2009-01-04, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Fyra anställda och en personalkostnad per anställd som ligger på 453kkr.

Rätt intressant det där ändå. Med andra ord, om jag inte tänker fel nu så taxerar varje anställd ca 453 000/år.
Citera
2009-01-04, 20:17
Medlem
Du tänker nog fel.
Citera
2009-01-04, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snato
Du tänker nog fel.

Kanske jag gör. Men en personalkostnad är ju löner. Då måste alltså FB Media Group betala ut ca den summan varje år till varje anställd. Vilket innebär att vara anställd tjänar över 40 000 lökar/månad före skatt och det är fan inte dåligt alltså. Överskottet går till moderatorerna. En resa till England där dom får se en Champions League match.
Citera
2009-01-04, 23:05
Medlem
Starwarskids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinen
Kanske jag gör. Men en personalkostnad är ju löner. Då måste alltså FB Media Group betala ut ca den summan varje år till varje anställd. Vilket innebär att vara anställd tjänar över 40 000 lökar/månad före skatt och det är fan inte dåligt alltså. Överskottet går till moderatorerna. En resa till England där dom får se en Champions League match.

arbetsgivaravgifter?
Citera
2009-01-04, 23:46
Administrator
admins avatar
Citat:
Rätt intressant det där ändå. Med andra ord, om jag inte tänker fel nu så taxerar varje anställd ca 453 000/år.

Du har räknat väldigt fel. Du glömde arbetsgivaravgifter och dyl.
Dessa står för omkring en tredjedel av kostnaderna. Och när dessa är borta så hamnar du på drygt 300 000 per anställd, innan skatt är dragen.

Citat:
Kanske jag gör. Men en personalkostnad är ju löner. Då måste alltså FB Media Group betala ut ca den summan varje år till varje anställd. Vilket innebär att vara anställd tjänar över 40 000 lökar/månad före skatt och det är fan inte dåligt alltså.

Näe, personalkostnad är företagets totala kostnad per anställd.
Och hur du får detta till över 40 000 kr/månad vet jag inte.

Citat:
Överskottet går till moderatorerna. En resa till England där dom får se en Champions League match.

Moderatorerna? Vilka moderatorer?
FMG har inga moderatorer. Du blandar ihop olika bolag ännu en gång.
Medvetet eller omedvetet.
Flashback Enterprises Ltd är ett helt separat bolag från FMG. Det är m.a.o. inget dotterbolag eller något bolag som ägs av FMG.
Två helt olika bolag.

admin
Citera
2009-01-05, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Du har räknat väldigt fel. Du glömde arbetsgivaravgifter och dyl.
Dessa står för omkring en tredjedel av kostnaderna. Och när dessa är borta så hamnar du på drygt 300 000 per anställd, innan skatt är dragen.

Näe, personalkostnad är företagets totala kostnad per anställd.
Och hur du får detta till över 40 000 kr/månad vet jag inte.

Moderatorerna? Vilka moderatorer?
FMG har inga moderatorer. Du blandar ihop olika bolag ännu en gång.
Medvetet eller omedvetet.
Flashback Enterprises Ltd är ett helt separat bolag från FMG. Det är m.a.o. inget dotterbolag eller något bolag som ägs av FMG.
Två helt olika bolag.

admin
Vad jobbar FMG med?
Citera
2009-01-09, 23:53
Medlem
antagonistens avatar
Skvaller om Flashback Enterprises Ltd

Admin vill tydligen inte att vi skall diskutera Flashback Enterprises i den andra tråden, därför skapar jag nu denna tråd.
Vad har de för omsättning? Finns det några anställda? Sitter ni kanske på någon "insider information"?

Det skulle vara intressant att se hur Flashback Enterprises Ltd skiljer sig från Flashback Media Group AB.
Som jag har förstått det har FMG hand om pappersutgåvan av tidningen och andra småprylar, men det har ingenting att göra med forumet.

Vad sysslar då Flashback Enterprises Ltd med? Forumet kan väl inte vara deras enda projekt?
Citera
2009-01-10, 14:27
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piketbussAB
Vad jobbar FMG med?
http://www.flashback.se/
Citera
2009-01-21, 08:01
Medlem
DeaDeaDeas avatar
Flashback.info & Flashback.se är inte samma? Olika grundare? Vad grundade Jan? fan va snurrigt allt blev...

Läste vidare och fick se "Verksamheten lever vidare, via annan domän, annat bolag och annan jurisdiktion. Flashback har för avsikt att följa svensk lagstiftning, och den verksamhet som förbjuds flyttar vi utomlands." tror det gav svaren jag sökte ^^
Senast redigerad av DeaDeaDea 2009-01-21 kl. 08:10.
Citera
2009-02-22, 08:57
Medlem
Dödens avatar
Följdfrågan blir då, vad har Flashback Enterprises Ltd för omsättning, personal osv?
Eller måste jag starta en ny tråd då? De flesta här verkar ju intresserade av det bolag som ligger bakom forumet, inte förstasidan.
Citera
2009-02-22, 15:36
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Döden
Följdfrågan blir då, vad har Flashback Enterprises Ltd för omsättning, personal osv?
Eller måste jag starta en ny tråd då? De flesta här verkar ju intresserade av det bolag som ligger bakom forumet, inte förstasidan.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=822417
Citera
2011-09-01, 23:39
Medlem
Combots avatar
Jag förstod först nu att FMG äger kk.se
Tack vare en annan tråd som nu är låst.

Skit samma. Nu vill jag veta, vilka fler siter eller affärsrörelser ägs
av Flashback Media Group?

Fyll på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera