Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-28, 15:10
  #1
Medlem
http://www.dagensmedia.se/mallar/dag...version=151405

Det verkar som att programledaren Harald Treutiger är på väg över Atlanten...
Citera
2008-02-28, 15:14
  #2
Medlem
Jasså du.
Citera
2008-02-28, 15:17
  #3
Avstängd
pettson3816s avatar
Det var som fan?
Citera
2008-02-28, 18:11
  #4
Medlem
Racooons avatar
Hur ska detta sluta? Tragiskt.

Blir väl till att kika på Jeopardy ikväll...
Citera
2008-02-28, 18:16
  #5
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
Hur ska detta sluta? Tragiskt.

Blir väl till att kika på Jeopardy ikväll...
Citat:
-Jag gör så kallade one-night-stands, företagsgig helt enkelt. Jag hade ju det här båtprogrammet, men det vill inte TV4 ha längre, säger han.

Detta är tragiskt däremot, väldigt tragiskt.
Lille Harald har 0 i utstrålning, all rutin i världen råder inte bot på det.
Han kanske skulle fungera som väderman, allt annat är ett hopplöst företag i hans fall.
Citera
2008-02-28, 18:21
  #6
Medlem
L-M Johanssons avatar
Fan vad ni jiddrar. Harald säger att han vill ha "ett stort och seriöst TV-uppdrag" och just nu hjälper han sin dotters flicklag med att samla in pengar till en USA-resa.

Vad i helvete är problemet med det?

Ja han har noll utrstrålning och det är därför TV inte vill ha honom längre. Men det har ju inte med tråden att göra?
Citera
2008-02-28, 18:25
  #7
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-M Johansson
Fan vad ni jiddrar. Harald säger att han vill ha "ett stort och seriöst TV-uppdrag" och just nu hjälper han sin dotters flicklag med att samla in pengar till en USA-resa.

Vad i helvete är problemet med det?

Ja han har noll utrstrålning och det är därför TV inte vill ha honom längre. Men det har ju inte med tråden att göra?

Nej det är klart att en tråd om Harald Treutiger inte har något med Harald Treutiger att göra.
Citera
2008-02-28, 19:46
  #8
Medlem
JEzuss avatar
Kung är han Harald. Borde börja stämpla lr jobba på lager. Vore nått för honom tror jag.
Citera
2008-12-01, 02:25
  #9
Medlem
Arbetarbroders avatar
Harald Treutigers uppgång och fall, och annat skvaller.

På 90-talet var denne göteborgare en gigant inom TV-världen och roade svenska folket med underhållning på bästa sändningstid.
Han hade stora succéprogram som "24 Karat", "Fångarna på Fortet" och startade upp "Expedition: Robinson."
Han hade även program under 90-talet som inte blev riktigt såna braksuccér men trots allt var stora satsningar där man uppenbarligen trodde på Treutiger som programledare. Program som tex. "Jakten på Ökenguldet", "Guinness Rekord TV" och "Prat i Kvadrat".

Sen var han med och invigde TV4+ under en maratonsänding som varade i ett dygn vilket kanske får ses som ett hedersamt uppdrag.
Men sen spårade det ur. Harald fick ta skituppdragen som nog hade fått de flesta programledare att söka sig ett nytt jobb i ren självrespekt. Nu kunde vi se honom i program som "Lingo", "Valvet", "Kasta Loss" och små inslag i Lets Dance och sånt skit.
(Källan är Wikipedia, själv har jag inte sån superkoll på Harald att jag kan detta på rak arm direkt).

Nu har han tagit över ett pensionärsbingospel med skrattretande budget och dålig produktion på TV4 som sänds kl. 13:30 varje dag. Vardagsnöje för pensionärer alltså, men rimligen en mardröm för en etablerad programledare.

Vad gick snett för Harald? Hur blev det såhär? Har han blivit för gammal? Somnade han under maratonsändingen när TV4+ invigdes?
Eller är det något ännu värre? Har han stulit pengar ur kaffekassan på TV4? Taffsat på Malou von Sivers? Knullat ett barn? Någonting måste ha hänt när en karriär dalar så extremt som det gjort för stackars Harald.

Rolig kuriosa är att han enligt Aftonbladet tjänar minst av alla programledare i TV, hans årsinkomst låg någonstans på 300 000 per år, minns inte de exakta siffrorna nu.

Förutom förfallet så vore det intressant med annat skvaller om honom. Hur är han som privatpersson? Han verkar inte vara den vassaste kniven i lådan direkt. Är han divig? Han är ju göteborgare och kanske fortfarande är "stor kändis" när han rör sig i trakterna kring Avenyn.
Finns det några skandaler genom åren från Harald Treutiger som varit uppmärksamma, eller några ni känner till?
Citera
2008-12-01, 02:53
  #10
Medlem
chribsson2s avatar
En sak som jag minns är en konflikt med grannar. Om vad minns jag inte och det var svårgooglat, men det vara alla grannar mot Harald och han framstod som en jäkla skitstövel har jag för mig. Från min tid i Aftonbladetbyggnaden minns jag också lite småsurr om hans påstådda dryghet. Jag tror att det angloamerikanska uttrycket "his ego got the best of him" passar bra på denne man.
Citera
2008-12-01, 03:03
  #11
Medlem
Zergeis avatar
Jag tror det här är en fråga med många svar.

Men troligaste är nog att Harald aldrig platsade i tv. Att Svt sedan hade kvar han enligt avtal eller för att inte krossa hans drömmar är två teorier.

En glad göteborgare med ett perfekt uttal av Okääj det behöver svenska folket tänkte Svt. Men dock bara tillfälligt höga publiksiffror.

Sedan efter Svt fanns inte mycket att hämta för Harald. Han klämde sig in i andra kanaler kanske med lite hjälp av sin fru (journalist). Nu fick han jobb som programledare för Sportjeopardy och Kasta loss på Tv4+.

Det största fallet i karriären för Harald var nog ändå Koden. Aftonbladet behövde nog någon villig tvprofil som kunde dela ut ledtrådar till folket. För att sedan få en prenumeration på plus.

Nu är det bara konspirationsteorier men det talas om att Svt nu försöker göra sig av med monstret dem skapade. Och alla medel är tillåtna.
http://www.expressen.se/noje/tvsajte...iger-forgiftad
Citera
2008-12-01, 04:19
  #12
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zergei
Jag tror det här är en fråga med många svar.

Men troligaste är nog att Harald aldrig platsade i tv. Att Svt sedan hade kvar han enligt avtal eller för att inte krossa hans drömmar är två teorier.

En glad göteborgare med ett perfekt uttal av Okääj det behöver svenska folket tänkte Svt. Men dock bara tillfälligt höga publiksiffror.

Sedan efter Svt fanns inte mycket att hämta för Harald. Han klämde sig in i andra kanaler kanske med lite hjälp av sin fru (journalist). Nu fick han jobb som programledare för Sportjeopardy och Kasta loss på Tv4+.

Det största fallet i karriären för Harald var nog ändå Koden. Aftonbladet behövde nog någon villig tvprofil som kunde dela ut ledtrådar till folket. För att sedan få en prenumeration på plus.

Nu är det bara konspirationsteorier men det talas om att Svt nu försöker göra sig av med monstret dem skapade. Och alla medel är tillåtna.
http://www.expressen.se/noje/tvsajte...iger-forgiftad

Kan hålla med där lite faktiskt. Det enda med honom som jag tyckte var bra var när han var programledare i Expedition Robinson. Passade bättre än Anders Lundin, eftersom jag har nästan lite svårt att ta Lundin seriöst efter att jag fick se honom spelandes som en gammal gumma en gång för länge sedan, hehe.

Koden? Känner igen det men kan inte komma på. Var det det där programmet som visades på tv3(?) där det var två lag med 2-3 personer i varje som skulle igenom konstiga banor och krångla med väskor och sånt där?

Jag får ursäkta mig om jag var lite OT.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback