Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Varför har egentligen denne Jack och dessa brott blivit så uppmärksammade? Det har ju funnits värre seriemördare genom tiderna.
Jag tycker själv att det är intressant men ännu mera intressant är varför vi fortfarande fascineras av detta fall.
Det beror väldigt mycket på att Jack the Ripper var så otroligt grym i sina mord, samt att det måste fan ha varit den smartaste jäveln i hela historien. Vad gör honom så fascinerande då? Jo, det är dels sätten han begick sina mord på. Offren var alltid prostituerade kvinnor, de blev alltid uppskurna kring halsen och fick livmodern utskuren ur kroppen på det mest perfekta sätt... Karl'n visste vad han höll på med och var sjukt skicklig anatomiskt!
Sedan har vi även hans brev som han skrev till polisen, och det här är den mest psykopatiska delen börjar! Han skickade bl.a. ett brev med rubriken "FROM HELL" där han även bifogade Catherine Eddowes njure inlagd i vin, och brödtexten lyder:
"
Mr Lusk!
I send you half the Kidne I took from one woman and prasarved it for you tother piece I fried and ate it was very nise. I may send you the bloody knif that took it out if you only wate a whil longer
signed
Catch me when you can Mishter Lusk"
Vi kan som sagt alla enas om att han inte kunde stava for shit, men ifall jag skulle få ett sånt där brev om jag vore snut hade jag mest troligen lämnat in brickan. ALLA letade efter honom, men ingen hittade någonsin åt honom. Scotland Yard, Londonpolisen... Ingen hade så mycket som ett spår av honom, men breven fortlöpte in där han säger att han varit rakt framför dem hela tiden men de förstår inte att det är han.
Väldigt fascinerande men... You sick bastard