• 1
  • 2
2008-11-28, 18:19
Medlem
fluzzys avatar
tjenare.. Som rubriken lyder Unga talanger. Vill gärna veta lite mer om unga hockeytalanger i Sverige. runt 15-17 år. Man hör ju dagligen om hur många duktiga killar och tjejer det finns. Så vet ni ngt lämna gärna ett klipp om det finns. Eller allmän fakta, vilken klubb osv.

Sökte efter något liknande men hittade inget. Startar därför en tråd om detta.

MVH // fluzzy
Senast redigerad av fluzzy 2008-11-28 kl. 18:41.
Citera
2008-11-28, 18:37
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluzzy
tjenare.. Som rubriken lyder Unga talanger. Vill gärna veta lite mer om unga hockeytalanger i Sverige. runt 15-17 år. Man hör ju dagligen om hur många duktiga killar och tjejer det finns. Så vet ni ngt lämna gärna ett klipp om det finns. Eller allmän fakta, vilken klubb osv.

Sökte efter något liknande men hittade inget. Startar därför en tråd om detta.

MVH // fluzzy

Först och främst, vad menar du med rubriken? Att du vill att unga talanger ska läsa tråden?

Annars kan du kolla draft-rankingarna, där hittar du de högst rankade svenskarna (även andra nationaliteter). Annars kolla statistik från J20 och J18. Och kanske kolla ES-klubbarnas laguppställningar.
Citera
2008-11-28, 18:42
Medlem
fluzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Först och främst, vad menar du med rubriken? Att du vill att unga talanger ska läsa tråden?

Annars kan du kolla draft-rankingarna, där hittar du de högst rankade svenskarna (även andra nationaliteter). Annars kolla statistik från J20 och J18. Och kanske kolla ES-klubbarnas laguppställningar.
Okej. Jag förstår rubriken var lite obegriplig. Men ändrad nu!
Citera
2008-11-28, 19:31
Medlem
NirvanAs avatar
Kalle Johansson spelar i Östersund Div1, 93a eller 94a tror jag, för nåt år sedan var han rankad 1a i Sverige iaf, i dagsläget vet jag inte.
Citera
2008-11-28, 20:23
Medlem
Draedons avatar
Oliver Ekman Larsson, 17 år. Där har du en back som kommer bli något.
Citera
2008-11-28, 21:31
Medlem
mmas avatar
Viktor Hedman i modo kommer nog bli nått =)
Citera
2008-11-28, 21:38
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kalle Johansson spelar i Östersund Div1, 93a eller 94a tror jag, för nåt år sedan var han rankad 1a i Sverige iaf, i dagsläget vet jag inte.

Av vem? Det är ju inte direkt så att det finns någon universalranking av spelare i så unga åldrar, utan det måste vara åsiktsbaserat det där. Dessutom så är det väldigt få som har en övergripande blick över vem som är bäst redan innan de är juniorer ens.

Titta på CSS' ranking så får du en liten hum om vilka som är mest talangfulla i den här kullen.
Citera
2008-11-28, 21:40
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Av vem? Det är ju inte direkt så att det finns någon universalranking av spelare i så unga åldrar, utan det måste vara åsiktsbaserat det där. Dessutom så är det väldigt få som har en övergripande blick över vem som är bäst redan innan de är juniorer ens.

Titta på CSS' ranking så får du en liten hum om vilka som är mest talangfulla i den här kullen.
Läste det i lokaltidningen för nåt år sen iaf, vet ej vad dom hade för källor.. suck.
Citera
2008-11-28, 21:52
Medlem
roGer99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Han är inte 94:a då iaf, för rankad etta i årskull 94 bör ju vara en grym kille från mariestad vid namn Sebastian Collberg som är/har varit med i select stars sverige där han var bäst, och i select star europa även där var han...bäst ska jag inte säga eftersom jag inte såg det men han hört från andra håll att han ägde
Sjukt bra kille i allafall.

Han var även i väg till kanada, dit blev han inbjuden för att han presterade så bra i select stars EU. Han gjorde ett flertar poäng även där
Lägg Sebastian Collberg på minnet
Senast redigerad av roGer99 2008-11-28 kl. 21:56.
Citera
2008-11-28, 22:18
Medlem
fluzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roGer99
Han är inte 94:a då iaf, för rankad etta i årskull 94 bör ju vara en grym kille från mariestad vid namn Sebastian Collberg som är/har varit med i select stars sverige där han var bäst, och i select star europa även där var han...bäst ska jag inte säga eftersom jag inte såg det men han hört från andra håll att han ägde
Sjukt bra kille i allafall.

Han var även i väg till kanada, dit blev han inbjuden för att han presterade så bra i select stars EU. Han gjorde ett flertar poäng även där
Lägg Sebastian Collberg på minnet
Har också hört talats om den killen. Ska tydligen vara skit duktig. Var det Mariestad Bois han spelade i? Han spelar i j20 elite och är 14 bast. Fan inte dåligt.
Citera
2008-11-28, 23:21
Medlem
Klaemmys avatar
Martin Olsson
17 år. Spelar idag i HVs J20. Honom tror jag stenhårt på.
Citera
2008-11-29, 16:18
Medlem
Kalle Johansson är 93a och sjukt bra! Det enda är väl att han är lite liten men han klarar sig bra i DIV 1.
Har själv spelat med han
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in