2009-12-14, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av makaveli143
Hur kan du begära källa på en sån sak, ett max är ett max du kan lixom inte komma över det utan AAS, och när du sedan inte tillför AASet så går kroppen tillbaka till sitt max lixom , en kropp eftersträvar allti att vara i ett normaltillstånd. Ett genetiskt max är även det långt ifrån ett normaltillstånd för en kropp men om man fortsätter träna o äta så är det iaf där du kommer befinna dig.

alright, men säg att du ligger på 1% över ditt "genetiska max". Varför förlorar du den procenten lättare än om du ligger 1% under ditt genetiska max?

Naturligtvis kommer en kille som ligger långt långt över vad som är naturligt möjligt att förlora muskler lättare än någon som har tränat ren några år.
Men detta betyder inte att denna magiska gräns inte tillåter dig att behålla ökningar som överskrider.

Ett genetiskt max är omöjligt att mäta eller räkna ut. Därför är det omöjligt att säga att en person ligger över eller under sitt genetiska max med 100% säkerhet.
Hur kan man då veta att man förlorar muskler lättare om man ligger över?
(över med 1% eller över med 300%, båda är sanna enligt M20 och lillturken)

jag menar inte att vara kaxig med det fetstilta, bara poängtera vad jag vill ha svar på.
Citera
2010-01-16, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makaveli143
Hur kan du begära källa på en sån sak, ett max är ett max du kan lixom inte komma över det utan AAS, och när du sedan inte tillför AASet så går kroppen tillbaka till sitt max lixom , en kropp eftersträvar allti att vara i ett normaltillstånd. Ett genetiskt max är även det långt ifrån ett normaltillstånd för en kropp men om man fortsätter träna o äta så är det iaf där du kommer befinna dig.

Kan nog stämma att vi har ett genetiskt max men hur många som tar sig dit låter jag vara osagt, tror många hoppar på kurer innan dom ens är i närheten av det maxet men det är en personlig åsikt inget jag har några direkta bevis på.

För att komma dit skall man ju ha bra kost och optimal sömn oxo.
Citera
2010-01-16, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingso
Hur kan du missa att Plomeros va sarkastisk?
Du gjorde skäl för ditt nick iaf!

Kryp tillbaka till hålet du kom ifrån.
Citera
2010-01-16, 14:10
Medlem
klart man så att säga sjunka ihop lite när man slutar kura

men beror väl på att man tappar vätska mm

klev av en 20v kur nu på deca, är precis klar med min pct nu

och jag har blitt lite mindre men hårdare i kroppen efter kur och jag använde letro för att hålla östrogenet nere

så jag tro helt klart att man tappar volym när man slutar kura
har även sett nåra exempel på detta på mitt hemma gym genom åren

men ju seriösare man är med kost träning sömn ju mindre tror jag man tappar efter kur
Citera
2010-01-16, 15:15
Medlem
Under mina små träningsår både på gymmet, vid skolbänken, via delad erfarenhet av andra och allt man tänka sig inom ämnet så kan jag säga att ett väldigt litet antal atleter i all existerande idrott idag är rena.

Gällande strongman som är en förhållandevis liten kraftsport kan man dra enkla slutsatser. Atleterna tävlar om att mäta allt vad styrka och uthållighet heter. De allra bästa är fruktansvärt stora och tunga, snabba och starka (har man träffat och sett en toppatlet i strongman förtår man). Självklart gör man ALLT vad läxan heter för att bli så stark som möjligt. I en ganska obetydlig omfattning finns dopingkontroller, vilket gör det än lättare för atleterna. Visst man kan bli stark utan droger men INTE så stark som är MÖJLIGT vilket en toppatlet vill bli. När flera atleter vill samma sak, när extremare vikter dyker upp varje år, då man vill dra publik och få sporten att växa ja då är den enkla tillgången till tex AAS ett enkelt beslut.

Utseende säger nästan inget om man är dopad eller inte. Är så trött på att alla predikar om att Samuelsson är ren men Pudzianowski dopad. Eller Arild Haugen, Kevin Nee med flera är dopade pga deras unga ålder.

Alla når inte toppen. Man kan försöka hårt och misslyckas under en karriär för att sedan skylla på att "hade jag minsann varit ett vandrande apotek hade jag lyckats". Hur hårt du än dopar dig är det inte säkert du når toppen. En blandning av hyfsade gener, rätt disciplin, och så "determination/edge" och du bäddar gott, men därmed inte säkert. Se istället vilka otroliga idrottsmän det finns idag och glöm att de allra bästa någonsin kommer utöva idrott "naturligt"!

Att tro att elitens idrottsmän är rena är bra för dem och sporten, men naivt av de som tror...
Citera
2025-06-10, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockeybacken
grym fest

Att nån en törs prova doping med risk att bli som Jan Erik Holmbom Öjebyn. Kolla hans psykoser nu. Kenny kpist på tiktok och hans eget namn på Instagram. Sjuk människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in