Stena Line spelar i allsvenskan nästa år. Men var lugna, ordningen är snart återställd. ÖIS till trean och Harald tar över något av "ring & vinn" programmen som går mitt på dagen i 3:an, 4:an eller 5:an.
Citera
2008-12-02, 17:30
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundamicke
Det är nog inte uteslutet att han kommer tillbaka. Han körde ju något seglingsprogram i tv4+ ett tag.

Harald Will Rise Again?

Visst, chansen finns. Men att han får tillbaka sin programledarroll i seglingsprogrammet i TV4:as B-kanal gör inte att han återfår sin storhet. Vi snackar om en av 90-talets största TV-gigant som lockade miljonpublik under helgerna på bästa sändningstid. Hur många tittare kan "Kasta loss" ha haft? Gissningsvis 50 000 tittare?
Och då får ändå Harald sparken från programmet. För att han är för ful, och för gammal också visserligen.
Kolla in artikeln som SUPERHITLER länkade tidigare i tråden där Harald tycker det är roligt att tittarna vill ha honom kvar trots att han är gammal och ful: http://www.expressen.se/noje/1.80324...rald-treutiger
Studera bilden. Tänk er produktionsbolaget som jobbar med Harald. Åker runt bland kobbar och skärgård eller var det nu gjorde och Haralds hår fladdrar runt som på bilden, hans Göteborgs Rapé rinner ner för mungipan som det brukar göra när äldre människor förlorar den där spänsten i läppen och när Haralds åldriga kropp försöker dra upp ankaret för att kasta loss så är kraften slut och han får ta hjälp av någon yngre förmåga.
TV4+ är schyssta och ärliga och säger att "-Tyvärr Harald, de här håller inte längre, du är för gammal och ful för det här."

Sen måste jag bara ta upp det mest spektakulära som jag hittat i denna tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av Zergei
Nu är det bara konspirationsteorier men det talas om att Svt nu försöker göra sig av med monstret dem skapade. Och alla medel är tillåtna.
http://www.expressen.se/noje/tvsajte...iger-forgiftad
Harald blir alltså kraftigt matförgiftad. Andra som åt samma mat som Harald fick sjukhusvistelse. Själv får Harald en kraftig huvudvärk och feber, och blir dessutom helt röd. Detta framgår inte riktigt av bilden i artikeln men den är nog tagen i ett annat sammanhang och visar hur den trötta och åldrande Harald ser en dag på jobbet.
Hursomhelst, Harald är riktigt sjuk. Han måste ha luft och letar sig ut på gatan och kipar efter luft. Där står han på Sveavägen i Stockholm, en av Sveriges mest intensiva gator.
Vem kommer och rädda honom då? Lotta jävla Engberg av alla människor??! Är inte detta oerhört skumt. Programledaren för Sveriges största bingoprogram räddar Harald. Varför just Lotta Engberg? Varför kom hon just då? Visste hon om att Harald skulle matförgiftas och fick kalla fötter? Eller har Sveriges bingoledare en pakt ihop för att få Harald att framstå som en slags hjälte som kör sitt bingoprogram trots att han är kraftigt förgiftad?

Är inte allting väldigt fishy men det här?
Senast redigerad av Arbetarbroder 2008-12-02 kl. 17:32.
Citera
2008-12-02, 17:59
Medlem
han lekte väl doktor med en tjej som heter åsa på ön.
hon är förövrigt tv-doktor på svt nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in