2008-12-15, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Frågor på det?
Är det bara själva humorvärdet i denna diskussion som driver dig eller tror du dig på allvar kunna lägga fram bevis som xismxist kommer tro på? Eller är frågan om Gibsons längd något som också berör dig djupt?
2008-12-15, 21:59
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaive
Är det bara själva humorvärdet i denna diskussion som driver dig eller tror du dig på allvar kunna lägga fram bevis som xismxist kommer tro på? Eller är frågan om Gibsons längd något som också berör dig djupt?

Nej, det är i princip bara fascinationen över hur xism hanterar frågan. Om han mot förmodan skulle lära sig något på vägen, som vad som anses som bra och dåliga sätt att föra brevledes konversationer på engelska, så ser jag bara det som en bonus. Om folk växer som människor så blir jag glad, och det menar jag faktiskt helt ärligt trots att jag skrattar åt hela tråden.

Jag tror inte att han är mottaglig för bevis, hans uppfinnande av nya möjligheter som anställda dvärgar och påtryckningar mot fb vittnar om att man alltid kan hitta förklaringar på till synes logiska uppgifter. Jag kan inte heller säga att jag bryr mig om Gibson är 109 cm eller inte (vilket han ju för övrigt verkar vara enligt våra kontrollmätningar).
Senast redigerad av Pad 2008-12-15 kl. 22:12.
2008-12-15, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaive

Han bryr sej inte om vad topiken gäller och han har inget att komma med, enda han gjort är att förfölja mej i varenda tråd med sina lakejer.

här har du två bildbevis på att den där hunden inte är i närheten av några 109 cm (och pad har ignorerat båda)

http://gibsondog.com/blog/wp-content/gallery/events/afpexpo.jpg
http://lh5.ggpht.com/_oTCalQ-DUAQ/SAOfc2OCmMI/AAAAAAAAC6w/c_W8xqGS8j4/s512/Family%20Pet%20Expo%20004.jpg
2008-12-15, 22:51
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xismxist
Han bryr sej inte om vad topiken gäller och han har inget att komma med, enda han gjort är att förfölja mej i varenda tråd med sina lakejer.

Du brukar säga det ja... Så här långt så var den enda tråden som jag skrivit i EFTER det att du skrivit i den den här... fast nu har jag ju dessutom gjort ett inlägg med en kontrollfråga i den lika hysteriskt roliga tråden om vargarnas mankhöjd. Jag har påpekat detta faktum varenda gång du kläckt ur dig det där, men av någon konstig anledning så är det som att du inte fattar?

Och även i den här tråden så kan jag bara råda folk att läsa den från början till slut och sen avgöra själva vem som är mest inne på förföljelsetendeser.

Och även om mitt primära intresse är hur du reagerar så har jag exempelvis visat att hunden i runda slängar är av den höjd som Guinness har noterat, så "inget att komma med" är en grav fabricering av sanningen från din sida. Hitills har du inte lyckats hitta några motargument mot mina beräkningar (du vet, sådana som inte är beroende av ÖGONmått).

Fick du bättre förståelse för varför dina mail framstår som orevliga?
Senast redigerad av Pad 2008-12-15 kl. 23:04.
2008-12-15, 23:05
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Och även om mitt primära intresse är hur du reagerar så har jag exempelvis visat att hunden är av den höjd i runda slängar som Guinness har noterat, så "inget att komma med" är en grav fabricering av sanningen från din sida.

Vilket är hysteriskt roligt. I just den andra tråden, den om mankhöjden hos vargar, kallas jag en "jävla lögnare" i så gott som varje inlägg från xismens sida. Jag sitter och skrattar varje gång jag ser ett nytt inlägg, tror han fradgar just nu.
2008-12-15, 23:34
Bannlyst
Citat:
Du brukar säga det ja... Så här långt så var den enda tråden som jag skrivit i EFTER det att du skrivit i den den här... fast nu har jag ju dessutom gjort ett inlägg med en kontrollfråga i den lika hysteriskt roliga tråden om vargarnas mankhöjd. Jag har påpekat detta faktum varenda gång du kläckt ur dig det där, men av någon konstig anledning så är det som att du inte fattar?

Och även i den här tråden så kan jag bara råda folk att läsa den från början till slut och sen avgöra själva vem som är mest inne på förföljelsetendeser.

Och även om mitt primära intresse är hur du reagerar så har jag exempelvis visat att hunden i runda slängar är av den höjd som Guinness har noterat, så "inget att komma med" är en grav fabricering av sanningen från din sida. Hitills har du inte lyckats hitta några motargument mot mina beräkningar (du vet, sådana som inte är beroende av ÖGONmått).

Fick du bättre förståelse för varför dina mail framstår som orevliga?

Ska du citera kan du ta med ALLT jag skrev, nu ignorerade du bilderna IGEN. Rätt logiskt eftersom dom bevisar att hunden är en bluff
2008-12-15, 23:37
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:

här har du två bildbevis på att den där hunden inte är i närheten av några 109 cm (och pad har ignorerat båda)

http://lh5.ggpht.com/_oTCalQ-DUAQ/SAOfc2OCmMI/AAAAAAAAC6w/c_W8xqGS8j4/s512/Family%20Pet%20Expo%20004.jpg
Måste nog hålla med ang bilden här. Vovven räcker knappt till höftkammen på tanten och det ser ut som om han är ung. knappt halvvägs i hennes längd, vilket skulle innebära att tanten är lite drygt 2 meter. Så på just denna bilden har jag svårt att tro att den mäter drygt 107 cm.
2008-12-15, 23:43
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unauthorized
Måste nog hålla med ang bilden här. Vovven räcker knappt till höftkammen på tanten och det ser ut som om han är ung. knappt halvvägs i hennes längd, vilket skulle innebära att tanten är lite drygt 2 meter. Så på just denna bilden har jag svårt att tro att den mäter drygt 107 cm.

Några iakttagelser:

1. Hon står med benen isär, det högra är nog drygt 40 cm framför det andra.
2. Är inte vänster ben böjt?
3. Vad som är tydligt är iaf att hon lutar höften åt sitt vänster, troligtvis för att hon är lutad över hunden.
4. Vet vi hur lång hon är? Vet vi hur långa ben hon har? Vet vi ens VEM hon är?
2008-12-15, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Några iakttagelser:

1. Hon står med benen isär, det högra är nog drygt 40 cm framför det andra.
2. Är inte vänster ben böjt?
3. Vad som är tydligt är iaf att hon lutar höften åt sitt vänster, troligtvis för att hon är lutad över hunden.
4. Vet vi hur lång hon är? Vet vi hur långa ben hon har? Vet vi ens VEM hon är?

1. precis, vilket innebär att hon ska vara ÄNNU längre i förhållande till hunden.
2. se 1.
3. se 1.
4. det är sara kavanagh på petexpo, och du kan ju maila eller ringa henne och fråga hur lång hon är?

Sara Kavanagh
Sales Executive,
Telephone: +353 (0) 87 664 3087
E-mail: sara@petexpo.ie
2008-12-15, 23:51
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
1. precis, vilket innebär att hon ska vara ÄNNU längre i förhållande till hunden.
2. se 1.
3. se 1.
4. det är sara kavanagh på petexpo, och du kan ju maila eller ringa henne och fråga hur lång hon är?

Sara Kavanagh
Sales Executive,
Telephone: +353 (0) 87 664 3087
E-mail: sara@petexpo.ie

Hur i helvete kan någon vara längre när de står med benen isär?
Hur mäter man sin höjd för att få den så rättvisande som möjligt? Står man med benen en halvmeter isär, eller med benen så tätt ihop som möjligt?
Ta en triangel. Dra isär benen, vad händer med höjden på toppen?

Nu har du trampat i klaveret igen.

Och jo, hade den här diskussionen varit på engelska hade jag utan att tveka en sekund hört av mig till kvinnan, hänvisat till tråden för ett gott skratt och sen bett henne meddela sin längd.

EDIT: Äh, vafan, jag ber henne använda babelfish, och ber henne mäta sitt ben upp till höften. Hör av mig om jag får svar. Tror nog jag ska kunna få det att låta som ett önskemål och inte en jävla order.
2008-12-15, 23:59
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ska du citera kan du ta med ALLT jag skrev, nu ignorerade du bilderna IGEN. Rätt logiskt eftersom dom bevisar att hunden är en bluff

Jag har redan kommenterat de där bilderna. Jag är inte särskilt intresserad av bilder som man måste göra skattningar från, vi har hittat en som erbjuder bra möjligheter att mäta, och mäta har vi gjort. Jag vet att det är lite känsligt för dig eftersom du haft svårt att snacka dig ur den bilden, men den finns där ändå.

Man kan ju också göra som du gör, citera allt och sen bara skita i att svara på väl valda delar (som nu exempelvis). Det är en metod du med framgång testat förr.
2008-12-16, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Hur i helvete kan någon vara längre när de står med benen isär?
Hur mäter man sin höjd för att få den så rättvisande som möjligt? Står man med benen en halvmeter isär, eller med benen så tätt ihop som möjligt?
Ta en triangel. Dra isär benen, vad händer med höjden på toppen?

Nu har du trampat i klaveret igen.

Och jo, hade den här diskussionen varit på engelska hade jag utan att tveka en sekund hört av mig till kvinnan, hänvisat till tråden för ett gott skratt och sen bett henne meddela sin längd.

EDIT: Äh, vafan, jag ber henne använda babelfish, och ber henne mäta sitt ben upp till höften. Hör av mig om jag får svar. Tror nog jag ska kunna få det att låta som ett önskemål och inte en jävla order.

MEN SUCK!!!! om hon redan är sådär lång breve hunden utifrån alla punkter du framförde! (står inte rakt, benen isär etc) så innebär det ju att hon blir ÄNNU LÄNGRE i förhållande till hunden om hon skulle stå helt rakt!

FATTAR DU NU? (nej, det gör du nog inte)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in