2008-12-01, 14:30
Medlem
Satan i gatans avatar
Han var huvudrollsinnehavare i den hejdlöst sopiga skräckfilmen Scorched Heat från 1987. Vet inte om han fortfarande stoltserar med den i sitt CV.
Citera
2008-12-01, 14:32
Medlem
Harald T

Känner Harald sedan gammalt,dock var det många år sedan vi träffades. De som skriver att han är dryg mm vet inte vad dom pratar om. Han är precis sig själv i TV som han är i verkligheten. Jag minns honom som en väldigt omtänksam socialt engagerad människa. Det är väl många i mediasvängen som har upp och nedgångar, få står på toppen hela tiden så Harald kommer nog tillbaka en vacker dag. En rolig sak är dock att han ledde 24 karat, jag blev mycket förvånad då han ( i alla fall på -70 talet) var en övertygad Marxist. Men men, hans pappa var en välbeställd företagsledare så någonstans fanns väl det kapitalistiska tänkandet.
Citera
2008-12-01, 14:41
Medlem
Skints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurreskvätt
Nej, jag kommer inte från göteborg, har varit där en gång och då åkte jag på stryk så partisk är jag icke.

Off topic:

Hahahaha, mycket bra skrivet Snurre! Inte kul att bli nedslagen, men kul att du bjuder på det!

On topic:

Om du vill se Harald skall du gå på ÖIS hemmamatcher. Han är en stor ÖIS-supporter.
Citera
2008-12-01, 15:31
Medlem
Zergeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Haha, har också gått runt med de där tankarna
Kan det vara så enkelt att folk kom på att han sög? Brukade i något slags masochistiskt syfte kolla på "Kasta loss" för att se hur länge jag kunde stå ut med honom. Jag blev alltid lika imponerad över hur lite han kunde säga på så lång tid. Tror att den göteborgska satsmelodin kan lura folk att det ligger mer tempo i snacket än vad det gör.
"Jaa...här sitter jag i solen...på en brygga...i Lysekil.....och ni undrar varför sitter jag här? Joo, det ska jag berätta...här har vi en liten trevlig manick som många seglare känner igen...en så kallad *båt-terrm*....många har ju frågor och funderingar kring det här med *båt-term*....hur gör man egentligen? Joo, det ska vi i kasta loss ta reda på......................................"

och ovanstående tar typ 3 minuter för gubben att skita ur sig

Nu när du säger det så fattar man att Harald var det självklara valet för tv4+ 24 timmars sändning. Han var den ända som kunde fylla ut programmet.

Citat:
Ursprungligen postat av Satan i gatan
Han var huvudrollsinnehavare i den hejdlöst sopiga skräckfilmen Scorched Heat från 1987. Vet inte om han fortfarande stoltserar med den i sitt CV.

Då tycker jag att vi introducerar Harold Treutiger
http://www.youtube.com/watch?v=xjHl4...eature=related
Det här måste ses för att kunna fortsätta tråden.

Edit.
Nu i juletider kanske det här klippet också kan göra lite nytta.
http://www.youtube.com/watch?v=t51qifBDbTU&NR=1
Han har helt enkelt gjort stora blunders i karriären. Det är faktiskt inte så konstigt att han inte har samma fina stämpel som Ingvar "På spåret".
Senast redigerad av Zergei 2008-12-01 kl. 15:51.
Citera
2008-12-01, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Är det inte så att den gode Harald kom i kläm i ett sorts systemskifte. Harald tillhör den gamla typen av programledare som Weise, Oldsberg, Björklund osv. fast han tillhör de sista i den genren. På 70- och 80-talen hade han säkert kunnat hålla mycket längre men numera är det andra typer av programledare man söker. Å andra sidan håller de i regel inte så länge heller. Tiderna förändras och ytterst få klarar att exponeras under flera decennier. Oldsberg är väl undantaget men han riktar sig till äldre/medelålders och är dessutom fullt medveten om det. Han kallar själv "på spåret" för dinosaurie-TV.

Tror att Treutiger överskattade sin popularitet när han sa upp sig från SVT för att starta produktionsbolaget Tiger-TV. Hade han stannat kvar på SVT hade han säkert fått andra programledarroller eller kunnat återgå som nyhets- eller samhällsreporter. Han liksom frugan (Kicki Hultin på Uppdrag granskning) är ju rätt vassa reportrar (Harald är ju journalist/reporter i grunden).

Jag är rätt övertygad om att Treutiger inte stoltserar med skräckfilmen Scorched Heat i sitt CV. Var nog bara en kul grej innan han fick sitt genombrott!
Citera
2008-12-01, 16:21
Medlem
Jag var med i ett tv-program där han var programledare. Eller jag fick aldrig vara med, men jag var en av dom som skulle in som ersättare om någon annan blev skadad Han gav mig en keps och en bild på alla i produktionen. Han var jävla schysst. kanske ska tillägga att jag var typ 11 år och knappt minns nåt.
Citera
2008-12-01, 17:31
Medlem
KennethBergwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Är det inte så att den gode Harald kom i kläm i ett sorts systemskifte. Harald tillhör den gamla typen av programledare som Weise, Oldsberg, Björklund osv. fast han tillhör de sista i den genren. På 70- och 80-talen hade han säkert kunnat hålla mycket längre men numera är det andra typer av programledare man söker. Å andra sidan håller de i regel inte så länge heller. Tiderna förändras och ytterst få klarar att exponeras under flera decennier. Oldsberg är väl undantaget men han riktar sig till äldre/medelålders och är dessutom fullt medveten om det. Han kallar själv "på spåret" för dinosaurie-TV.

Bra analys. Treutigers problem var att han överskattade sin egen popularitet, i samband med Robinson -- som senare upplagor visade så låg programmets styrka inte alls i programledarna, utan i programidén. Treutiger trodde han var David Letterman, hoppade av för att tjäna storkovan, och upptäckte att han inte alls var så eftertraktad som han trodde. Fiasko-programmet han senare gjorde i TV3 blev väl spiken i kistan.
Citera
2008-12-01, 17:38
Medlem
jag såg han för två veckor sedan i spelkiosken på wieselgrensplatsen.. det som slog mig då var att han är så sjukt jävla lång. minst 2 meter... men han börjar att se lite gammal tyvärr..... men annars så har han ett trevligt program på tv4 som går på dagtid, vet inte vad det heter men det är väldigt behagligt att titta på.
Citera
2008-12-01, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Haha, har också gått runt med de där tankarna
Kan det vara så enkelt att folk kom på att han sög? Brukade i något slags masochistiskt syfte kolla på "Kasta loss" för att se hur länge jag kunde stå ut med honom. Jag blev alltid lika imponerad över hur lite han kunde säga på så lång tid. Tror att den göteborgska satsmelodin kan lura folk att det ligger mer tempo i snacket än vad det gör.
"Jaa...här sitter jag i solen...på en brygga...i Lysekil.....och ni undrar varför sitter jag här? Joo, det ska jag berätta...här har vi en liten trevlig manick som många seglare känner igen...en så kallad *båt-terrm*....många har ju frågor och funderingar kring det här med *båt-term*....hur gör man egentligen? Joo, det ska vi i kasta loss ta reda på......................................"

och ovanstående tar typ 3 minuter för gubben att skita ur sig

Kanske dax för Harald att byta namn till Tröttiger! En dryg jävel är det i alla fall!
Citera
2008-12-01, 17:53
Medlem
Låt oss inte glömma hans skådespelartalang:

http://www.youtube.com/watch?v=n-20FP8RH3s
Citera
2008-12-01, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Kanske dax för Harald att byta namn till Tröttiger! En dryg jävel är det i alla fall!

Känner du honom eller vet du någonting om SVT och journalistik???

Du borde kanske lämna denna tråd och ägna dig åt annat!!!
FJANT SOM BARA KOLLAR PÅ TV OCH KOMMER MED INLÄGG!!!
Citera
2008-12-01, 18:16
Medlem
Arbetarbroders avatar
Vad innebär det att han bildade ett eget produktionsbolag? Jag själv kan ingenting om branschen. Men är det som att Robert Aschberg (som förövrigt tjänar mest bland svenska programledare, och Treutiger som sagt minst) startar Strix Television och sen säljer program till olika kanaler?
Är det samma grej som Treutiger försökt sig på med det här med Tiger-TV?

Som sagt, jag har noll koll på sånt här. Men att Harald överskattade sin storhet verkar ju onekligen vara anledningen till hans förfall, Och om jag gissar rätt så är det faktiskt lite roligt om man får använda sin skadeglädje.
Senast redigerad av Arbetarbroder 2008-12-01 kl. 18:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in