2012-08-03, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrottareGustav
Skämtar du eller? Så du menar att all trafik kan drivas på 500 Kronor där servern kostar pengar, nätet kostar pengar, domännamn kostar pengar (dock en liten summa), strömmen kostar pengar och säkerligen andra kostnader?

Kolla vad en co-location plats kostar får du se. Det är inkl. el och tillräckligt med trafik för sidan (går att räkna på)

Men du har rätt, du får addera 100kr för domännamnet 1 av årets 12 månader, så 510/1020kr då.

Citat:
Ursprungligen postat av BrottareGustav
Sen även kostnader för att koda forumet.

Det kodas väl inget här idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Wahnsinn
Forumets servrar står inte i Sverige, men de har ett svenskt IP.

https://www.flashback.org/sp38437458

Det känns seriöst att använda flashback som källa för att klargöra något om flashback.
Citera
2012-08-03, 18:36
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummiankafb
Kolla vad en co-location plats kostar får du se. Det är inkl. el och tillräckligt med trafik för sidan (går att räkna på)

Men du har rätt, du får addera 100kr för domännamnet 1 av årets 12 månader, så 510/1020kr då.
Med tanke på att du garanterat aldrig drivit ett forum utav den här digniteten gällande trafik, anonymitet, innehåll och sökningar har du ingen aning om vad du pratar om.

Citat:
Flashback Forum utvecklas ständigt backoffice, men gnällspikar som dig har väl tråkigt när inte designen förändras dagligen.

Citat:
Det känns seriöst att använda flashback som källa för att klargöra något om flashback.
När källan är högsta höns över Flashback Forum får den nog anses seriös, något du verkar bortse ifrån.
Citera
2012-08-03, 18:39
Medlem
Wahnsinns avatar
Citat:
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Naturligtvis är det admin som har fel och du som har rätt.
Citera
2012-08-03, 18:42
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:

Visa gärna en sådan som klarar av bland annat ett snitt på över 100 Mbit dygnet runt för de där pengarna så känns det inte lika mycket som att du svamlar.
Citat:
Jodå, det sker kontinuerlig utveckling på alla tänkbara fronter. På sistone har t ex ett gäng buggar fixats till.
Citera
2012-08-03, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kookamunga
Forumet pressar kontinuerligt mellan 7-15MByte/s vid 15.000+ besökare, vilket är i princip hela tiden. Hör gärna av dig om var man kan hosta såna mängder data för det nämnda priset!

Jag tror inte riktigt på den siffran, för jag tror inte ens att ni har 15-30.000 aktiva användare som ligger här och uppdaterar sidor hela tiden.

(sen fattar jag också att man inte kör flashback på "marginalen", men dubbla den siffran jag anger då, 2000kr, så har ni goda marginaler)

Berätta vart ni ligger då istället så är ju den frågan lätt avgjord
Citera
2012-08-03, 18:47
Medlem
Ja det ser ju ut att gå väldigt dåligt jämfört med tidigare år. Nästan halverad omsättning och -70' som resultat. Men väldigt bra soliditet och kassalikviditet så det är väl ingen risk för nedläggning.

Nån som vet anledningen till att omsättningen nästan halverats?

http://www.allabolag.se/5565611174/bokslut
Citera
2012-08-03, 18:50
Medlem
svenskists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det bör även tilläggas att allas vår Jan Axelsson, f. 1968, är förbjuden att driva forum i Sverige utan förhandsgranskning, så att han står bakom Flashback Forum rent juridiskt är inte tänkbart. Kanske.
Har det inte lite med att göra varför Flashbacks server/servrar är satta i New York??

Citat:
"Flashback International Inc
1461 First Avenue, New York, NY 10075-2201, USA"
Citera
2012-08-03, 18:51
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Jag tror inte riktigt på den siffran, för jag tror inte ens att ni har 15-30.000 aktiva användare som ligger här och uppdaterar sidor hela tiden.
Fast då blir du som vanligt hänvisad till https://www.flashback.org/f40 eftersom du bara svamlar om saker du inte har någon aning om.
Citera
2012-08-03, 18:58
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Nu hittade jag tråden som redan avhandlar det här ämnet, så jag flyttar tråden till Företagsskvaller.

Flyttad från Flashback

// Mod
Citera
2012-08-03, 18:58
Medlem
Citat:

(sen fattar jag också att man inte kör flashback på "marginalen", men dubbla den siffran jag anger då, 2000kr, så har ni goda marginaler)

Berätta vart ni ligger då istället så är ju den frågan lätt avgjord
En del pratar i nattmössan hör jag. När verkligheten inte passar uppfinner man sin egen.
Citera
2012-08-03, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Fast då blir du som vanligt hänvisad till https://www.flashback.org/f40 eftersom du bara svamlar om saker du inte har någon aning om.

Okej, fast den där frågan ni plockade bort var tydligen inte så populär..
Citera
2012-08-03, 19:15
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskist
Har det inte lite med att göra varför Flashbacks server/servrar är satta i New York??
Vem har påstått att servrarna är placerade i New York? Företaget må vara registrerat där, men som vi såg i ett tidigare inlägg är all datorkraft som hanterar forumet placerat på hemlig ort.

Och ifall jag drev ett forum som tangerar lagar och vad stater står ut med, skulle varken Sverige eller Amerika vara ett alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in