2013-08-15, 03:40
Medlem
vonejehorns avatar
det är väl rimligt?
Eller vad skulle lönen vara?
Och din källa? Säg inte en kompis bara
Citera
2013-08-15, 03:42
Medlem
BigFatCones avatar
Nej, det här är ideellt arbete. Jag hade nog inte velat jobba med det här faktiskt. Jag trivs bra med att modda precis så mycket eller lite jag känner för och veta att det är okej. Hade jag fått betalt hade det ju kommit krav på att man måste uppnå en viss nivå per dag och det tror jag ingen av mina kollegor hade trivs med.
Citera
2013-08-15, 04:48
Bannlyst
Jag har hört från rykten på stan att dem tjänar betydligt mera per dag...
Citera
2013-08-15, 08:47
Medlem
Forbliranonyms avatar
Finns det någon källa som bekräftar ditt påstående?
Citera
2013-08-15, 08:50
Medlem
gato12s avatar
Moderater såsom Fredrik Reinfeldt får ju till och med mer än 1000 kronor/dagen.

Moderatorer här på Flashback jobbar ideellt.

Huruvida de suger dick ska jag låta vara osagt även om det ryktas att en eller ett par ägnat sig åt fellatio på sin fritid.
Citera
2013-08-15, 15:58
Medlem
calvinclowns avatar
Vad spelar det för roll och hur angår det dig?

Flashback omsätter 3.8 mkr innan skatt enligt allabolag.se. Att en moderator skulle ha en inkomst på 360 00kr är inte rimligt då det finns fler än 5st.

Sluta ljug...
Citera
2013-08-15, 22:13
Moderator
Gromguttens avatar
Infogade i befintlig tråd.

/Mod
Citera
2014-01-12, 15:35
Medlem
Om det nu inte alls öht finns någon koppling mellan Flashback Inc & AB, som vissa Moderatorer tycks tro likt bokstavstroende Scientologer - varifrån får då FMG sina intäkter tror ni?
Citera
2014-01-12, 16:00
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Om det nu inte alls öht finns någon koppling mellan Flashback Inc & AB, som vissa Moderatorer tycks tro likt bokstavstroende Scientologer - varifrån får då FMG sina intäkter tror ni?

Det är klart de hänger ihop. Jag uppfattar Jan Axelssons påstående om att han inte har med driften av fb att göra mer som en juridisk / skattemässigt grej. Typ som när nån säger "du, kom ihåg att jag inte vet NÅT om det här, ok?"

Flashback är inte ett ideellt projekt, det är etti nkomstbringande företag. En omsättning på några miljoner talar ju för det. Axelsson kan leva gott på Flashback. Att han tigger om att medlemmarna ska stänga av adblock beror på vinstintresse inte att forumet inte skulle kunna drivas utan det.
Citera
2014-01-12, 19:17
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld

Enligt verksamhetsbeskrivningen så finns det många, för att inte säga otaliga verksamheter. Jag har aldrig sett en sådan heltäckande med backup beskrivning av ett företags ändamål. Lägg därtill 60-talet bolag till så finns det tjänster som kan bringa intäkter. Intressant hade ju varit en dag med Jan Axelsson eller f.1968, då hade man fått klarhet i om det bara är navelluddsskådande eller fart under galoscherna..

En annan reflektion jag gjorde är att i den andra tråden om Flashback inc talar man om Flashback Media Group och i den här tråden om Flashback inc..

mvh
Citera
2014-04-05, 03:25
Medlem
RonnyKålmans avatar
Vem som egentligen äger denna sajt?

Vem äger flashback?

jag söker på alla bolag och istället för VD så står det vem som är revisor. http://www.allabolag.se/5565611174/F...Media_Group_AB

alltså är denna mannen direkt kopplad till sajten, han verkar enligt facebook jobba på Bonnier Publications. Då kan vi iaf konstatera att när man sålde flashback så fick sajten en ägare med starka kopplingar till Bonnier, om de inte till och med blev uppköpta av just Bonnier.

Så jag tycker att det är lite halvlebbigt att den "anonyma" sajten Flashback kanske ägs av inte så opartiska Bonnier. Vilka förmodligen också har ett nära samarbete med olika internationella underrättelseorgan, alltså är vi inte anonyma på flashback.
Citera
2014-04-05, 03:28
Medlem
Flashbacks servrar ligger väll ändå utomlands vilket betyder att all trafik liggas genom övervakning av FRA, så det spelar väll ingen roll egentligen. Har alltid mest sett det som att det är för att vara anonym för folk i min närhet snarare än något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in