2008-12-18, 21:21
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Och öppna frågor till er andra:

1. Tycker ni att mina bilder/förklaringar verkar vettiga? Jag tänker då framförallt på

http://img178.imageshack.us/img178/1096/gibsondiskfinalbb8.jpg

som ju innehåller alla väsentliga markeringar för hur jag mätt hunden.

2. I följande inlägg:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=14115501&postcount=494

hävdar jag att halsen inte ligger mot diskbänken. Har ni några problem att följa min metod, och kan ni hitta några fel i den?

Jag menar, jag kan ju ha gjort en logisk tankevurpa någonstans, även om inte xismxist verkar ha hittat den. Så jag frågar er andra.

1. Klart som korvspad.
2. Fullkomligt logiskt.
2008-12-18, 21:25
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xismxist
Tänker inte lägga ner det minsta energi på en tomte som FORTFARANDE käftar emot om var manken sitter, när ska du kolla på bilderna jag visar? när ska du kolla på videos jag länkar till? vid 44 sek kan du se hur hon lägger handen på manken http://www.youtube.com/watch?v=Etbu_uNrObw

och därmed har nedräkningen till nästa ursäkt börjat! två tänkbara ursäkter:
1. "-hon säjer ju "shoulders!, inte manke"
2. videon är suddig

jävla nolla

Vem var det som för inte så länge sen gnällde över att jag bara svarade på en del av ett inlägg (trots att resten av just det inlägget var en upprepning som jag redan svarat på...)? Var det du xismxist? Och om det var du, vad var det du precis gjorde själv?

Och som sagt, jag tycker mig urskilja skuldrorna på bilden, vilket ju är där mankhöjden skall mätas. För övrigt håller jag med om tordens förklaring.
2008-12-18, 21:32
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Och öppna frågor till er andra:

1. Tycker ni att mina bilder/förklaringar verkar vettiga? Jag tänker då framförallt på

http://img178.imageshack.us/img178/1096/gibsondiskfinalbb8.jpg

som ju innehåller alla väsentliga markeringar för hur jag mätt hunden.

2. I följande inlägg:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=14115501&postcount=494

hävdar jag att halsen inte ligger mot diskbänken. Har ni några problem att följa min metod, och kan ni hitta några fel i den?

Jag menar, jag kan ju ha gjort en logisk tankevurpa någonstans, även om inte xismxist verkar ha hittat den. Så jag frågar er andra.
1. Ja
2. Nej (det syns ganska tydligt att halsen inte ligger mot diskbänken)

Kudos till er som orkar göra beräkningar och utläggningar trots att ni väl måste känna på er att xismxisthar någon sorts grav oförmåga att ta till sig information som stödjer hundens officiella längd.
2008-12-18, 21:46
Medlem
ischtivans avatar
Fascinerande mängd energi som lägges på huruvida det är en konspiration kring en hund.

Låt oss i rent upplevelsesyfte ponera att det är en konspiration. Låt oss säga att hunddjäveln bara har en mankhöjd på 90 cm. Vad händer då? Låt känslan sjunka in att det har fuskats fram ett rekord. På en hunddjävel. Vad är nästa steg i utvecklingen kring jycken?

Fin hund. Men dess mankhöjd och eventuella meriter i en rekordbok lämnar mej kall.
2008-12-18, 21:50
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ischtivan
Fascinerande mängd energi som lägges på huruvida det är en konspiration kring en hund.

Låt oss i rent upplevelsesyfte ponera att det är en konspiration. Låt oss säga att hunddjäveln bara har en mankhöjd på 90 cm. Vad händer då? Låt känslan sjunka in att det har fuskats fram ett rekord. På en hunddjävel. Vad är nästa steg i utvecklingen kring jycken?

Fin hund. Men dess mankhöjd och eventuella meriter i en rekordbok lämnar mej kall.

Jo, mig med. Fast mest undrar jag hur man skulle lyckas mörka det när man har som affärsidé att åka runt och visa upp Gibson över hela världen. NÅGONSTANS borde det liksom komma fram en större hund i så fall, och då blir det pinsamt... Jag kan inte heller låta bli att fundera över Guinness roll i det hela. Varför kommer man först fram till att man behöver ett nytt "flaggskepp" så till den milda grad att man fejkar en hund (och inte ens den största hunden används av någon märklig anledning) och sen stoppar man in en rätt obetydlig notis i boken? Vad hände liksom?
2008-12-18, 23:34
Bannlyst
Citat:
Vem var det som för inte så länge sen gnällde över att jag bara svarade på en del av ett inlägg (trots att resten av just det inlägget var en upprepning som jag redan svarat på...)? Var det du xismxist? Och om det var du, vad var det du precis gjorde själv?

Och som sagt, jag tycker mig urskilja skuldrorna på bilden, vilket ju är där mankhöjden skall mätas. För övrigt håller jag med om tordens förklaring.

Dåså? men vi är inte kvitt än, inte på långa vägar! det spelar ingen roll vad du TYCKER för du vet fortfarande inte vart manken sitter och det vet inte din lilla lakej torden heller, vars inlägg var ett nästan lika stort skämt som han själv
2008-12-18, 23:47
Medlem
Pads avatar
Citat:
Dåså? men vi är inte kvitt än, inte på långa vägar!

Kvitt? Tror du att det är någon slags familjefejd det här eller?

Stor humor. För övrigt så har jag inga problem med att man bara svarar på en del av ett inlägg, om det andra inte är relevant. Men jag tycker framförallt att det är skitroligt att du inte lever som du lär.

Citat:
det spelar ingen roll vad du TYCKER för du vet fortfarande inte vart manken sitter och det vet inte din lilla lakej torden heller, vars inlägg var ett nästan lika stort skämt som han själv

Så du menar att de har fel? Manken sitter inte vid skuldrorna på hunden?

Och var det inte du som i så fall TVÅ (!) gånger angivit felaktiga ställen för var manken skulle mätas på den bilden. Med ett sådant facit, varför skulle vi lita på dig nu?

Jag ser också hur du skyndsamt lät bli att svara på allt annat jobbigt. Och en komplett avsaknad av någon slags substansiell konstruktiv argumentation från din sida (men vem är förvånad?).

Jag noterar också att du verkar ganska ensam i din tolkning av bilderna trots att du slängt dig med att vem som helst kan se att halsen ligger mot diskbänken... Är det inte mörkligt då att samtliga som svarat på min förfrågan så här långt håller med mig på bägge punkterna? Eller är de utpressade av Guinness som har tentakler överallt?
2008-12-18, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torden
3) Hon lägger handen på sin hund någonstans nära manken utan att tänka på att internetkrigare kommer skrika sig blå om det?

Sen när är "hon" expert?

F.ö. har jag inte, eller ens intresse av att titta på dina jotjobfilmer

Ditt intresse är bara att käfta emot
http://cache.eb.com/eb/image?id=64200&rendTypeId=4
http://www.lowchensaustralia.com/health/morphology.jpg
2008-12-18, 23:58
Bannlyst
Citat:
Kvitt? Tror du att det är någon slags familjefejd det här eller?

Stor humor. För övrigt så har jag inga problem med att man bara svarar på en del av ett inlägg, om det andra inte är relevant. Men jag tycker framförallt att det är skitroligt att du inte lever som du lär.

Så du menar att de har fel? Manken sitter inte vid skuldrorna på hunden?

Och var det inte du som i så fall TVÅ (!) gånger angivit felaktiga ställen för var manken skulle mätas på den bilden. Med ett sådant facit, varför skulle vi lita på dig nu?

Jag ser också hur du skyndsamt lät bli att svara på allt annat jobbigt. Och en komplett avsaknad av någon slags substansiell konstruktiv argumentation från din sida (men vem är förvånad?).

Jag noterar också att du verkar ganska ensam i din tolkning av bilderna trots att du slängt dig med att vem som helst kan se att halsen ligger mot diskbänken... Är det inte mörkligt då att samtliga som svarat på min förfrågan så här långt håller med mig på bägge punkterna? Eller är de utpressade av Guinness som har tentakler överallt?
¨
VAD DU ÄR TRÖGFATTAD! det är ju det ni säjer emot! ni försöker vända på allt! JAG hävdar att manken mäts där jag markerade på bilden(där du felaktigt markerade högre, såklart) men ändå fortsätter ni säja emot?

jag skiter i att bemöta ditt fjanteri, eftersom jag hela tiden får upprepa allt jag sagt. jag har redan tidigare visat hur fel du haft i din bild, inte mitt fel om detta inte går in i din skalle
2008-12-19, 00:06
Medlem
Pads avatar
Citat:
¨
VAD DU ÄR TRÖGFATTAD! det är ju det ni säjer emot! ni försöker vända på allt! JAG hävdar att manken mäts där jag markerade på bilden(där du felaktigt markerade högre, såklart) men ändå fortsätter ni säja emot?

Först sa du "precis bakom halsbandet".

Sen ändrade du dig och sa "Vid den mörka fläcken"

Nu när jag lagt manken precis där (och där man också kan skönja skuldrorna för övrigt, alltså den officiella punkten man skall mäta från) så drar du bak den ytterligare. Jag tycker att det är jätteroligt.

Säga stavas med g.

Vi säger för övrigt inte mot, Vi argumenterar. Att säga mot är det som du sysslar med, när man bara har en grej som man upprepar med högre och högre volym oavsett vad den andre säger (de flesta av oss slutade med det efter mellanstadiet). Jag har redan förklarat flera gånger vad argumentera innebär. Fråga gärna om du behöver en lektion till.

Citat:
jag skiter i att bemöta ditt fjanteri, eftersom jag hela tiden får upprepa allt jag sagt. jag har redan tidigare visat hur fel du haft i din bild, inte mitt fel om detta inte går in i din skalle

Problemet är att dina upprepningar inte leder någonvart. Du har fått motargument, att du inte förmår mer än att upprepa dig och kalla folk för okvädningsord säger nog mer om din brist på argument än min.

Men visst, låt bli att fortsätta det här spåret. Då har vi alltså klarlagt att

- halsen INTE ligger mot diskbänken
- mankhöjden är rimlig enligt Guinness mätningar.

Då kan alltså tråden låsas tills någon har vettiga argument mot mina bilder?
Senast redigerad av Pad 2008-12-19 kl. 00:11.
2008-12-19, 00:08
Medlem
Det är ju uppenbarligen bara din skalle det går in i så du borde kanske ta dig en funderare över vad du säger.
2008-12-19, 00:34
Medlem
sten.bs avatar
Märker ni inte att det här är en flykt från de verkliga konspirationerna.

Detta trams låter modden gå på. Det är talande för vad FB står för.
Trams!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in