2008-11-29, 17:31
Medlem
SweTechs avatar
Janos Hari
Erik Thorell
Filip Gunnarsson
Oliver Bohm
Jonas Brodin
Johan Gustavsson
Robert Thellberg

Där har du några väldigt lovande spelare du kan följa.. Färjestad J18.
Citera
2008-11-29, 19:15
Medlem
Hej_Ingmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Janos Hari
Erik Thorell
Filip Gunnarsson
Oliver Bohm
Jonas Brodin
Johan Gustavsson
Robert Thellberg

Där har du några väldigt lovande spelare du kan följa.. Färjestad J18.

kul grej. när man möter färjestad så kommer de alltid med 1-2 år yngre spelare och för 2 år sen var erik thorell med och jag gjorde en klockren openice på han (inte i j18 elit, utan den dåliga serien)

sen kan jag bara hålla med om sebastian. har en kompis som spelat i mariestad och han säger att sebastian snurrar rätt bra i j20 elit ibland.
Citera
2008-11-29, 21:42
Medlem
fluzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_Ingmar

sen kan jag bara hålla med om sebastian. har en kompis som spelat i mariestad och han säger att sebastian snurrar rätt bra i j20 elit ibland.
Sämmer. Han är riktigt duktig Sebastian. Han har redan visat upp sig för bla HV71 och LHC. Många klubbar som vill ha han. Är han smrt så har han bytt klubb nästa år. Då han är 15 år och ska börja 9:an.
Citera
2008-12-06, 16:25
Medlem
Kalle johansson är uttagen till j17 landslaget nu!
Citera
2008-12-06, 16:34
Medlem
Snoppzors avatar
Sebastian Collberg är helt outstanding. Förutom hans otroliga hockeybegåvning har han dessutom en underbar attityd utanför isen. Målmedveten och ödmjuk, och helt sjukt träningsflitig. Enda sätter Mariestad ens kan drömma om att få behålla honom skulle vara om dom etablerade sig som ett allsvenskt lag, vilket jag inte tror är realistiskt som det ser ut nu.

Han har dessutom redan varit över och spelat en del i Kanada och imponerat på tränare och scouter där.

För att gå i 8:an är han enormt mogen som hockeyspelare och har verkligen hanterat steget från att göra allt själv i ungdomslaget till att bli en del av laget i J18/J20.
Citera
2008-12-06, 16:44
Medlem
Klaemmys avatar
Att vara 14år och vara del av ett J20 av Mariestads kaliber är inte dåligt. Låter som en kille att hålla ögonen på.
Citera
2008-12-06, 16:46
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaemmy
Att vara 14år och vara del av ett J20 av Mariestads kaliber är inte dåligt. Låter som en kille att hålla ögonen på.
Absolut. Att Boork och Kristiansson tog upp det i direktsändning igår mot Leksand visar väl att hans namn börjar eka i hockeysverige. "Så gott som varenda elitserieklubb drar i honom".
Citera
2008-12-06, 18:14
Medlem
På svenska ishockeyförbundets hemsida kan du titta på de olika junior- och ungdomslandslagens trupper. Adam Larsson i Skellefteå och Victor Öhman är några som imponerat på mig.
Citera
2008-12-10, 16:22
Medlem
fluzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Sebastian Collberg är helt outstanding. Förutom hans otroliga hockeybegåvning har han dessutom en underbar attityd utanför isen. Målmedveten och ödmjuk, och helt sjukt träningsflitig. Enda sätter Mariestad ens kan drömma om att få behålla honom skulle vara om dom etablerade sig som ett allsvenskt lag, vilket jag inte tror är realistiskt som det ser ut nu.

Han har dessutom redan varit över och spelat en del i Kanada och imponerat på tränare och scouter där.

För att gå i 8:an är han enormt mogen som hockeyspelare och har verkligen hanterat steget från att göra allt själv i ungdomslaget till att bli en del av laget i J18/J20.

Stämmer. Har alldrig hört att han skryter om att han är så duktig. Han har rätt attityd. Sen om han är smart är han inte kvar i Mariestad nästa år. Han har ju redan varit och visat upp sig för HV71, LHC och Frölunda.
Citera
2008-12-10, 16:27
Medlem
Givna är ju såklart Victor Hedman och Magnus Svensson Pääjärvi, som ligger 2:a resp. 4:a i NHL:s "top prospect" lista.
Citera
2008-12-14, 04:34
Medlem
sAMSONOVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_Ingmar
kul grej. när man möter färjestad så kommer de alltid med 1-2 år yngre spelare och för 2 år sen var erik thorell med och jag gjorde en klockren openice på han (inte i j18 elit, utan den dåliga serien)

j20 elit? färjestad har inte ett j20 elit!
Citera
2008-12-14, 05:41
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sAMSONOV
j20 elit? färjestad har inte ett j20 elit!

Ett tips är att du läser hela tråden istället för bara dom sista inläggen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in