• 1
  • 2
2008-11-29, 21:19
Bannlyst
Såg på en strongman tävling på tv , hur vanligt är det att dem är dopade under pågående tävling, är det ingen koll alls på dem? Ta tex poundstone eller va han heter han ska ju vara polis är det vanligt att poliser dopar sig finns ju fler exemplar som coleman, har även sett svensk polis som är större än normalt.
Citera
2008-11-29, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitch
Såg på en strongman tävling på tv , hur vanligt är det att dem är dopade under pågående tävling, är det ingen koll alls på dem? Ta tex poundstone eller va han heter han ska ju vara polis är det vanligt att poliser dopar sig finns ju fler exemplar som coleman, har även sett svensk polis som är större än normalt.
Ser du folk som är liknande som Coleman är det antagligen ocskå steroid torskar
Citera
2008-11-29, 22:01
Medlem
BePositives avatar
Jag tror stongman är precis som BB och inte har några doping kontroller. Hur roligt skulle det vara att se rena bodybuilders/strongmans?
Citera
2008-11-29, 22:41
Medlem
Gettis avatar
Vet att strongman mästaren Marius Pudzianowski blev avstängd ett tag för doping iaf.
Citera
2008-11-29, 22:50
Medlem
thejanitors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getti
Vet att strongman mästaren Marius Pudzianowski blev avstängd ett tag för doping iaf.

Ingen skräll att han var juicad direkt! Typ 120 pannor, knackad, och vad 24-24 år?
Citera
2008-11-30, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getti

Fel! Han blev avstängd för "brott mot hälsoreglerna" Det var kokain den glade Pudz hade råkat inhalera.
Citera
2008-11-30, 02:13
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Efter ett snack med Magnus Samuelsson

Nu är det faktiskt så att jag satt ner och hade ett långt samtal med självaste Magnus Samuelsson härom dagen. Min fråga till han var, hur han känner inför att tampas mot killar han vet har knaprat. Eftersom Magnus själv är helt ren sa han att det är tråkigt att man inte får kämpa mot dom på lika villkor. Han vill att det skall vara mer tester på tävlingarna, liksom på andra kraftsporter som body building, styrkelyft och tyngdlyftning, mfl.

Vi snackade mycket om träning och träningsupplägg, och han delade gärna med sig av sina erfarenheter under åren. Det var mycket intressant. Han får en att se perspektiv på saker och ting. Man fattar inte hur stor han är förrän man sett honom. Han tycker det bara är så tråkigt med dopningen, eftersom han också sett mycket baksidor av det. Han är ju ett bevis på att man kan bli världens starkaste man på ett RENT sätt. Helt och hållet på stenhård träning, kopiösa mängder mat, med bra gener, under nästan 25år.
En person som Magnus imponeras av är Phil Pfister som också kör rent. "Han har verkligen stått långt fram i kön när de delade ut gener"!

Angående Mariusz Pudzianowski:s avstängning så råder det lite delade meningar om varför. Om det skulle vara kokain så är det ju inte så otroligt eftersom kokain är ju känt bland AAS-brukare som ett av många pct-preparat.
Amfetamin och GHB, är också vanliga pct-preparat.
Det kan ju inte finnas en levande själ som kan säga att han inte är en AAS användare, som har lite koll på grejorna.
Senast redigerad av pezrulezhaakon 2008-11-30 kl. 02:22.
Citera
2008-11-30, 02:45
Bannlyst
Om dem skulle va så att dem är rena så kan man undra hur pass starka dem skulle va på? Syftar inte på att alla är dopade men en kul tanke bara.
Citera
2008-11-30, 03:25
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Twitch

Jag skulle närmare vända på det och undra hur svaga alla andra som knaprar skulle vara.
Att köra rent är tuffare. Att göra som ex Magnus och Phil köra rent i en sådan sport, tycker jag kandiderar till sportprisgalor eller liknande. Det är respekt!!
Citera
2008-11-30, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Nu är det faktiskt så att jag satt ner och hade ett långt samtal med självaste Magnus Samuelsson härom dagen. Min fråga till han var, hur han känner inför att tampas mot killar han vet har knaprat. Eftersom Magnus själv är helt ren sa han att det är tråkigt att man inte får kämpa mot dom på lika villkor. Han vill att det skall vara mer tester på tävlingarna, liksom på andra kraftsporter som body building, styrkelyft och tyngdlyftning, mfl.

Vi snackade mycket om träning och träningsupplägg, och han delade gärna med sig av sina erfarenheter under åren. Det var mycket intressant. Han får en att se perspektiv på saker och ting. Man fattar inte hur stor han är förrän man sett honom. Han tycker det bara är så tråkigt med dopningen, eftersom han också sett mycket baksidor av det. Han är ju ett bevis på att man kan bli världens starkaste man på ett RENT sätt. Helt och hållet på stenhård träning, kopiösa mängder mat, med bra gener, under nästan 25år.
En person som Magnus imponeras av är Phil Pfister som också kör rent. "Han har verkligen stått långt fram i kön när de delade ut gener"!

Angående Mariusz Pudzianowski:s avstängning så råder det lite delade meningar om varför. Om det skulle vara kokain så är det ju inte så otroligt eftersom kokain är ju känt bland AAS-brukare som ett av många pct-preparat.
Det kan ju inte finnas en levande själ som kan säga att han inte är en AAS användare, som har lite koll på grejorna.

Hoppas innerligt att du driver.
Citera
2008-11-30, 03:39
Medlem
smokevatrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon

japp han är ren såklart .. men endå så tar han killar som säkerligen är vandrandre labratiorer allt pga att han mocka koskit o ladugården sen barnsben ..

nu har det redan vart en mängd håkan magnusson ren trådar här så d känns lite gammalt men att ta han på orden att han skulle va ren är ungeäfär lika trovärdigt som att lita på samma från pudzianowski.

enda som vet det till 100% är väll han själv o pga sponsorer och svenska folkets tro på att vi minsan inte dopar de gör bara "andra" så lär han ju aldrig erkänna det endå. inte som aktiv ialf o troligen aldrig,
Senast redigerad av smokevatr 2008-11-30 kl. 03:42.
Citera
2008-11-30, 03:41
Medlem
pezrulezhaakons avatar
seste

Vaddå driver? Att jag snackat med Samuelsson? Att han är ren?
Nä, Skriva skit som inte stämmer är inte min gebit. Jag håller mig till fakta.
Visst kan jag förstå din tanke. Den har du rätt till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in